Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Görsel anlatım öğeleri ve algı-algılama-bilme-uygulama konularının anlatılması
|
K-1 (İnternet Linki)
|
2
|
Nokta ve Çizginin tanımları ve uygulanması
|
K-2 sayfa 1-20
|
3
|
Leke ve ton skalası konusu ve uygulama
|
K-3 (İnternet Linki)
|
4
|
Işık ve gölgenin tanımlanması, ışık-gölge etkilerinin araştırılması
|
K-3 (İnternet Linki)
|
5
|
Form, biçim, doku, yüzey- nesnenin görünümleri
|
Araştırma,uygulama-1
|
6
|
Ayrıntılı etüt çalışmaları (nokta-çizgi-ışık-gölge-ton-form-biçim-doku çalışmalarının uygulanması)
|
K-4 (İnternet Linki)
|
7
|
Kapalı kompozisyon: Konu belirlenmesi
|
Örnek çalışmaların incelenmesi ve araştırılması
|
8
|
Kapalı kompozisyon: Belirlenen konuya göre yapılan çalışmaların kontrolü
|
Yapılan çalışma hakkında bilgi özeti
|
9
|
Kompozisyon türlerinin uygulanması- boşluk-doluluk, hareket-ritim, yapı-yön planlarının oluşturulması
|
K-5 sayfa 50-58
|
10
|
Kompozisyon çalışmaları
|
Araştırma,uygulama-2
|
11
|
Yüzey üzerinde biçim, form, denge, yön öğelerinin çalışılması
|
Araştırma,uygulama-3
|
12
|
Strüktür, ritim, tekrar öğelerinin düzenlenişi
|
Araştırma,uygulama-4
|
13
|
Sanat eserlerinin boşluk- doluluk, ışık-gölge, oran, hareket, yön, strüktür, ritim, uygunluk, zıtlık, sıradüzen, denge açısından çözümlenmesi
|
K-5 sayfa 7-18 45-50
|
14
|
Sanatsal öğeleri kullanarak estetik bütünlüğü olan özgün kompozisyonlar üretme
|
Araştırma,uygulama-5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Hüseyin Erhan Işık
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K-1 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/17545
K-2 Özkan, E. (2017), Nokta ve Çizgiden Yüzeye, Tekhne Yayinlari,İstanbul
K-3 https://www.youtube.com/watch?v=hkTWUzQit88
K-4 http://www.semradursun.byethost33.com/category/genel/?i=1
K-5 Telyakar, Z. (2018),Mekan ve Form İlişkisinde İkonik Bir Yaklaşımı, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu derste; temel sanat öğelerinin kavranması ve bilgilerin uygulmalı olarak deneyimlenmesi bu dersin amacını oluşturur. Temel sanat eğitimi öğrencinin sanat ve tasarım alanlarına ve bugünün sanatına dair genel bir vizyon ve bakış açısı geliştirmesini hedeflemektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders , nokta, çizgi, ışık, doku, strüktür ve bu gibi kavramların konularını içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Endüstriyel ürün tasarım mantığı hakkında bilgi sahibi olur.
|
2
|
2
|
Tasarım sürecinde bu yazılımları birbirileriyle etkileşimli olarak kullanabilir.
|
4
|
3
|
Tasarlayacağı basılı yayın unsurlarının tasarımı sürecinde kullanacağı materyal ve yazılımları tanımlayabilir ve kullanabilir.
|
2
|
4
|
Seramik ve cam malzemenin tanımını ve sınıflandırmasını ana hatlarıyla belirtebilir.
|
-
|
5
|
Şekillendirme yöntemlerini listeleyebilir.
|
2
|
6
|
Kurutma ve pişirme süreçlerini açıklayabilir.
|
-
|
7
|
Makinelerin çalışma prensiplerini öğrenir.
|
-
|
8
|
Döküm yöntemini öğrenir.
|
-
|
9
|
Üretim aşamalarında ve son ürün üzerinde gerekli testleri uygulayabilme.
|
-
|
10
|
Sır konusunda düşünme ve soru sorma yeteneği kazanabilme.
|
-
|
11
|
Teknolojik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan yeni sır malzemelerini ve yeni ürünlerin özelliklerini açıklayabilir.
|
-
|
12
|
Sır uygulamaları için gerekli modern araçları kullanabilme, çağdaş teknikleri ve yöntemleri uygulayabilir.
|
-
|
13
|
Bisküvi ve Sır pişirimlerini uygular.
|
-
|
14
|
Hammadde kalite kontrol testlerinin sonuçlarını yorumlayabilir.
|
-
|
15
|
Sırlarda viskozite ve sertlik kavramlarını tanımlayabilir.
|
-
|