Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Adjectives and intensifiers, past simple and continuous
|
|
2
|
Asking about and describing routines, subject and object question
|
|
3
|
Making decisions and giving reasons, future with will and going to
|
|
4
|
Comparing careers, comparative and superlatives
|
|
5
|
Dribing abilities and difficulties, modal verbs
|
|
6
|
Describing reasons for actions, adverbs of purpose
|
|
7
|
Talking about your experience present perfect simple
|
|
8
|
Making suggestions to visitors, first condition
|
|
9
|
Discussing sport, expression with take, verb constructions for likes and dislikes
|
|
10
|
Comparing past and present habits, used to and would
|
|
11
|
Describing plans for a trip, present simple and continuous fort he future
|
|
12
|
Talking about relationships, uses of get
|
|
13
|
Talking about relationships, uses of get
|
|
14
|
Review
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe/İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
İngilizce Okutmanı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Majure, R. (1992) English for Front Office Staff, Ministry of Tourismand ILO, Ministry of Tourism Publications, Ankara, Turkey.
Majure, R., vd. (1992) English forFood&Beverage Service Staff, Ministry of Tourismand ILO, Ministry of Tourism Publications, Ankara, Turkey.
|
Yardımcı Kitap
|
Akar, N. Z. ,Özkan Y., &Tarhan, Ş. (2005) Language & Communication Skills after Graduation. Ankara: METU
|
Dersin Amacı
|
Turizm işletmelerinde çalışma ortamında yabancı konuklarla yüz yüze iletişim sırasında İngilizceyi etkili bir şekilde dinleyebilme ve anlayabilme; Turizm işletmelerinde çalışma ortamında yabancı konuklarla yüz yüze iletişim sırasında İngilizceyi akıcı bir şekilde konuşabilme; Turizm işletmelerinde çalışma ortamında yabancı konuklarla iletişim sırasında İngilizceyi etkili bir şekilde yazabilme ve not alabilme; Turizm işletmelerinde çalışma hayatı boyunca mektup, faks ve e-postaların nasıl yazılacağını etkin bir şekilde anlayabilme; Turizm işletmelerinde çalışma hayatı boyunca kullanılan kelime, deyim ve kavramları anlayabilme.
|
Dersin İçeriği
|
Turizm rehberliği alanı ile ilgili gerekli yabancı literatür bilgisi, öğrencinin İngilizce turizm rehberliği yapabilmesi için gerekli terminolojiyi öğrenmesi ve bu bilgileri mesleki alanda uygulayabilecek tecrübe kazanması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat konuları ile tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
1
|
2
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında araştırma yöntemlerini bilir ve uygular.
|
4
|
3
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
1
|
4
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
2
|
5
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
3
|
6
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
4
|
7
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili edindiği bilgileri ilgili ya da ilgisiz taraflara sözlü ya da yazılı aktarabilir.
|
4
|
8
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk alır ve verimli bir şekilde çalışır.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bu bağlamda rehberlik ile ilgili çalıştığı kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırır; kendisini de kişisel ve mesleki anlamda geliştirir.
|
4
|
10
|
Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. Ayrıca iletişimi sağlayabilecek yeterlilikte 2. yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
5
|
11
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
12
|
Rehberlik mesleği iş etiğine sahip olur, işini mesleğinin gerektirdiği yasalar çerçevesinde yerine getirir.
|
-
|
13
|
Sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması, sosyal haklar, iş sağlığı ve güvenliği konularında sahip olduğu bilinç ile hareket eder.
|
-
|
14
|
İnsan sağlığı ve hijyeni, dış görünüş konularına dikkat eder.
|
-
|
15
|
Bölüm mezunları disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|