ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kur`an Okuma ve Tecvid II İSL102 BAHAR 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kur`an öğrenmenin faziletini tanımlar.
    2-Sağlıklı bir Kur`an okuyuşu için gerekli olan tecvid ilminin kurallarını hatırlar.
    3-Harfleri, mahreç yerleri ve sıfatlarına uygun bir şekilde telaffuz eder.
    4-Tecvid ilminin ilgili kavramlarını (ıstılahlarını) yorumlar.
    5-Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur`an`ın 6-10. cüzlerini "talim usulü" çerçevesinde yüzünden doğru bir şekilde okur.
    6-Yüzünden ve ezberden okuduğu ayetler vasıtasıyla temel düzeyde bir Kur`an kültürü edinir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)6636
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   122
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,07 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bir önceki dönemin genel tekrarı, Kur`an`dan 101-108. ayetlerin yüzünden okunması
    2 Med ve hükümleri konusunun işlenmesi, Duha ve İnşirah surelerinin ezbere okunması, Kur`an`dan 109-116. ayetlerin yüzünden okunması
    3 Med ve hükümleri konusunun işlenmesi, Tin ve Alak surelerinin ezbere okunması, Kur`an`dan 117-124. ayetlerin yüzünden okunması
    4 Med ve hükümleri konusunun işlenmesi, Alak Suresi`nin ezbere okunması, Kur`an`dan 125-132. ayetlerin yüzünden okunması
    5 Med ve hükümleri konusunun işlenmesi, Kadir ve Beyyine surelerinin ezbere okunması, Kur`an`dan 133-140. ayetlerin yüzünden okunması
    6 Med ve hükümleri konusunun işlenmesi, Beyyine Suresi`nin ezbere okunması, Kur`an`dan 141-148. ayetlerin yüzünden okunması
    7 İdgam ve çeşitleri konusunun işlenmesi, Zilzal ve Adiyat surelerinin ezbere okunması, Kur`an`dan 149-156. ayetlerin yüzünden okunması
    8 Ezberlerin tekrarı
    9 İdgam ve çeşitleri konusunun işlenmesi, Karia ve Tekasür surelerinin ezbere okunması, Kur`an`dan 157-164. ayetlerin yüzünden okunması
    10 İdgam ve çeşitleri konusunun işlenmesi, Asr ve Hümeze surelerinin ezbere okunması, Kur`an`dan 165-172. ayetlerin yüzünden okunması
    11 Lam-ı Tarif`in hükümleri konusunun işlenmesi, Bakara Suresi 285-286. ayetlerin aşır olarak okunması, Kur`an`dan 181-188. ayetlerin yüzünden okunması
    12 Lam-ı Tarif`in hükümleri konusunun işlenmesi, Haşr Suresi 22-24. ayetlerin aşır olarak okunması, Kur`an`dan 189-200. ayetlerin yüzünden okunması
    13 Lam-ı Tarif`in hükümleri konusunun işlenmesi,
    14 Ezberlerin tekrarı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Burhan Conkor
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Burhan Çonkor

    2-)10964 10964 10964

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Karaçam, İsmail. Kur`ân-ı Kerîm`in Nüzûlü ve Kıraati. İstanbul: İFAV Yayınları, 2011. Temel, Nihat. Kıraat ve Tecvîd Istılahları. İstanbul: İFAV Yayınları, 2009. Ünlü, Demirhan. Kur`an-ı Kerim`in Tecvidi. Ankara: TDV Yayınları, 1993. Uygun, Hamdi. Uygulamalı Kur`an Tecvidi. İstanbul: Kayıhan Yayınları, 2005.
    Yardımcı Kitap İbnü`l-Cezerî, Muhammed. en-Neşr fi`l-kırââti`l-aşr. Thk. Ali Muhammed Dabbâ`. 2.Cilt. Beyrut:Dâru`l-kütübi`l-`ilmiyye, ts. İbn Mücâhid, Ebû Bekr. Kitâbu`s-seb`a fi`l-kırâât. Thk. Şevkî Dayf. Kahire: Dâru`l-meârif, 1972. Altıkulaç, Tayyar. İbnü`l-Cezerî. Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi. 20: 551-557. İstanbul:TDV Yayınları, 1999. Maşalı, Mehmet Emin. Tarihi ve Temel Meseleleriyle Kıraat İlmi. Ankara: Otto, 2016.
    Dersin Amacı Sağlıklı bir Kur`an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur`an`ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir.
    Dersin İçeriği Kur`an`ın yüzünden okunması. Ezberlerin talimi ve dinlenilmesi. Tecvid kurallarının anlatılması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 5
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. 5
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. 4
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 4
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 4
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster