Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Öğrencilerle tanışma, ders içeriği üzerinde konuşma ve öğrencilerin bilgilendirilmesi
|
-
|
2
|
Üç boyutlu model üzerinden iki boyutlu ve sadeleştirilmiş grafik anlatıma geçiş çalışması
|
K1. Bölüm 2
Uygulama
|
3
|
İlk projeyle ilgili eskizlerin değerlendirilmesi
|
K1. Bölüm 3-4
|
4
|
Eskizlerin temize geçirilerek ve renklendirilerek projenin sonuçlandırılması.
|
K1. Bölüm 6
|
5
|
Obje veya figürler arası dönüştürme çalışması.
|
K2. Bölüm 2-3
Uygulama 2
|
6
|
Eskizlerin değerlendirilmesi ve sonuçlandırma aşamasına geçiş
|
K2. Bölüm 5
Uygulama 3
|
7
|
Tipografik öğeler arası dönüştürme çalışması
|
K2. Bölüm 7
Uygulama 4
|
8
|
Eskizlerin değerlendirilmesi ve sonuçlandırma aşamasına geçiş
|
K2. Bölüm 9
Uygulama 5
|
9
|
Stilizasyon çalışması
|
K3. Bölüm 1
Uygulama 6
|
10
|
Araştırma ve eskizlerin değerlendirilmesi
|
K3. Bölüm 2
|
11
|
Eskizlerin değerlendirilmesi
|
K3. Bölüm 3
|
12
|
Eskizlerin değerlendirilmesi ve sonuçlandırma aşamasına geçiş
|
K2. Bölüm 9
Uygulama 7
|
13
|
Dönem boyunca elde edilen çalışmalar üzerine genel değerlendirme
|
K3. Bölüm 7
|
14
|
Dönem boyunca elde edilen çalışmalar üzerine genel değerlendirme
|
K3. Bölüm 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Sezen Tunçkafa
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Uçar, Tevfik F. (2004.). Görsel İletişimde Grafik Tasarım. İnkılap Kitabevi, İstanbul.
K2. Barthes, R. (1999). Göstergebilimsel Serüven, Çev: M. Rifat - S. Rifat, Kaf Yayınları, Istanbul
K3. Berger, J. (1990). Görme Biçimleri, Çev: Yurdanur Salman, Metis Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Temel ilke ve teknik bilgilerin aktarıldığı uygulamalar yoluyla, grafik tasarımın kendine özgü iki boyutlu anlatım dilinin kavratılması
|
Dersin İçeriği
|
İki boyutlu anlatıma geçiş ve grafik ifadelendirme becerisini sağlayıcı metamorfoz, stilizasyon ve kavramı sembole dönüştürme gibi çalışmalar rapido veya guaj boya tekniği ile gerçekleştirilir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Endüstriyel ürün tasarım mantığı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
2
|
Tasarım sürecinde bu yazılımları birbirileriyle etkileşimli olarak kullanabilir.
|
4
|
3
|
Tasarlayacağı basılı yayın unsurlarının tasarımı sürecinde kullanacağı materyal ve yazılımları tanımlayabilir ve kullanabilir.
|
3
|
4
|
Seramik ve cam malzemenin tanımını ve sınıflandırmasını ana hatlarıyla belirtebilir.
|
-
|
5
|
Şekillendirme yöntemlerini listeleyebilir.
|
-
|
6
|
Kurutma ve pişirme süreçlerini açıklayabilir.
|
-
|
7
|
Makinelerin çalışma prensiplerini öğrenir.
|
3
|
8
|
Döküm yöntemini öğrenir.
|
-
|
9
|
Üretim aşamalarında ve son ürün üzerinde gerekli testleri uygulayabilme.
|
-
|
10
|
Sır konusunda düşünme ve soru sorma yeteneği kazanabilme.
|
-
|
11
|
Teknolojik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan yeni sır malzemelerini ve yeni ürünlerin özelliklerini açıklayabilir.
|
-
|
12
|
Sır uygulamaları için gerekli modern araçları kullanabilme, çağdaş teknikleri ve yöntemleri uygulayabilir.
|
-
|
13
|
Bisküvi ve Sır pişirimlerini uygular.
|
-
|
14
|
Hammadde kalite kontrol testlerinin sonuçlarını yorumlayabilir.
|
-
|
15
|
Sırlarda viskozite ve sertlik kavramlarını tanımlayabilir.
|
-
|