Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Soru cümlelerinde sözcük dizimi- Geniş zaman- Şimdiki zaman-Yaygın kullanılan eylem öbekleri- İnsanları fiziksel ve kişilik olarak tanıtma- Kıyafetleri tanıma- Yer edatları
|
|
2
|
Otelde karşılaşılan problemler ve çözüm yolları ile ilgili ?There is a problem with? I have a problem with ?? şeklinde problem ifade etme ve I ?I will?? ifadesini kullanarak çözüm yolu önerme- Uzun zamandır görüşülmeyen bir arkadaşı selamlama
|
|
3
|
Geçmiş zaman- Şimdiki zamanın hikayesi- Zaman sıralayıcılar ve bağlaçlar- Zaman ve yer edatları- Cümlede ve sözcükte vurgu ve tonlama
|
|
4
|
be going to? yapısını kullanarak gelecekle ilgili planlardan ve tahminlerden bahsetme- Şimdiki zamanın gelecek zaman olarak kullanımı- Tanımlayıcı ilgi cümlecikleri- Havaalanları ile ilgili kelime çalışması,
|
|
5
|
Restoranda sipariş verme ve sipariş alma- Restoranda karşılaşılan problemler ve çözüm yolları ile ilgili kendini ifade etme
|
|
6
|
Restoranda sipariş verme ve sipariş alma- Restoranda karşılaşılan problemler ve çözüm yolları ile ilgili kendini ifade etme
|
|
7
|
Sıfatların ve zarfların karşılaştırılması- Sıfatların üstünlük dereceleri- Nicelik sıfatları- Bir şehri tanıtma- Sağlık ve insan vücudu ile ilgili terimler
|
|
8
|
Will / Won?t? kullanarak gelecek zamanlı tahminlerde bulunma, karar verme, teklif verme ve söz verme- Zamanlar konu tekrarı- Yaygın olarak kullanılan zıt anlamlı fiiller- Fiillerde vurgu ve tonlama
|
|
9
|
İngilizcede eylemlikler ve ulaçlar- Zorundalık belirten kip belirteçleri (must, have to, dont?t have to, mustn?t)- Niteleyici sözcükler (a bit, really vb.)
|
|
10
|
Should? kip belirteci ile tavsiyelerde bulunma- Tip 1 koşul cümleleri- İyelik zamirleri- Durum zarfları-
|
|
11
|
Tip 2 koşul cümleleri- Yakın geçmiş zamanın for ve since ile kullanımı- hayvanlar ile ilgili kelimeler- korkularla ilgili kelimeler- Biyografi yazma
|
|
12
|
Edilgen çatı, ?Used to? ile geçmiş alışkanlıklardan bahsetme- ?Might? kip belirteci- okul dersleri ile ilgili terimler
|
|
13
|
Hareket, yer, yön edatları- Deyimsel fiillerde sözcük dizimi-?So ve Neither ifadeleri ile söylenenlere karşılık verme- Spor terimleri- Yaygın olarak kullanılan deyimsel fiiller
|
|
14
|
miş li geçmiş zaman- Dolaylı anlatım- Yardımcı fiil kullanılmadan yapılan soru cümleleri, ?Say? ve ?Tell? arasındaki fark
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
yabancı dil öğretim elemanı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
yabancı dil öğretim elemanı
|
Kaynaklar
|
Christina Latham-Koenig, C. O. (2016). English File Pre-Intermediate Student`s Book. Oxford: Oxford University Press.
