Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Marmara tanıtım ve sunumu
|
|
2
|
Istanbul (Hippodrome, Sultanahmet Cami, Ayasofya, Topkapi, Yerebatan Sarnıcı, Islam sanat müzesi)
|
|
3
|
Istanbul (Hippodrome, Sultanahmet Cami, Ayasofya, Topkapi, Yerebatan Sarnıcı, Islam sanat müzesi)
|
|
4
|
Istanbul (Suleymaniye, Grand Bazaar, Dolmabahce Sarayı, Kariye Müzesi, Galata Kulesi .),
|
|
5
|
Istanbul (Suleymaniye, Grand Bazaar, Dolmabahce Sarayı, Kariye Müzesi, Galata Kulesi .),
|
|
6
|
Edirne Sunumu(Selimiye Cami, Tarihi pazar, Kırkpınar Güreş Festival)
|
|
7
|
Çanakkale Sunumu(Gelibolu, Truva )
|
|
8
|
Bursa Sunumu(Ulucami, Green Mosque, Orhan Gazi and Osman Gazi Türbe .)
|
|
9
|
Ege bölgesi sunumu
|
|
10
|
İzmir (Bergama, Efes, Selçuk, Şirince )
|
|
11
|
Aydin (Afrodisias, Kuşadasi, Didim, Apollo Tapınağı
|
|
12
|
Muğla (Bodrum, Su altı müzesi, Marmaris .)
|
|
13
|
Denizli (Pamukkale, Höyük)
|
|
14
|
Genel değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Mikail KARA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün Öğretim Elemanları
|
Kaynaklar
|
Yenen, Ş. (1998). Turkish Odyssey, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
Tekin, F. (2014). Turizm Personeline Pratik İngilizce, 1. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Mesleki İngilizce alanında okuma, konuşma, yazma ve dinleme, sunum hazırlama becerileri kazandırılması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Marmara (İstanbul, Bursa, Çanakkale, Edirne) ve Ege (izmir, Muğla, Denizli, Aydın) bölgesi turistik çekiciliklerine ilişkin konular işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat konuları ile tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
5
|
2
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında araştırma yöntemlerini bilir ve uygular.
|
3
|
3
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
-
|
5
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
5
|
6
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
-
|
7
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili edindiği bilgileri ilgili ya da ilgisiz taraflara sözlü ya da yazılı aktarabilir.
|
5
|
8
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk alır ve verimli bir şekilde çalışır.
|
5
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bu bağlamda rehberlik ile ilgili çalıştığı kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırır; kendisini de kişisel ve mesleki anlamda geliştirir.
|
5
|
10
|
Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. Ayrıca iletişimi sağlayabilecek yeterlilikte 2. yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
3
|
11
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
12
|
Rehberlik mesleği iş etiğine sahip olur, işini mesleğinin gerektirdiği yasalar çerçevesinde yerine getirir.
|
-
|
13
|
Sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması, sosyal haklar, iş sağlığı ve güvenliği konularında sahip olduğu bilinç ile hareket eder.
|
5
|
14
|
İnsan sağlığı ve hijyeni, dış görünüş konularına dikkat eder.
|
-
|
15
|
Bölüm mezunları disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|