Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kur`an`ın tarifi, Tecvid ilminin konusu, gayesi ve luzumu hakkında bilgi verilmesi, Kur`an`dan 1-8. sayfaların yüzünden okunması
|
|
2
|
Mahreç ve Sıfatlar konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 9-16. sayfaların yüzünden okunması, Namaz Dualarının ezbere okunması
|
|
3
|
Mahreç ve Sıfatlar konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 17-24. sayfaların yüzünden okunması, Fatiha Suresi`nin ezbere okunması
|
|
4
|
Tenvin ve Sakin Nun konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 25-32. sayfaların yüzünden okunması, Bakara Suresi 1-5. ayetlerin ezbere okunması
|
|
5
|
Tenvin ve Sakin Nun konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 33-40. sayfaların yüzünden okunması, Fil Suresi`nin ezbere okunması
|
|
6
|
Tenvin ve Sakin Nun konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 41-48. sayfaların yüzünden okunması, Kureyş Suresi`nin ezbere okunması
|
|
7
|
Tenvin ve Sakin Nun konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 49-56. sayfaların yüzünden okunması, Maun Suresi`nin ezbere okunması
|
|
8
|
Tenvin ve Sakin Nun konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 57-64. sayfaların yüzünden okunması, Kevser Suresi`nin ezbere okunması
|
|
9
|
Sakin Mim konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 65-72. sayfaların yüzünden okunması, Kafirun Suresi`nin ezbere okunması
|
|
10
|
Sakin Mim konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 73-80. sayfaların yüzünden okunması, Nasr Suresi`nin ezbere okunması
|
|
11
|
Sakin Mim konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 81-88. sayfaların yüzünden okunması, Tebbet Suresi`nin ezbere okunması
|
|
12
|
Ra`nın Hükümleri konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 89-100. sayfaların yüzünden okunması, İhlas Suresi`nin ezbere okunması
|
|
13
|
Ra`nın Hükümleri konusunun işlenmesi, genel tekrar, Felak Suresi`nin ezbere okunması
|
|
14
|
Ra`nın Hükümleri konusunun işlenmesi, genel tekrar, Nas Suresi`nin ezbere okunması
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Burhan Çonkor
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Karaçam, İsmail. Kur`ân-ı Kerîm`in Nüzûlü ve Kıraati. İstanbul: İFAV Yayınları, 2011.
Temel, Nihat. Kıraat ve Tecvîd Istılahları. İstanbul: İFAV Yayınları, 2009.
Ünlü, Demirhan. Kur`an-ı Kerim`in Tecvidi. Ankara: TDV Yayınları, 1993.
Uygun, Hamdi. Uygulamalı Kur`an Tecvidi. İstanbul: Kayıhan Yayınları, 2005.
|
Yardımcı Kitap
|
İbnü`l-Cezerî, Muhammed. en-Neşr fi`l-kırââti`l-aşr. Thk. Ali Muhammed Dabbâ`. 2.Cilt. Beyrut:Dâru`l-kütübi`l-`ilmiyye, ts.
İbn Mücâhid, Ebû Bekr. Kitâbu`s-seb`a fi`l-kırâât. Thk. Şevkî Dayf. Kahire: Dâru`l-meârif, 1972.
Altıkulaç, Tayyar. İbnü`l-Cezerî. Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi. 20: 551-557. İstanbul:TDV Yayınları, 1999.
Maşalı, Mehmet Emin. Tarihi ve Temel Meseleleriyle Kıraat İlmi. Ankara: Otto, 2016.
|
Dersin Amacı
|
Sağlıklı bir Kur`an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur`an`ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Kur`an`ın yüzünden okunması. Ezberlerin talimi ve dinlenilmesi. Tecvid kurallarının anlatılması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
4
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
4
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
5
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
4
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
4
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|