Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Arap Harfleri
|
K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1.
|
2
|
Arap Harflerinin Kısa Ünlülerle Seslendirilmesi (fetha-damme-kesra), cezm,şedde, tenvin
|
K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1.
|
3
|
Arap Harflerinin Uzun Ünlülerle Seslendirilmesi, med harfleri, müennes-müzekker
|
K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1.
|
4
|
Arap Harflerinin Yazılışları (başta-ortada-sonda)
|
K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1.
|
5
|
Soru edatı: mâ, İşaret Zamirleri, Soru edatı, Marife ve Nekra
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2.
|
6
|
Kişi Zamirleri , İyelik Zamirleri
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2.
|
7
|
İsim Cümlesi (mubteda-haber), Nisbet Ya`sının kullanımı
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2.
|
8
|
İsim cümlesi
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2.
|
9
|
Meslek sorma, (1-10) arası sayılar, Aile Fertleri
|
K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3.
|
10
|
Soru Edatı, Akrabalar, selamlaşma ifadeleri
|
K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3.
|
11
|
İsim Tamlaması, İsmi Tafdil, ikil (musenna)
|
K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3.
|
12
|
Sıfat Tamlaması, Soru edatı, Evin Bölümleri- Eşyaları
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4.
|
13
|
Düzenli ve düzensiz çoğullar
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4.
|
14
|
Temel düzey metin okumaları ve dikte
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4.
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Bekir YILDIRIM
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölüm öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Heyet, (2012), el-Arabiyye Beyne Yedeyk III-IV, Tekin Kitabevi, Konya.
K2. el-Galâyînî, Mustafâ, (1966), Câmiu`d-Durûsil-Arabiyye, Beyrut.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Sevinç, Resul, (2013), Arapçanın Temel Gramer Kuralları (Çözümlü-Alıştırmalı) Nahiv, Ensar Neşriyat, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Arapça kelime çeşitleri ve cümle yapıları hakkında öğrencilere temel bilgi kazandırarak Arapça klasik ve modern metinleri okuma, anlama, ifade etme ve yazma becerilerini geliştirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Temel Gramer Kuralları ve dinî ve edebî seçilmiş örnek parçalar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
3
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
5
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
3
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
3
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|