Christina Latham-Koenig, C. O. (2016). English File Pre-Intermediate Workbook. Oxford: Oxford University Press.
|
Yardımcı Kitap
|
Mirici, İ. H. ve Dağabak, F., (2016) A Practical Guide to Advanced English Grammar, (10. Baskı), Ankara: Siyasal Kitabevi
|
Dersin Amacı
|
Orta üstü ve ileri düzeyde öğrencilerin 4 dil becerisini (okuma, yazma, konuşma, dinleme) kazanmalarını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Soru cümlelerinde sözcük dizimi- Geniş zaman- Şimdiki zaman-Yaygın kullanılan eylem öbekleri- İnsanları fiziksel ve kişilik olarak tanıtma- Kıyafetleri tanıma- Yer edatları, Otelde karşılaşılan problemler ve çözüm yolları ile ilgili ?There is a problem with? I have a problem with ?? şeklinde problem ifade etme ve I ?I will?? ifadesini kullanarak çözüm yolu önerme- Uzun zamandır görüşülmeyen bir arkadaşı selamlama, Geçmiş zaman- Şimdiki zamanın hikayesi- Zaman sıralayıcılar ve bağlaçlar- Zaman ve yer edatları- Cümlede ve sözcükte vurgu ve tonlama, be going to? yapısını kullanarak gelecekle ilgili planlardan ve tahminlerden bahsetme- Şimdiki zamanın gelecek zaman olarak kullanımı- Tanımlayıcı ilgi cümlecikleri- Havaalanları ile ilgili kelime çalışması, Restoranda sipariş verme ve sipariş alma- Restoranda karşılaşılan problemler ve çözüm yolları ile ilgili kendini ifade etme, Restoranda sipariş verme ve sipariş alma- Restoranda karşılaşılan problemler ve çözüm yolları ile ilgili kendini ifade etme, Sıfatların ve zarfların karşılaştırılması- Sıfatların üstünlük dereceleri- Nicelik sıfatları- Bir şehri tanıtma- Sağlık ve insan vücudu ile ilgili terimler, Will / Won?t? kullanarak gelecek zamanlı tahminlerde bulunma, karar verme, teklif verme ve söz verme- Zamanlar konu tekrarı- Yaygın olarak kullanılan zıt anlamlı fiiller- Fiillerde vurgu ve tonlama, İngilizcede eylemlikler ve ulaçlar- Zorundalık belirten kip belirteçleri (must, have to, dont?t have to, mustn?t)- Niteleyici sözcükler (a bit, really vb.), Should? kip belirteci ile tavsiyelerde bulunma- Tip 1 koşul cümleleri- İyelik zamirleri- Durum zarfları-, Tip 2 koşul cümleleri- Yakın geçmiş zamanın for ve since ile kullanımı- hayvanlar ile ilgili kelimeler- korkularla ilgili kelimeler- Biyografi yazma, Edilgen çatı, ?Used to? ile geçmiş alışkanlıklardan bahsetme- ?Might? kip belirteci- okul dersleri ile ilgili terimler, Hareket, yer, yön edatları- Deyimsel fiillerde sözcük dizimi-?So ve Neither ifadeleri ile söylenenlere karşılık verme- Spor terimleri- Yaygın olarak kullanılan deyimsel fiiller, miş li geçmiş zaman- Dolaylı anlatım- Yardımcı fiil kullanılmadan yapılan soru cümleleri, ?Say? ve ?Tell? arasındaki fark
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat konuları ile tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
-
|
2
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında araştırma yöntemlerini bilir ve uygular.
|
-
|
3
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
-
|
5
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
-
|
6
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
-
|
7
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili edindiği bilgileri ilgili ya da ilgisiz taraflara sözlü ya da yazılı aktarabilir.
|
4
|
8
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk alır ve verimli bir şekilde çalışır.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bu bağlamda rehberlik ile ilgili çalıştığı kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırır; kendisini de kişisel ve mesleki anlamda geliştirir.
|
3
|
10
|
Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. Ayrıca iletişimi sağlayabilecek yeterlilikte 2. yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
5
|
11
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
12
|
Rehberlik mesleği iş etiğine sahip olur, işini mesleğinin gerektirdiği yasalar çerçevesinde yerine getirir.
|
-
|
13
|
Sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması, sosyal haklar, iş sağlığı ve güvenliği konularında sahip olduğu bilinç ile hareket eder.
|
-
|
14
|
İnsan sağlığı ve hijyeni, dış görünüş konularına dikkat eder.
|
-
|
15
|
Bölüm mezunları disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|