Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Rus dili alfabesi, Rus dili seslerinin transkripsiyonu.
|
|
2
|
Alfabedeki sesler ve Türkçede yerlerini tutan sesler.
|
|
3
|
Rusça yazım sistemi, basit düzeyde otel terimleri.
|
|
4
|
Rusça yazım örnekleri. Sayılar
|
|
5
|
Fonetik
|
|
6
|
Ünlü ve ünsüz sesler, vurgu ve tonlama.
|
|
7
|
Şahıs zamirleri. İşaret zamirleri.
|
|
8
|
Şahıs zamirleri. İşaret zamirleri.
|
|
9
|
İsimler (cinsler). Kendini tanıtma, tanışma, selamlaşma
|
|
10
|
Yer sorma, yön belirtme.
|
|
11
|
Otel donanımı, mobilya, eşyalar. Zaman sorma, basit zaman kavramı, saat.
|
|
12
|
Olumlu/olumsuz soru ve cevaplar.
|
|
13
|
Temel düzeyde fiiller.
|
|
14
|
Okuma
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Rusça okutmanı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
|
Kaynaklar
|
Miller, L., Politova, L. ve Ribakova, İ. (2000). Bir varmış Bir yokmuş Rusça eğitime başlayanlar için derslik, S.Peterburg,
Havronina, V. (1988). Alıştırmalarla Rusça. Moskova.
|
Yardımcı Kitap
|
Abdulraşidova, N; Gültekin, M. (2005). Adım Adım Rusça. Ankara.Praktiçeskiy kurs russkogo yazıka dlya rabotnikov servisa, S.A.Havronina
Govorite pravil`no, N.B. Karavanova; Russian in Exercises, Khavronina-Shirochenskaya
|
Dersin Amacı
|
Günlük yaşama dair konuşma yapabilmelerini; turistler/müşterilerle mesleki düzeyde iletişim kurabilmelerini ve temel düzeyde metinleri sözlük yardımıyla okuyabilmelerini sağlamak ve gelecekte kendi kendilerine dillerini geliştirebilme becerisini kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Rus dilinin oluşum tarihi hakkında bilgi; Rus alfabesine serbest şekilde kullanabilmesi; kelimedeki hecelerin rolünü fark etmesi; bazı harflerin düzgün telâffuz bilgisi, Rusça?da vurgunun önemi, Cümle kavramı; soru cümlelerinin tonlanmasına göre tanınması; ismin cinsi hakkında tam bilgiye sahip olmaları; şahıs zamirlerinin düzgün kullanılması; sahiplik zamirlerin düzgün kullanılması; konuşmalar: selamlama, hatır sorma, kendini tanıtma, tanışma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat konuları ile tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
1
|
2
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında araştırma yöntemlerini bilir ve uygular.
|
-
|
3
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
3
|
4
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
-
|
5
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
3
|
6
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
-
|
7
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili edindiği bilgileri ilgili ya da ilgisiz taraflara sözlü ya da yazılı aktarabilir.
|
-
|
8
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk alır ve verimli bir şekilde çalışır.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bu bağlamda rehberlik ile ilgili çalıştığı kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırır; kendisini de kişisel ve mesleki anlamda geliştirir.
|
2
|
10
|
Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. Ayrıca iletişimi sağlayabilecek yeterlilikte 2. yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
12
|
Rehberlik mesleği iş etiğine sahip olur, işini mesleğinin gerektirdiği yasalar çerçevesinde yerine getirir.
|
-
|
13
|
Sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması, sosyal haklar, iş sağlığı ve güvenliği konularında sahip olduğu bilinç ile hareket eder.
|
-
|
14
|
İnsan sağlığı ve hijyeni, dış görünüş konularına dikkat eder.
|
-
|
15
|
Bölüm mezunları disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|