ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Turizm Pazarlaması REH215 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Pazarlamanın tarihsel gelişimini özetler.
    2-Pazarlama karması elemanlarını açıklar.
    3-Turizm pazarlamasının özelliklerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1511010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje2011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6511515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   105
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,5 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel Olarak Pazarlama K1-BÖLÜM-1
    2 Hizmet Pazarlaması K1-BÖLÜM-2
    3 Turizm Pazarlamasına Giriş K1-BÖLÜM-3
    4 Turizm Pazarlaması Çevresi K1-BÖLÜM-4
    5 Turizm Pazarlaması Planlaması K1-BÖLÜM-5
    6 Pazarlama Bilgi Sistemi K1-BÖLÜM-6 YK-BÖLÜM-6
    7 Turizm Pazarı K1-BÖLÜM-7
    8 Pazarlama Karma Elemanları: Ürün K1-BÖLÜM-8
    9 Pazarlama Karma Elemanları: Dağıtım K1-BÖLÜM-9
    10 Pazarlama Karma Elemanları: Fiyat K1-BÖLÜM-10
    11 Pazarlama Karma Elemanları: Tutundurma K1-BÖLÜM-11
    12 Pazarlama Karma Elemanları: İnsan K1-BÖLÜM-12
    13 Pazarlama Kama Elemanları: Fiziksel Kanıtlar K1-BÖLÜM-13
    14 Pazarlama Kama Elemanları: Süreçler, Elektronik Ortamlarda Pazarlama K1-BÖLÜM-14, K1-BÖLÜM-15
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ayhan DAĞDEVİREN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar Kozak, N. (2019). Turizm Pazarlaması (8. baskı). Detay Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap Ersoy, N. F. (2016). Turizm Pazarlaması. E.O. Aksöz (ed.). Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması (128-150 s.). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramları öğretmektir.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriğinde genel olarak pazarlama, hizmet pazarlaması, turizm pazarlamasına giriş, turizm pazarlaması çevresi, turizm pazarlaması planlaması, pazarlama bilgi sistemi, turizm pazarı, pazarlama karma elemanları (ürün, dağıtım, fiyat, tutundurma, insan, fiziksel kanıtlar, süreçler), elektronik ortamlarda pazarlama konuları yer almaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 5
    2 İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. 2
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. 4
    4 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. 4
    5 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. 5
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. -
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. -
    10 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. -
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye?de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. -
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde öğrenir. -
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 2
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. -
    15 Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi öğrenir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster