ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Arapça-I (Temel Arapça-I) İSL105 GÜZ 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Arapça hakkında temel bilgileri tanır.
    2-Arapça dil bilgisinin özelliklerini analiz eder
    3-Arapça yazılmış bir metni doğru okuyup, analiz eder
    4-Duygu ve düşüncelerini öğrendiği Arapça sözlü olarak ifade eder.
    5-Bir konu hakkındaki düşüncelerini orta seviyede Arapça yazılı olarak ifade eder.
    6-Arapça metinleri işitsel olarak doğru anlayıp dikte eder.
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Gürkan Dağbaşı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar Heyet, el-Arabiyye Beyne Yedeyk III-IV, Tekin Kitabevi, Konya, 2012. Mustafâ el-Galâyînî, Câmiu`d-Durûsil-Arabiyye, Beyrut, 1966.
    Alî Rizâ, el-Merci` fi-l-Luğati`l-?Arabiyye; Sarfuhâ ve Nahvuhâ, I-III, 4. bs., Beyrut, ts.
    en-Nahvu`l-Vadıh fî Kavâidi``l-Luğatil-Arabiyye I-II, Ali el-Cârim, Mustafa Emîn, Dâru`l-Mearif, Mısır, 1964.
    R. Resul Sevinç, Arapçanın Temel Gramer Kuralları (Çözümlü-Alıştırmalı) Nahiv, Ensar Neşriyat, İstanbul 2013.
    İlyas Karslı, Yeni Sözlük, Ensar Neşriyat, İstanbul 2013.
    Yardımcı Kitap R. Resul Sevinç, Arapçanın Temel Gramer Kuralları (Çözümlü-Alıştırmalı) Nahiv, Ensar Neşriyat, İstanbul 2013.
    İlyas Karslı, Yeni Sözlük, Ensar Neşriyat, İstanbul 2013.
    Dersin Amacı Arapça kelime çeşitleri ve cümle yapıları hakkında öğrencilere temel bilgi kazandırarak Arapça klasik ve modern metinleri okuma, anlama, ifade etme ve yazma becerilerini geliştirmek.
    Dersin İçeriği Temel Gramer Kuralları ve dinî ve edebî seçilmiş örnek parçalar.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster