Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kültürel Miras ve Turizm İlişkisi
|
K1-BÖLÜM-1
|
2
|
Turizmin Kültürel Miras Üzerindeki Etkileri
|
K1-BÖLÜM-2
|
3
|
Kültürel Miras Turisti ve Tipolojisi
|
K1-BÖLÜM-3
|
4
|
Prehistorik Miras ve Turizm
|
K2-BÖLÜM-2
|
5
|
Arkeolojik Miras ve Turizm
|
K2-BÖLÜM-3
|
6
|
Su Altı Kültür Mirası ve Turizm
|
K2-BÖLÜM-4
|
7
|
Tarihsel Miras ve Turizm
|
K2-BÖLÜM-5
|
8
|
Sürdürülebilir Turizm ve Kültürel Miras Yönetimi
|
K1-BÖLÜM-6
|
9
|
Türkiye ve Dünya Kültür Mirası
|
K2-BÖLÜM-10
|
10
|
Somut Olmayan Kültürel Miras ve Korunması
|
K2-BÖLÜM-11
|
11
|
Endüstriyel Miras ve Turizm
|
K2-BÖLÜM-6
|
12
|
Dinî Miras ve Turizm
|
K2-BÖLÜM-8
|
13
|
Toplumsal Uygulamalar, Ritüeller ve Şölenler
|
K2-BÖLÜM-12
|
14
|
Sözlü Gelenekler, Gösteri Sanatları, Doğayla İlgili Uygulamalar
|
K2-BÖLÜM-13
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Ziya Akbaş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Gümüş, M. & Dilek, S.E. (2020). Kültürel Miras ve Turizm Disiplinler arası Yaklaşım. Detay Yayıncılık, Ankara.
K2. Doğaner, S. (2023). Kültürel Miras Turizmine Giriş. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayını, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kültürel miras kaynakları, dünya kültür mirası ve turizm ilişkileri, kültürel miras alanlarının mekânsal düzenlenmesi, yasalar, yönetmelikler ve kültürel mirasın korunmasına ilişkin uluslararası sözleşmeler ve arkeolojik alanların öğrenilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin içeriğinde Kültürel Miras ve Turizm İlişkisi, Turizmin Kültürel Miras Üzerindeki Etkileri, Kültürel Miras Turisti ve Tipolojisi, Prehistorik Miras ve Turizm, Arkeolojik Miras ve Turizm, Su Altı Kültür Mirası ve Turizm, Tarihsel Miras ve Turizm, Sürdürülebilir Turizm ve Kültürel Miras Yönetimi, Türkiye ve Dünya Kültür Mirası, Somut Olmayan Kültürel Miras ve Korunması, Endüstriyel Miras ve Turizm, Dinî Miras ve Turizm, Toplumsal Uygulamalar, Ritüeller ve Şölenler ve Sözlü Gelenekler, Gösteri Sanatları, Doğayla İlgili Uygulamalar konuları yer almaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
5
|
2
|
İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
5
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
-
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
5
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
-
|
10
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
-
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır.
|
5
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir.
|
-
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
5
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
4
|
15
|
Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur.
|
5
|