ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Grafik Tasarım -2 ECS216 BAHAR 3+1 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Amblem, logo, afiş gibi grafik tasarımın başlıca uygulamaları hakkında teorik bilgiye sahip olarak bunlara ait ilke ve teknikleri uygular.
    2-Rastgele seçilerek bir araya getirilmiş iki farklı harf karakterini çözümleyerek amblem tasarlar.
    3-Genel olarak grafik tasarım ilke ve tekniklerine, özel olarak da afiş konusuna bağlı kalarak, günümüzün yerel ve evrensel sorunlarını takip ederek, bu konularla ilgili sosyal içerikli bir afiş tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentiler ve ilk projenin verilmesi K.1
    2 Önceki dönemde (güz dönemi Grafik Tasarım -1 dersi kapsamında) yapılan stilizasyonların logoya dönüştürülmesi, ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi K.1 S.193-196
    3 Eskizlerin değerlendirilmesi ve sayısal ortamda çalışmanın sonuçlandırılma aşamasına geçiş K.1 S.193-196
    4 Amblem Çalışması K.1 S.193-196
    5 İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi K1. S.195
    6 Eskizlerin değerlendirilmesi ve sayısal ortamda çalışmanın sonuçlandırılma aşamasına geçiş K1. S.195
    7 Eskizlerin son kez değerlendirilmesi ve sayısal ortamda çalışmanın sonuçlandırılma aşamasına geçiş K1. S.195
    8 Afiş çalışması, Konu ile ilgili teorik bilgilerin verilmesi, örneklerin gösterilmesi K1. S.201
    9 İlk afiş konularının seçimi ve araştırma aşamasına geçiş K1. S.201
    10 Konuyla ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi K1. S.201
    11 Eskizlerin son kez değerlendirilmesi ve sayısal ortamda çalışmanın sonuçlandırılma aşamasına geçiş K1. S.201-202
    12 İkinci afiş konularının seçimi ve araştırma aşamasına geçiş K1. S.201-202
    13 Konuyla ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi K1. S.201-202
    14 Eskizlerin son kez değerlendirilmesi ve sayısal ortamda çalışmanın sonuçlandırılma aşamasına geçiş K1. S.116
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Sezen Tunçkafa
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Sezen Tunçkafa

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Becer, Emre. (2011). İletişim ve Grafik Tasarım. Dost Kitapevi, Ankara
    Yardımcı Kitap YK1. Uçar, Tevfik F. (2004.). Görsel İletişimde Grafik Tasarım. İnkılap Kitabevi, İstanbul. YK2. Barthes, R. (1999). Göstergebilimsel Serüven, Çev: M. Rifat - S. Rifat, Kaf Yayınları, Istanbul YK3. Berger, J. (1990). Görme Biçimleri, Çev: Yurdanur Salman, Metis Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Önceki dönemde edinilen grafik tasarımın temel ilkelerine ait bilgilerin, grafik proje üretiminde kullanılabilmesi yeterliliği kazandırması ve Amblem, logo, afiş gibi grafik tasarımın başlıca uygulamalarıyla ilgili teknik ve teorik bilgileri uygulama üzerinden aktarabilmesi amaçlanmaktadır
    Dersin İçeriği Grafik tasarımın temel ilkelerini bilir. Reklamcılık ve grafik tasarımın bağlantılı olduğunu ve bunun önemini açıklar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Endüstriyel ürün tasarım mantığı hakkında bilgi sahibi olur. 3
    2 Tasarım sürecinde bu yazılımları birbirileriyle etkileşimli olarak kullanabilir. 5
    3 Tasarlayacağı basılı yayın unsurlarının tasarımı sürecinde kullanacağı materyal ve yazılımları tanımlayabilir ve kullanabilir. 5
    4 Seramik ve cam malzemenin tanımını ve sınıflandırmasını ana hatlarıyla belirtebilir. 2
    5 Şekillendirme yöntemlerini listeleyebilir. -
    6 Kurutma ve pişirme süreçlerini açıklayabilir. -
    7 Makinelerin çalışma prensiplerini öğrenir. -
    8 Döküm yöntemini öğrenir. -
    9 Üretim aşamalarında ve son ürün üzerinde gerekli testleri uygulayabilme. -
    10 Sır konusunda düşünme ve soru sorma yeteneği kazanabilme. -
    11 Teknolojik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan yeni sır malzemelerini ve yeni ürünlerin özelliklerini açıklayabilir. -
    12 Sır uygulamaları için gerekli modern araçları kullanabilme, çağdaş teknikleri ve yöntemleri uygulayabilir. -
    13 Bisküvi ve Sır pişirimlerini uygular. -
    14 Hammadde kalite kontrol testlerinin sonuçlarını yorumlayabilir. -
    15 Sırlarda viskozite ve sertlik kavramlarını tanımlayabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster