ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mimari Yapılarda Seramik ECS226 BAHAR 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mimaride kullanılan seramik malzemeler ve genel özelliklerini tanımlar.
    2-Anadolu Selçuklu Devletinde tuğla malzeme özellikleri, kullanım şekilleri ve alanlarını tanır.
    3-Osmanlı imparatorluğunda tuğla malzeme özellikleri, kullanım şekilleri ve alanlarını tanır.
    4-Günümüzde kullanılan seramik, tuğla, karo, vitrifiye vb. çeşitleri, özellikleri ve mimaride kullanım alanlarını tanımlar.
    5-Seramik malzemelerin rekreasyon alanlarında ve duvar panosu olarak kullanımlarını tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13113
    Ödevler2021020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30155
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   74
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,47 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mimaride kullanılan seramik malzemeler ve genel özellikleri. K3 1.Bölüm,Mimari Alan ve Seramik Malzemeler.
    2 İlkçağdan Anadolu Selçuklu`ya kadar olan süreçte mimari kaplamalar ve tuğlanın mimaride kullanımı. K2 2.Bölüm,Medeniyete Biçim Vermek
    3 Anadolu Selçuklu`larında tuğla, kaplama malzemeler ve mimari uslup.(1.kısım) K1 Anadolu Selçuklu Mimari Süslemesi
    4 Anadolu Selçuklu`larında tuğla, kaplama malzemeler ve mimari uslup(2.kısım) K1 Anadolu Selçuklu Mimari Süslemesi
    5 Osmanlı imparatorluğunda mimari çini,tuğla,yapı ve üslup anlayışı(1.kısım) K3 3. Türk Seramik Sektörünün Tarihsel Gelişimi
    6 Osmanlı imparatorluğunda mimari çini,tuğla,yapı ve üslup anlayışı(2.kısım) K3 3. Türk Seramik Sektörünün Tarihsel Gelişimi
    7 Cumhuriyet sonrası Türk Mimari anlayışında seramik kullanımı ve yapı. K3 3. Türk Seramik Sektörünün Tarihsel Gelişimi
    8 Mimaride seramik pano kullanımı, Seramik malzemenin kentsel dokuda kullanımı. K3 2.1 Yüzey Kaplama Malzemesi Olarak Seramik
    9 Gaudi ışığında Türkiye de ve Dünya da seramik park anlayışı. K2 Modernizm,Endüstri Devrimi Sonrası
    10 Oturma elemanı olarak seramik malzemeler. K2 Modernizm,Endüstri Devrimi Sonrası
    11 Mimaride tuğla cepheler: pres (klinker) tuğla ve kaplama tuğlası. K2 Modernizm,Endüstri Devrimi Sonrası
    12 Seramik karo Çeşitleri, Teknik Özellikleri, Seramik Karo Bakım ve Temizliği. K3 2.4 Sanayi Devrimi ve Karo Tasarımına Etkileri
    13 Araştırma konularının verilmesi. Uygulama I
    14 Araştırma konularının sunumu. Uygulama II
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Oğuz Bozdemir
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Oğuz Bozdemir

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Öney Gönül, Anadolu Selçuklu Mimari Süslemesi ve El Sanatları,İş Bankası Kültür Yayınları,K2 Sanatın Yeni Tarihi,NTV yayınları,K3 Okutur Egemen F. 1980 Sonrası Çağdaş Türk Seramik Karolarında Göndermeler,Sosyal Bilimler Enstitüsü,İTÜ
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Geçmişten günümüze mimari ve seramik arasındaki bağın anlaşılması ve yeniden yorumlanması.Yeni malzeme anlayışı geliştirilmesi.
    Dersin İçeriği Yapı birimleri ve seramik ilişkisi göz önünde bulundurularak,gecmişten günümüze yeni mimari seramik tarzlarının araştırlması,geleneksel etkiden yola çıkılarak günümüze uyarlanmış hali ile yeni tasarımların yapılması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Endüstriyel ürün tasarım mantığı hakkında bilgi sahibi olur. 4
    2 Tasarım sürecinde bu yazılımları birbirileriyle etkileşimli olarak kullanabilir. -
    3 Tasarlayacağı basılı yayın unsurlarının tasarımı sürecinde kullanacağı materyal ve yazılımları tanımlayabilir ve kullanabilir. -
    4 Seramik ve cam malzemenin tanımını ve sınıflandırmasını ana hatlarıyla belirtebilir. 5
    5 Şekillendirme yöntemlerini listeleyebilir. 2
    6 Kurutma ve pişirme süreçlerini açıklayabilir. 1
    7 Makinelerin çalışma prensiplerini öğrenir. -
    8 Döküm yöntemini öğrenir. -
    9 Üretim aşamalarında ve son ürün üzerinde gerekli testleri uygulayabilme. -
    10 Sır konusunda düşünme ve soru sorma yeteneği kazanabilme. 3
    11 Teknolojik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan yeni sır malzemelerini ve yeni ürünlerin özelliklerini açıklayabilir. 3
    12 Sır uygulamaları için gerekli modern araçları kullanabilme, çağdaş teknikleri ve yöntemleri uygulayabilir. -
    13 Bisküvi ve Sır pişirimlerini uygular. -
    14 Hammadde kalite kontrol testlerinin sonuçlarını yorumlayabilir. -
    15 Sırlarda viskozite ve sertlik kavramlarını tanımlayabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster