ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kur`an Okuma ve Tecvid I İSL101 GÜZ 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kur`an okumanın faziletini tanımlar.
    2-Sağlıklı bir Kur`an okuyuşu için gerekli olan tecvid ilminin tarifi, gayesi ve lüzumunu özetler.
    3-Harfleri, mahreç yerleri ve sıfatlarına uygun bir şekilde telaffuz eder.
    4-Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur`an`ın ilk beş cüzünü "talim usulü" çerçevesinde yüzünden doğru bir şekilde okur.
    5-Namaz dualarını, Fatiha suresini, Bakara suresinin 1-5, ayetlerini ve Fil-Nas arasındaki kısa sureleri ezberden doğru bir şekilde okur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)6530
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   116
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,87 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kur`an`ın tarifi, Tecvid ilminin konusu, gayesi ve luzumu hakkında bilgi verilmesi, Kur`an`dan 1-8. sayfaların yüzünden okunması
    2 Mahreç ve Sıfatlar konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 9-16. sayfaların yüzünden okunması, Namaz Dualarının ezbere okunması
    3 Mahreç ve Sıfatlar konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 17-24. sayfaların yüzünden okunması, Fatiha Suresi`nin ezbere okunması
    4 Tenvin ve Sakin Nun konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 25-32. sayfaların yüzünden okunması, Bakara Suresi 1-5. ayetlerin ezbere okunması
    5 Tenvin ve Sakin Nun konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 33-40. sayfaların yüzünden okunması, Fil Suresi`nin ezbere okunması
    6 Tenvin ve Sakin Nun konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 41-48. sayfaların yüzünden okunması, Kureyş Suresi`nin ezbere okunması
    7 Tenvin ve Sakin Nun konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 49-56. sayfaların yüzünden okunması, Maun Suresi`nin ezbere okunması
    8 Tenvin ve Sakin Nun konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 57-64. sayfaların yüzünden okunması, Kevser Suresi`nin ezbere okunması
    9 Sakin Mim konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 65-72. sayfaların yüzünden okunması, Kafirun Suresi`nin ezbere okunması
    10 Sakin Mim konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 73-80. sayfaların yüzünden okunması, Nasr Suresi`nin ezbere okunması
    11 Sakin Mim konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 81-88. sayfaların yüzünden okunması, Tebbet Suresi`nin ezbere okunması
    12 Ra`nın Hükümleri konusunun işlenmesi, Kur`an`dan 89-100. sayfaların yüzünden okunması, İhlas Suresi`nin ezbere okunması
    13 Ra`nın Hükümleri konusunun işlenmesi, genel tekrar, Felak Suresi`nin ezbere okunması
    14 Ra`nın Hükümleri konusunun işlenmesi, genel tekrar, Nas Suresi`nin ezbere okunması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Burhan Çonkor
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Karaçam, İsmail. Kur`ân-ı Kerîm`in Nüzûlü ve Kıraati. İstanbul: İFAV Yayınları, 2011. Temel, Nihat. Kıraat ve Tecvîd Istılahları. İstanbul: İFAV Yayınları, 2009. Ünlü, Demirhan. Kur`an-ı Kerim`in Tecvidi. Ankara: TDV Yayınları, 1993. Uygun, Hamdi. Uygulamalı Kur`an Tecvidi. İstanbul: Kayıhan Yayınları, 2005.
    Yardımcı Kitap İbnü`l-Cezerî, Muhammed. en-Neşr fi`l-kırââti`l-aşr. Thk. Ali Muhammed Dabbâ`. 2.Cilt. Beyrut:Dâru`l-kütübi`l-`ilmiyye, ts. İbn Mücâhid, Ebû Bekr. Kitâbu`s-seb`a fi`l-kırâât. Thk. Şevkî Dayf. Kahire: Dâru`l-meârif, 1972. Altıkulaç, Tayyar. İbnü`l-Cezerî. Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi. 20: 551-557. İstanbul:TDV Yayınları, 1999. Maşalı, Mehmet Emin. Tarihi ve Temel Meseleleriyle Kıraat İlmi. Ankara: Otto, 2016.
    Dersin Amacı Sağlıklı bir Kur`an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur`an`ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir.
    Dersin İçeriği Kur`an`ın yüzünden okunması. Ezberlerin talimi ve dinlenilmesi. Tecvid kurallarının anlatılması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. 5
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 4
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 4
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster