Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dinin Tarifi, Mahiyeti ve Toplumsal Boyutu.
|
K1 (s. 12-27), K2 (s. 18-23), K3 (s. 35-46), YK1 (s. 60-77)
|
2
|
İslâm`ın Dinler Arasındaki Yeri, Mahiyeti, Amaç ve Hedefleri.
|
K1 (s. 17-29), K2 (s. 18-25), K3 (s. 39-49), YK1 (s. 65-77)
|
3
|
Akaidin Dindeki Yeri ve İslâm Akaidinin Özellikleri.
|
K1 (s. 22-37), K2 (s. 28-33), K3 (s. 45-56), YK1 (s. 70-87)
|
4
|
İslam İnancının Kaynakları.
|
K1 (s. 27-39), K2 (s. 28-35), K3 (s. 49-59), YK1 (s. 75-87)
|
5
|
İmanın Özellikleri, Birey ve Toplumdaki Yansımaları.
|
K1 (s. 22-37), K2 (s. 28-33), K3 (s. 45-56), YK1 (s. 70-87)
|
6
|
Allah İnancı, Allah`ın Varlığı ve Birliği.
|
K1 (s. 22-37), K2 (s. 28-33), K3 (s. 45-56), YK1 (s. 70-87)
|
7
|
Allah`ın İsimleri ve Sıfatları.
|
K1 (s. 32-47), K2 (s. 38-43), K3 (s. 55-66), YK1 (s. 80-97)
|
8
|
Kader, Kaza ve Bu Bağlamda İnsan Fiilleri ve İnsan Hürriyeti Problemi.
|
K1 (s. 37-49), K2 (s. 38-55), K3 (s. 59-69), YK1 (s. 85-97)
|
9
|
Peygamberlik Müessesesinin Önemi, Peygamberlere Olan İhtiyaç, Peygamberlerin Özellikleri ve Mucize.
|
K1 (s. 42-57), K2 (s. 48-53), K3 (s. 65-76), YK1 (s. 90-107)
|
10
|
Kitaplara İman, Kutsal Kitap Kavramı, Allah`In İnsan İle Sözlü İlişki Vasıtası Olarak Vahiy.
|
K1 (s. 42-57), K2 (s. 48-53), K3 (s. 65-76), YK1 (s. 90-107)
|
11
|
Kur`an`ın Diğer Kutsal Kitaplar Arasındaki Yeri ve Ayırt Edici Özellikleri.
|
K1 (s. 47-59), K2 (s. 58-65), K3 (s. 69-79), YK1 (s. 95-107)
|
12
|
Görünmeyen Varlıklar: Melek, Cin, Şeytan, Ruh.
|
K1 (s. 47-59), K2 (s. 58-65), K3 (s. 69-79), YK1 (s. 95-107)
|
13
|
Ahiret Hayatı ve Mahiyeti: Kabir, Kıyamet, Ahiret Halleri.
|
K1 (s. 52-67), K2 (s. 58-63), K3 (s. 75-86), YK1 (s. 100-117)
|
14
|
Cennet-Cehennem, Ru`yetullah.
|
K1 (s. 57-69), K2 (s. 68-75), K3 (s. 79-89), YK1 (s. 105-117)
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yaşar Ünal
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları.
|
Kaynaklar
|
K1. Kılavuz, A. (2019). Anahatlarıyla İslam Akaidi ve Kelama Giriş, Ensar Neşriyat, İstanbul.
K2. Topaloğlu, B. (2012). Kelam İlmi: Giriş, Damla Yayınları, İstanbul.
K3. Gölcük, Ş. (2014). Kelâm, Tekin Kitapevi, Konya.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Yüksel, E. (2005). Sistematik Kelâm, İz Yayıncılık, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
İman esaslarının ve bu esaslara ilişkin konuların öğretilmesi ve açıklanması yanında iman esasları anlayışları ve bu anlayışların iman esaslarına yansıması hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, din, iman, islam küfür, şirk, irtadat gibi temel kavramları, Allahn varlığı ve sıfatları, Nübüvvet konuları, Kıyamet ve ahiretin varlığına ve ahirette hayatına ait amellerin sorgulanması, şefaat, sırat, havz, cennet ve cehennem gibi konuları içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
2
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
3
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
4
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
2
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|