Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K1-BÖLÜM-1
|
2
|
Mesleki temel kavramlar, sağlık bakım hizmetlerinde iletişim, Evde bakımın kapsamı
|
K1-BÖLÜM-1; K2-BÖLÜM-1
|
3
|
Hasta kabulü ve taburculuk Hasta güvenliği ve çalışan güvenliği
|
K2-BÖLÜM-2; K3-BÖLÜM-1
|
4
|
Enfeksiyon kontrolü ve uygulamaları
|
K3-BÖLÜM-2
|
5
|
Deri ve öz bakım uygulamaları -1
|
K1-BÖLÜM-3; K3-BÖLÜM-2
|
6
|
Deri ve öz bakım uygulamaları -2
|
K1-BÖLÜM-3; K3-BÖLÜM-2
|
7
|
Yaşam bulguları, yaşam bulgularının yaşam aktiviteleri ile ilişkisi ve hasta eğitimi -1
|
K3-BÖLÜM-3
|
8
|
Yaşam bulguları, yaşam bulgularının yaşam aktiviteleri ile ilişkisi ve hasta eğitimi -2
|
K3-BÖLÜM-3
|
9
|
Hareket, vücut mekaniği ve hastanın hareket ettirilmesi - 1
|
K1-BÖLÜM-4
|
10
|
Hareket, vücut mekaniği ve hastanın hareket ettirilmesi - 2
|
K1-BÖLÜM-4
|
11
|
Yaşlılık ve yaşlı bireyin bakımı
|
K3-BÖLÜM-6
|
12
|
Uyku ve uyku ile ilgili sorunlar
|
K3-BÖLÜM-7
|
13
|
Ölüm ve ölümü yaklaşan hastanın bakımı
|
K3-BÖLÜM-8
|
14
|
Laboratuvar Uygulama
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Dr. Banu CİHAN ERDOĞAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ders Notları
K2. Akça Ay, F. (2016). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul.
K3. Konak, Ş. (2016). Sosyal, Ruhsal ve Medikal Yönleriyle Evde Bakım. Kongre Kitapevi, Antalya.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Hasta/sağlıklı birey ve ailesinin yaşadıkları ortamda gereksinim duydukları bakım hizmetlerini tanımlama, uygulama ve değerlendirmeyi kazandırmayı amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Mesleki temel kavramlar, Sağlık bakım hizmetlerinde iletişim, Hasta kabulü ve taburculuk, Hasta güvenliği ve çalışan güvenliği, Enfeksiyon kontrolü ve uygulamaları, Deri ve Özbakım uygulamaları, Yaşam bulguları ve değerlendirilmesi, Hareket, vücut mekaniği ve hastanın hareket ettirilmesi, Yaşlılık ve yaşlı bireyin bakımı, Uyku ve uyku ile ilgili uygulamalar, Ölüm ve ölümü yaklaşan hastanın bakımı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunla çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
2
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
2
|
3
|
Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar.
|
3
|
5
|
Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir.
|
-
|
6
|
Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
2
|
8
|
Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir.
|
4
|
9
|
Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder.
|
5
|
10
|
Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir.
|
4
|
11
|
Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur.
|
-
|
12
|
Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir.
|
-
|
13
|
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır.
|
3
|
14
|
Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır.
|
-
|
15
|
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir.
|
-
|