Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin içeriğinin sunumu ve temel terminolojiler
(CMYK, RGB, Vector, Pixel)
|
K1. Bölüm1
|
2
|
Adobe Illustrator`a giriş, çalışma alanı hakkında bilgi verme.
|
K1. Bölüm 2
|
3
|
Yazılım arayüzünü tanıma, araç çubukları ve panel özellikleri hakkında bilgi verme.
|
K1. Bölüm 2
|
4
|
Adobe Illustrator`da iki boyutlu basit şekiller oluşturma ve düzenleme araçlarını tanıma.
|
K1. Bölüm 3
|
5
|
Adobe Illustrator`da pen tool aracının kullanımı hakkında bilgi verme.
|
K1. Bölüm 3
|
6
|
Adobe Illustrator`da Pen Tool aracı ile şekil oluşturma ve düzenleme.
|
K1. Bölüm 3
Eskiz
|
7
|
Uygulama
|
Eskiz
|
8
|
Uygulama 2
|
Eskiz
|
9
|
Adobe Illustrator`da Type aracı hakkında bilgi verme.
|
K1. Bölüm 9
|
10
|
Adobe Illustrator`da Renk Panelleri kullanımı hakkında bilgi verme.
|
K1. Bölüm 4
|
11
|
Adobe Illustrator`da Brush araç çubuğu kullanımı hakkında bilgi verme.
|
K1. Bölüm 5
|
12
|
Adobe Illustrator`da Brush araç çubuğu, Pen Tool ve Type araç çubuklarını kullanarak vektörel grafikler oluşturma.
|
Eskiz
|
13
|
Adobe Illustrator`da Brush araç çubuğu, Pen Tool ve Type araç çubuklarını kullanarak vektörel grafikler oluşturarak desen tasarımları hazırlamak.
|
Eskiz
|
14
|
Adobe Illustrator`da Brush araç çubuğu, Pen Tool ve Type araç çubuklarını kullanarak vektörel grafikler oluşturarak desen tasarımları hazırlamak 2.
|
Eskiz
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Endüstriyel ürün tasarım mantığı hakkında bilgi sahibi olur.
|
5
|
2
|
Tasarım sürecinde bu yazılımları birbirileriyle etkileşimli olarak kullanabilir.
|
4
|
3
|
Tasarlayacağı basılı yayın unsurlarının tasarımı sürecinde kullanacağı materyal ve yazılımları tanımlayabilir ve kullanabilir.
|
3
|
4
|
Seramik ve cam malzemenin tanımını ve sınıflandırmasını ana hatlarıyla belirtebilir.
|
-
|
5
|
Şekillendirme yöntemlerini listeleyebilir.
|
-
|
6
|
Kurutma ve pişirme süreçlerini açıklayabilir.
|
-
|
7
|
Makinelerin çalışma prensiplerini öğrenir.
|
-
|
8
|
Döküm yöntemini öğrenir.
|
-
|
9
|
Üretim aşamalarında ve son ürün üzerinde gerekli testleri uygulayabilme.
|
-
|
10
|
Sır konusunda düşünme ve soru sorma yeteneği kazanabilme.
|
-
|
11
|
Teknolojik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan yeni sır malzemelerini ve yeni ürünlerin özelliklerini açıklayabilir.
|
3
|
12
|
Sır uygulamaları için gerekli modern araçları kullanabilme, çağdaş teknikleri ve yöntemleri uygulayabilir.
|
-
|
13
|
Bisküvi ve Sır pişirimlerini uygular.
|
-
|
14
|
Hammadde kalite kontrol testlerinin sonuçlarını yorumlayabilir.
|
-
|
15
|
Sırlarda viskozite ve sertlik kavramlarını tanımlayabilir.
|
-
|