ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mesleki İkinci Yabancı Dil Rusça III REH313 GÜZ 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çok basit düzeyde dil bilgisi kazanır.
    2-Basit düzeyde Rusça mesleki iletişim yeteneği kazanır.
    3-Basit düzeyde Rusça bir metni okur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   134
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,47 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Rus dili alfabesi, Rus dili seslerinin transkripsiyonu.
    2 Alfabedeki sesler ve Türkçede yerlerini tutan sesler.
    3 Rusça yazım sistemi, basit düzeyde otel terimleri.
    4 Rusça yazım örnekleri. Sayılar
    5 Fonetik
    6 Ünlü ve ünsüz sesler, vurgu ve tonlama.
    7 Şahıs zamirleri. İşaret zamirleri.
    8 Şahıs zamirleri. İşaret zamirleri.
    9 İsimler (cinsler). Kendini tanıtma, tanışma, selamlaşma
    10 Yer sorma, yön belirtme.
    11 Otel donanımı, mobilya, eşyalar. Zaman sorma, basit zaman kavramı, saat.
    12 Olumlu/olumsuz soru ve cevaplar.
    13 Temel düzeyde fiiller.
    14 Okuma
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Rusça okutmanı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları
    Kaynaklar Miller, L., Politova, L. ve Ribakova, İ. (2000). Bir varmış Bir yokmuş Rusça eğitime başlayanlar için derslik, S.Peterburg, Havronina, V. (1988). Alıştırmalarla Rusça. Moskova.
    Yardımcı Kitap Abdulraşidova, N; Gültekin, M. (2005). Adım Adım Rusça. Ankara.Praktiçeskiy kurs russkogo yazıka dlya rabotnikov servisa, S.A.Havronina Govorite pravil`no, N.B. Karavanova; Russian in Exercises, Khavronina-Shirochenskaya
    Dersin Amacı Günlük yaşama dair konuşma yapabilmelerini; turistler/müşterilerle mesleki düzeyde iletişim kurabilmelerini ve temel düzeyde metinleri sözlük yardımıyla okuyabilmelerini sağlamak ve gelecekte kendi kendilerine dillerini geliştirebilme becerisini kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Rus dilinin oluşum tarihi hakkında bilgi; Rus alfabesine serbest şekilde kullanabilmesi; kelimedeki hecelerin rolünü fark etmesi; bazı harflerin düzgün telâffuz bilgisi, Rusça?da vurgunun önemi, Cümle kavramı; soru cümlelerinin tonlanmasına göre tanınması; ismin cinsi hakkında tam bilgiye sahip olmaları; şahıs zamirlerinin düzgün kullanılması; sahiplik zamirlerin düzgün kullanılması; konuşmalar: selamlama, hatır sorma, kendini tanıtma, tanışma.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat konuları ile tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 1
    2 Turizm ve turizm rehberliği alanında araştırma yöntemlerini bilir ve uygular. -
    3 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. 3
    4 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. -
    5 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. 3
    6 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. -
    7 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili edindiği bilgileri ilgili ya da ilgisiz taraflara sözlü ya da yazılı aktarabilir. -
    8 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk alır ve verimli bir şekilde çalışır. -
    9 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bu bağlamda rehberlik ile ilgili çalıştığı kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırır; kendisini de kişisel ve mesleki anlamda geliştirir. 2
    10 Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. Ayrıca iletişimi sağlayabilecek yeterlilikte 2. yabancı dil bilgisine sahip olur. -
    11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    12 Rehberlik mesleği iş etiğine sahip olur, işini mesleğinin gerektirdiği yasalar çerçevesinde yerine getirir. -
    13 Sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması, sosyal haklar, iş sağlığı ve güvenliği konularında sahip olduğu bilinç ile hareket eder. -
    14 İnsan sağlığı ve hijyeni, dış görünüş konularına dikkat eder. -
    15 Bölüm mezunları disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster