ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mesleki İkinci Yabancı Dil Almanca VI REH414 BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Almanca alfabesini ve cümle yapısını açıklar
    2-Almanca dilini kendi alanında kullanır
    3-Almanca günlük yaşamda kullanılan kavram ve cümleleri kullanır
    4-Almanca Türkçe çeviri örnekleri verir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   119
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,97 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Günler, aylar, yıllar, saat birimleri
    2 Yol tarifleri; modal fiiller
    3 Şahıs zamirleri.
    4 Olup olmadığını karşılığını veren cümleler
    5 Şimdiki zaman, -di`li geçmiş zaman
    6 Fiillerin 3 temel şekilleri
    7 Fiillerin 3 temel şekilleri
    8 Olmak, sahip olmak fiillerinin çekimi
    9 Geçmiş zaman, -miş`li geçmiş zaman
    10 Sıfat tamlamaları, sıfatların dereceleri
    11 Yan cümleler, esas cümleler
    12 Olup olmadığını karşılığını veren kelimelerin yan ve esas cümlelerde kullanılışları
    13 Modal fiillerin di`li geçmiş zamanları; şimdiki zaman tekrar
    14 Genel değerlendirme
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Mikail Kara
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar Moment mal! (I). Langenscheidt Verlag.(2003). Berlin
    Yardımcı Kitap Balaban, M. (2000). Almanca Yabancı Dil. Ankara: Endüstriyel Sanatlar Matbaası.
    Dersin Amacı Bu derste öğrenciler amaç dilde iletişim kurmasını sağlamak için iletişimsel görevler sunmayı hedefler. Öğrenciler gazete, dergi ve kısa hikayelerde sıklıkla kullanılan dilbilgisi yapılarına ve sözcük öğelerine aşinalık kazanaır. Basit yazma görevleri de derse entegre edilir. Ayrıca özgün araç kullanımıyla amaç kültür ve yaşam biçimi hakkında bilgi verilir.
    Dersin İçeriği Dil öğrenme stratejileri hakkında konuşma,bir ders hakkında konuşma, renkler, mimari özellikleri, doğa tasviri, resim tasviri, evin bölümleri, evin bulunduğu mekan, oda tasviri, insanla tasviri, hava durumu, seyate gidilecek yeri tasvir etme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat konuları ile tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 5
    2 Turizm ve turizm rehberliği alanında araştırma yöntemlerini bilir ve uygular. 3
    3 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. -
    4 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. -
    5 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. 5
    6 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. -
    7 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili edindiği bilgileri ilgili ya da ilgisiz taraflara sözlü ya da yazılı aktarabilir. 5
    8 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk alır ve verimli bir şekilde çalışır. 5
    9 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bu bağlamda rehberlik ile ilgili çalıştığı kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırır; kendisini de kişisel ve mesleki anlamda geliştirir. 5
    10 Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. Ayrıca iletişimi sağlayabilecek yeterlilikte 2. yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
    11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    12 Rehberlik mesleği iş etiğine sahip olur, işini mesleğinin gerektirdiği yasalar çerçevesinde yerine getirir. -
    13 Sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması, sosyal haklar, iş sağlığı ve güvenliği konularında sahip olduğu bilinç ile hareket eder. 5
    14 İnsan sağlığı ve hijyeni, dış görünüş konularına dikkat eder. -
    15 Bölüm mezunları disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster