Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bir Kavram Olarak Kültür Rotası
|
K1-BÖLÜM-1
|
2
|
Kültür Rotalarının Sınıflandırılması
|
K1-BÖLÜM-1
|
3
|
Kültürel Rota Planlaması
|
K1-BÖLÜM-1
|
4
|
Türkiye`de Kültür Rotaları Yaklaşımı
|
K1-BÖLÜM-2
|
5
|
Kültürel Rota Planlama Modeli
|
K1-BÖLÜM-2
|
6
|
Bölgesel Rota Planlama
|
K1-BÖLÜM-2
|
7
|
Kültür Öncelikli Yol Haritaları
|
K1-BÖLÜM-3
|
8
|
Türkiye`de Kültür Rotaları (Kaçkar Dağları, Küre Dağları, Ağrı Dağı)
|
K1-BÖLÜM-3
|
9
|
Türkiye`de Kültür Rotaları (Likya Yolu, Hitit Yolu, Frig Yolu, Karya Yolu)
|
K1-BÖLÜM-3
|
10
|
Türkiye`de Kültür Rotaları (St. Paul Yolu, Hz. İbrahim Yolu)
|
K1-BÖLÜM-3
|
11
|
Türkiye`de Kültür Rotaları (İstiklal Yolu)
|
K1-BÖLÜM-3
|
12
|
Türkiye`de Kültür Rotaları (Evliya Çelebi Rotası)
|
K1-BÖLÜM-3
|
13
|
Türkiye`de Kültür Rotaları (Gastronomi Rotası)
|
K1-BÖLÜM-3
|
14
|
Türkiye`de Kültür Rotaları (Sarıkamış Rotası)
|
K1-BÖLÜM-3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Ziya Akbaş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölüm öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Karataş, E. (2015). Kültür Rotaları Planlama Rehberi. ÇEKÜL Vakfı - Tarihi Kentler Birliği Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Arslan, A., Sarıbaş, Simge K., (2022). 1 Adım 12 Seyyah 35 Rota, (1. Baskı). Detay Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı kültür rotası kavramı ve Türkiye?de bulunan kültür rotaları hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarına katkıda bulunmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin içeriğinde Bir Kavram Olarak Kültür Rotası, Kültür Rotalarının Sınıflandırılması, Kültürel Rota Planlaması, Türkiye?de Kültür Rotaları Yaklaşımı, Kültürel Rota Planlama Modeli, Bölgesel Rota Planlama, Kültür Öncelikli Yol Haritaları, Türkiye?de Kültür Rotaları (Kaçkar Dağları, Küre Dağları, Ağrı Dağı), Türkiye?de Kültür Rotaları (Likya Yolu, Hitit Yolu, Frig Yolu, Karya Yolu), Türkiye?de Kültür Rotaları (St. Paul Yolu, Hz. İbrahim Yolu), Türkiye?de Kültür Rotaları (İstiklal Yolu) Türkiye?de Kültür Rotaları (Evliya Çelebi Rotası), Türkiye?de Kültür Rotaları (Gastronomi Rotası), Türkiye?de Kültür Rotaları (Sarıkamış Rotası) konuları yer almaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
3
|
2
|
İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
4
|
4
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
3
|
5
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
4
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
5
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir.
|
2
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
2
|
9
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
5
|
10
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
4
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır.
|
5
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir.
|
3
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
3
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
3
|
15
|
Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur.
|
4
|