Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı; giriş, amaç.
|
|
2
|
Anatomik temel kavramlar ve vücudun temel birimleri.
|
K1- Bölüm-1
|
3
|
Hareket Sistemi Anatomisi: kemikler ve eklemler.
|
K1- Bölüm-2
|
4
|
Hareket Sistemi Anatomisi: kaslar.
|
K1- Bölüm-3
|
5
|
Sinir Sistemi Anatomisi: nöronun yapısı ve merkezi sinir sistemi.
|
K1- Bölüm-4
|
6
|
Sinir Sistemi Anatomisi: periferik sinir sistemi.
|
K1- Bölüm-5
|
7
|
Dolaşım Sistemi Anatomisi: Kalbin Anatomisi.
|
K1- Bölüm-6
|
8
|
Dolaşım Sistemi Anatomisi: vasküler ve lenfatik sistem.
|
K1- Bölüm-7
|
9
|
Sindirim Sistemi Anatomisi: gastrointestinal sistem ve karaciğer
|
K1- Bölüm-4
|
10
|
Solunum Sistemi Anatomisi: üst solunum yolları ve akciğerler.
|
K1- Bölüm-3
|
11
|
Üriner Sistem Anatomisi: üreter, üretra, idrar kesesi ve böbrek
|
K1- Bölüm-4
|
12
|
Endokrin Sistem Anatomisi: tiroid, hipofiz, böbrek üstü bezleri ve pankreas
|
K1- Bölüm-4
|
13
|
Genital Sistem Anatomisi: yumurtalık, rahim, testis.
|
K1- Bölüm-5
|
14
|
Duyu Organları Anatomisi: görme ve işitme organı.
|
K1- Bölüm-1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Mesut ULUDAĞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Ders Notları
K2- Netter, F. H.(2010), İnsan anatomisi atlası. (5. Baskı). Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İnsan anatomisi ve anatomik yapısının temel kavramlarını öğretmek, bu bilgiyi diğer sağlık, bakım ve klinik dersleri anlamak ve mesleğini uygulamak için kullanma becerisi kazandırmak amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin tanımı: giriş, hedefler. Temel anatomik kavramlar, anatomik düzlemler, vücudun temel birimleri ve vücut boşlukları. Hareket Sisteminin Anatomisi: Kemikler ve eklemler Kaslar. Sinir Sisteminin Anatomisi: Nöronun yapısı ve merkezi - periferik sinir sistemi. Dolaşım Sistemi Anatomisi: Kalp ve Damarlar ve Lenfatik Sistem Anatomisi. Sindirim Sistemi Anatomisi: Farinks, yemek borusu, mide, bağırsak, karaciğer ve pankreas. Solunum Sistemi Anatomisi: Üst solunum yolu ve akciğer. Üriner Sistem Anatomisi: Böbrek, üreter, mesane ve üretra. Endokrin Sistem Anatomisi: Hipotalamus, hipofiz, tiroid, adrenal, pankreas bezleri. Genital Sistem Anatomisi: Erkek ve dişi üreme organları. Duyu organlarının anatomisi: göz, kulak, dil, burun.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunla çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
2
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
3
|
3
|
Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur.
|
2
|
4
|
Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar.
|
-
|
5
|
Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir.
|
-
|
6
|
Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
3
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
8
|
Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir.
|
-
|
9
|
Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder.
|
-
|
10
|
Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir.
|
-
|
11
|
Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur.
|
-
|
12
|
Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir.
|
-
|
13
|
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır.
|
-
|
14
|
Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır.
|
-
|
15
|
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir.
|
2
|