Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Meslekleşme ve değerler
|
K-1 Bölüm 6,K-2
|
3
|
Etik ve ahlak kavramlarının incelenmesi
|
K-1 Bölüm 1,K-2
|
4
|
Etiğin tarihsel gelişimi
|
K-1 Bölüm 5,6,K-2
|
5
|
Etiğin unsurları ve hukukla ilişkisi
|
K-1 Bölüm 6,K-2
|
6
|
Mesleki etik ve etik yaklaşımlar
|
K-1 Bölüm 7,K-2
|
7
|
Mesleki etik ilkeler
|
K-1 Bölüm 10,K-2
|
8
|
Etik dışı davranışlar ve nedenleri
|
K-1 Bölüm 6,K-2
|
9
|
Etik kurallar ve uygulamalar
|
K-1 Bölüm 10,K-2
|
10
|
Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları
|
K-1 Bölüm 10,K-2
|
11
|
Etiğe uygun karar verme
|
K-1 Bölüm 11,K-2
|
12
|
Etik kurullar
|
K-1 Bölüm 13,K-2
|
13
|
Mesleki uygulamalar, örnek vaka incelenmesi
|
K-1 Bölüm 14,K-2
|
14
|
Mesleki uygulamalar, örnek vaka incelenmesi
|
K-1 Bölüm 14,K-2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Selma ARSLANTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Acaroğlu, R., Kaya, H., Büyükyılmaz,F.,Özakgül, A., Tuğran, N. Hemşirelikte Etik, İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, YÖK açık erişim.
K-2.Ders Notları.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu derste meslek etiği yeterlikleri ile mesleki sorumluluk ve etik ilkelerinin öğrenilmesi ve bunlara dayanarak mesleğin ikilemlerinin irdelenmesi, sorgulanması ve değerlendirilmesi yeteneğinin kazandırılması amaçlanır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri Meslekleşme ve değerler Etik ve ahlak kavramlarının incelenmesi Etiğin tarihsel gelişimi Etiğin unsurları ve hukukla ilişkisi Mesleki etik ve etik yaklaşımlar Mesleki etik ilkeler Etik dışı davranışlar ve nedenleri Etik kurallar ve uygulamalaR Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek Etiğe uygun karar verme Etik kurullar Mesleki uygulamalar, örnek vaka incelenmesi Mesleki uygulamalar, örnek vaka incelenmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunla çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
2
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
5
|
3
|
Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar.
|
3
|
5
|
Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir.
|
-
|
6
|
Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
3
|
8
|
Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir.
|
-
|
9
|
Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder.
|
-
|
10
|
Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir.
|
-
|
11
|
Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur.
|
4
|
12
|
Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir.
|
-
|
13
|
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır.
|
-
|
14
|
Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır.
|
-
|
15
|
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir.
|
-
|