Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mimaride kullanılan seramik malzemeler ve genel özellikleri.
|
K3 1.Bölüm,Mimari Alan ve Seramik Malzemeler.
|
2
|
İlkçağdan Anadolu Selçuklu`ya kadar olan süreçte mimari kaplamalar ve tuğlanın mimaride kullanımı.
|
K2 2.Bölüm,Medeniyete Biçim Vermek
|
3
|
Anadolu Selçuklu`larında tuğla, kaplama malzemeler ve mimari uslup.(1.kısım)
|
K1 Anadolu Selçuklu Mimari Süslemesi
|
4
|
Anadolu Selçuklu`larında tuğla, kaplama malzemeler ve mimari uslup(2.kısım)
|
K1 Anadolu Selçuklu Mimari Süslemesi
|
5
|
Osmanlı imparatorluğunda mimari çini,tuğla,yapı ve üslup anlayışı(1.kısım)
|
K3 3. Türk Seramik Sektörünün Tarihsel Gelişimi
|
6
|
Osmanlı imparatorluğunda mimari çini,tuğla,yapı ve üslup anlayışı(2.kısım)
|
K3 3. Türk Seramik Sektörünün Tarihsel Gelişimi
|
7
|
Cumhuriyet sonrası Türk Mimari anlayışında seramik kullanımı ve yapı.
|
K3 3. Türk Seramik Sektörünün Tarihsel Gelişimi
|
8
|
Mimaride seramik pano kullanımı, Seramik malzemenin kentsel dokuda kullanımı.
|
K3 2.1 Yüzey Kaplama Malzemesi Olarak Seramik
|
9
|
Gaudi ışığında Türkiye de ve Dünya da seramik park anlayışı.
|
K2 Modernizm,Endüstri Devrimi Sonrası
|
10
|
Oturma elemanı olarak seramik malzemeler.
|
K2 Modernizm,Endüstri Devrimi Sonrası
|
11
|
Mimaride tuğla cepheler: pres (klinker) tuğla ve kaplama tuğlası.
|
K2 Modernizm,Endüstri Devrimi Sonrası
|
12
|
Seramik karo Çeşitleri, Teknik Özellikleri, Seramik Karo Bakım ve Temizliği.
|
K3 2.4 Sanayi Devrimi ve Karo Tasarımına Etkileri
|
13
|
Araştırma konularının verilmesi.
|
Uygulama I
|
14
|
Araştırma konularının sunumu.
|
Uygulama II
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Oğuz Bozdemir
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Oğuz Bozdemir
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Öney Gönül, Anadolu Selçuklu Mimari Süslemesi ve El Sanatları,İş Bankası Kültür Yayınları,K2 Sanatın Yeni Tarihi,NTV yayınları,K3 Okutur Egemen F. 1980 Sonrası Çağdaş Türk Seramik Karolarında Göndermeler,Sosyal Bilimler Enstitüsü,İTÜ
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Geçmişten günümüze mimari ve seramik arasındaki bağın anlaşılması ve yeniden yorumlanması.Yeni malzeme anlayışı geliştirilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Yapı birimleri ve seramik ilişkisi göz önünde bulundurularak,gecmişten günümüze yeni mimari seramik tarzlarının araştırlması,geleneksel etkiden yola çıkılarak günümüze uyarlanmış hali ile yeni tasarımların yapılması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Endüstriyel ürün tasarım mantığı hakkında bilgi sahibi olur.
|
4
|
2
|
Tasarım sürecinde bu yazılımları birbirileriyle etkileşimli olarak kullanabilir.
|
-
|
3
|
Tasarlayacağı basılı yayın unsurlarının tasarımı sürecinde kullanacağı materyal ve yazılımları tanımlayabilir ve kullanabilir.
|
-
|
4
|
Seramik ve cam malzemenin tanımını ve sınıflandırmasını ana hatlarıyla belirtebilir.
|
5
|
5
|
Şekillendirme yöntemlerini listeleyebilir.
|
2
|
6
|
Kurutma ve pişirme süreçlerini açıklayabilir.
|
1
|
7
|
Makinelerin çalışma prensiplerini öğrenir.
|
-
|
8
|
Döküm yöntemini öğrenir.
|
-
|
9
|
Üretim aşamalarında ve son ürün üzerinde gerekli testleri uygulayabilme.
|
-
|
10
|
Sır konusunda düşünme ve soru sorma yeteneği kazanabilme.
|
3
|
11
|
Teknolojik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan yeni sır malzemelerini ve yeni ürünlerin özelliklerini açıklayabilir.
|
3
|
12
|
Sır uygulamaları için gerekli modern araçları kullanabilme, çağdaş teknikleri ve yöntemleri uygulayabilir.
|
-
|
13
|
Bisküvi ve Sır pişirimlerini uygular.
|
-
|
14
|
Hammadde kalite kontrol testlerinin sonuçlarını yorumlayabilir.
|
-
|
15
|
Sırlarda viskozite ve sertlik kavramlarını tanımlayabilir.
|
-
|