Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Adlar: Adların çekim durumları. Rusça kadın ve erkek adları ve çekimleri.
|
|
2
|
Adların Çoğul Durumları: Çoğulun yapılışı. Adların çoğullarında özel durumlar.
|
|
3
|
Adların Çoğul Durumları: Yalnız tekil olarak kullanılan adlar. Yalnız çoğul olarak kullanılan adlar.
|
|
4
|
Sıfatlar: Sıfatların cins takıları. Niteleme sıfatları.
|
|
5
|
Sıfatlar: Soru sıfatları. İlgi sıfatları. İyelik sıfatları.
|
|
6
|
Sıfatlar: Sıfatların çekimleri.
|
|
7
|
Sayılar: Asal sayılar. Sıra sayıları.
|
|
8
|
Konuşma: Saat Sorma ve Söyleme.
|
|
9
|
Fiiller: Fiil türleri.
|
|
10
|
Fiiller: Fiillerin çekimleri. Fiillerin cinslere göre değişimi.
|
|
11
|
Zamanlar: Şimdiki zaman.
|
|
12
|
Zamanlar: Geçmiş zaman. Gelecek zaman
|
|
13
|
Zamanlar: Birleşik gelecek zaman.
|
|
14
|
Zamanlar: Basit gelecek zaman.
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yabancı dil öğretim elemanı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Yabancı dil öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
Köksal, N. A., Gültekin, M. (2005) Adım Adım Rusça, Ankara: Kurmay Yayınevi,
Miller, L; Politova, L; Ribakova, İ. (2000) Rusça Eğitime Başlayanlar İçin Derslik, S.Peterburg, Moskova.
|
Yardımcı Kitap
|
Havronina, V. (1988) Alıştırmalarla Rusça. Moskova.
|
Dersin Amacı
|
Turizm sektörüne yönelik temel Rusça bilgisi edinmek.
|
Dersin İçeriği
|
Adlar: Adların çekim durumları. Rusça kadın ve erkek adları ve çekimleri.
Adların Çoğul Durumları: Çoğulun yapılışı. Adların çoğullarında özel durumlar.
Adların Çoğul Durumları: Yalnız tekil olarak kullanılan adlar. Yalnız çoğul olarak kullanılan adlar.
Sıfatlar: Sıfatların cins takıları. Niteleme sıfatları.
Sıfatlar: Soru sıfatları. İlgi sıfatları. İyelik sıfatları.
Sıfatlar: Sıfatların çekimleri.
Sayılar: Asal sayılar. Sıra sayıları.
Konuşma: Saat Sorma ve Söyleme.
Fiiller: Fiil türleri.
Fiiller: Fiillerin çekimleri. Fiillerin cinslere göre değişimi.
Zamanlar: Şimdiki zaman.
Zamanlar: Geçmiş zaman. Gelecek zaman
Zamanlar: Birleşik gelecek zaman.
Zamanlar: Basit gelecek zaman.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat konuları ile tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
-
|
2
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında araştırma yöntemlerini bilir ve uygular.
|
-
|
3
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
-
|
5
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
-
|
6
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
-
|
7
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili edindiği bilgileri ilgili ya da ilgisiz taraflara sözlü ya da yazılı aktarabilir.
|
-
|
8
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk alır ve verimli bir şekilde çalışır.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bu bağlamda rehberlik ile ilgili çalıştığı kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırır; kendisini de kişisel ve mesleki anlamda geliştirir.
|
3
|
10
|
Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. Ayrıca iletişimi sağlayabilecek yeterlilikte 2. yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
5
|
11
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
12
|
Rehberlik mesleği iş etiğine sahip olur, işini mesleğinin gerektirdiği yasalar çerçevesinde yerine getirir.
|
-
|
13
|
Sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması, sosyal haklar, iş sağlığı ve güvenliği konularında sahip olduğu bilinç ile hareket eder.
|
-
|
14
|
İnsan sağlığı ve hijyeni, dış görünüş konularına dikkat eder.
|
-
|
15
|
Bölüm mezunları disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|