ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mesleki Yabancı Dil İngilizce III REH309 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Otel müşterine ilişkin diyalog oluşturur.
    2-Seyahat sektörüne ilişkin kelimelerle zihin haritası tasarlar.
    3-Acil durumda yapılması gerekenlere ilişkin bilgilerini sentezler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)5011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   133
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,43 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Turizmin temel bileşenleri K1-BÖLÜM-2
    2 Konaklama çeşitleri K1-BÖLÜM-3
    3 Otel hizmetleri K1-BÖLÜM-4
    4 Otel personeli ve sorumlulukları K1-BÖLÜM-5
    5 Müşteri şikayetleri ve çözüm önerileri K1-BÖLÜM-14
    6 Storyboardthat programı ile otel müşterine ilişkin diyalog oluşturma W1
    7 Mindmapping programı ile kültürel miras mimari eserlerimize ilişkin kelimelerle zihin haritası oluşturma-I W2
    8 Mindmapping programı ile kültürel miras mimari eserlerimize ilişkin kelimelerle zihin haritası oluşturma-II W2
    9 Yiyecek ve içecek hizmetleri K1-BÖLÜM-10
    10 Seyahat hizmetleri K1-BÖLÜM-12
    11 Arkeoloji ve Sanat Tarihine ilişkin serbest okuma ve çeviri çalışması M1 ve M2
    12 Acil durumlarda yapılması gerekenler K3-BÖLÜM-7
    13 Canva programı ile acil durumda yapılması gerekenlere ilişkin örnek afiş hazırlama W3
    14 Kelime ve Puzzle çalışması K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe/İngilizce
    Dersin Sorumlusu Araş. Gör. Dr. Sinem KUNT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araş. Gör. Sema KÜÇÜKALİ UÇANKUŞ
    Kaynaklar K1. Erkan, M. (2018). Turizmde Mesleki İngilizce. Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını, Erzurum. K2. Frazier, S., McManus. C., Rey, A, & Can, T. (2019). Swifts Communicating in English. Press Glocal, (First Edition). Turkey. K3. Staub, C. (2012). Turizm için İngilizce II. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. K4. Oxford Advanced Learners Dictionary. (2020). İngilizce-İngilizce Sözlük. Oxford University Press, England. K5. Yıldırım, Ö. ve Meriç, A. (2013). Turizmde İngilizce II. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir. M1. Hussein, S. (2022). Ancient skeleton reveals amputation surgery 31,000 years ago. https://phys.org/news/2022-09-ancient-skeleton-reveals-amputation-surgery.html. M2. Demirören News Agency. (2022). Maiden?s Tower to be opened to visitors next March. https://www.hurriyetdailynews.com/maidens-tower-to-be-opened-to-visitors-next-march-176814. W1. Storyboardthat. (2022). Diyalog kurma. https://www.storyboardthat.com/tr W2. Mindmapping. (2022). Zihin haritası oluşturma. https://www.mindmapping.com/. W3. Canva. (2022). Dijital tasarımlar. https://www.canva.com/tr_tr/ W4. Touropia (2018). Best Places to visit the Turkey. https://www.youtube.com/c/touropia W5. Joyous (2022). Amazing Places to Visit in Turkey . https://www.youtube.com/channel/UCy_b-3y4ua9H5GPwIosu0OA
    Yardımcı Kitap YK1. Walker, R., Harding, K. (1997). Oxford English For Careers: Tourism 3. Oxford University Press, England. YK2. Seymour, M. (2012). Hotel & Hospitability English. Collins.
    Dersin Amacı Turizmin temel bileşenlerini oluşturan konaklama, ulaşım, seyahat ve yiyecek-içecek sektörlerinde kullanılan mesleki terminolojiyi teorik ve dijital temelli öğretmek amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Turizmin temel bileşenlerine ilişkin konuşma, okuma, yazma ve dinleme temelli konular oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 4
    2 İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. 3
    4 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. 2
    5 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. 4
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. -
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. -
    10 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. -
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır. -
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir. 5
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 5
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. 4
    15 Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster