Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Turlar
|
K5- BÖLÜM-2
|
2
|
Tur Rehberleri
|
K5- BÖLÜM-2
|
3
|
Kitle Turizmi
|
K5- BÖLÜM-3
|
4
|
Niş turizm: Ekoturizm ve Sağlık Turizmi
|
K5- BÖLÜM-4
|
5
|
Niş turizm: Kent turizmi ve İnanç turizmi
|
K5- BÖLÜM-5
|
6
|
Mindmapping ile ekoturizm ve sağlık turizmine ilişkin kelimelerle zihin haritası oluşturma
|
W2
|
7
|
Mindmapping ile kent ve inanç turizmine ilişkin kelimelerle zihin haritası oluşturma
|
W2
|
8
|
Müşteri Şikayetleri ve Çözüm önerileri-I
|
K2- BÖLÜM-14
|
9
|
Müşteri Şikayetleri ve Çözüm önerileri-II
|
K2- BÖLÜM-11
|
10
|
Müşteri şikayetlerine ilişkin Storyboardthat programı ile karikatür hazırlama
|
K1- BÖLÜM-14
|
11
|
Konuşma çalışması-I
|
W2
|
12
|
Acil Durumda yapılması gerekenler
|
K1- BÖLÜM-7
|
13
|
Storyjumper ile acil durumda yapılması gerekenlere ilişkin dijital sesli kitap hazırlama
|
W3
|
14
|
Konuşma çalışması-II
|
W3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doktor Öğretim Üyesi Sinem KUNT
|
Dersi Verenler
|
1-)10634 10634 10634
|
Ders Yardımcıları
|
Bölüm öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Staub, C. (2012). Turizm için İngilizce I. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
K2. Erkan, M. (2018). Turizmde Mesleki İngilizce. Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını, Erzurum.
K3. Frazier, S., McManus. C., Rey, A. (2019). Swifts Communicating in English. Press Glocal, Turkey.
K4. Oxford Advanced Learners Dictionary. (2020). İngilizce-İngilizce Sözlük. Oxford University Press, England.
K5. Yıldırım, Ö. ve Meriç, A. (2013). Turizmde İngilizce II. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir.
W1. Storyboardthat. (2023). Dijital öykü anlatımı. https://www.storyboardthat.com/tr Erişim tarihi: 06 Şubat 2023.
W2. Mindmapping. (2023). Zihin haritası oluşturma. https://www.mindmapping.com/. Erişim tarihi: 06 Şubat 2023.
W3. Storyjumper. (2023). Dijital sesli kitap hazırlama. https://www.storyjumper.com/. Erişim tarihi: 06 Şubat 2023.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Walker, R., Harding, K. (1997). Oxford English For Careers: Tourism 3. Oxford University Press, England.
YK2. Seymour, M. (2012). Hotel & Hospitability English. Collins.
YK3. Touropia (2018). Best Places to visit the Turkey. https://www.youtube.com/c/touropia
|
Dersin Amacı
|
Turizmin temel bileşenlerini oluşturan konaklama, ulaşım, seyahat ve yiyecek-içecek sektörlerinde kullanılan mesleki terminolojiyi teorik ve dijital temelli öğretmek amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Turlar, tur rehberleri, acil durumda yapılması gerekenler, müşteri şikayetleri ve çözümleri, kitle ve niş turizme ilişkin teorik ve dijital temelli İngilizceyi okuma, yazma, dinleme ve konuşma yeteneklerinden oluşmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
4
|
2
|
İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
2
|
4
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
5
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
3
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
5
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
-
|
10
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
5
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir.
|
5
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
5
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur.
|
5
|