Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Emevi Devleti´nin Çöküşü ve Abbasi İktidarının Ortaya Çıkışı
|
K1-S. 15
|
2
|
Abbasi Devleti´nin Genel Özellikleri
|
K1-S. 39
|
3
|
Mansur, Mehdi ve Hadi Dönemleri
|
K1-S. 83
|
4
|
Harun Reşid Dönemi
|
K1-S. 95
|
5
|
Emin ve Me`mun Dönemi
|
K1-S. 101
|
6
|
Muta`sım ve Vasık dönemi
|
K1-S. 113
|
7
|
Türk komutanlar Dönemi (Samarra Dönemi)
|
K1-S. 119
|
8
|
Türk komutanlar Dönemi (Samarra Dönemi)
|
K1-S. 125
|
9
|
Türk komutanların tasfiyesi ve Bağdat dönemi
|
K1-S. 135
|
10
|
Abbasi Coğrafyasında Kurulan İlk Müslüman Türk Devletleri: Tolunoğulları, İhşidîler, Sâcoğulları
|
K1-S. 149
|
11
|
Kuzey Avrupada Kurulan İlk Müslüman Türk Devleti: İdil Bulgar Devleti, Orta Asyada Kurulan İlk Müslüman Türk Devleti: Karahanlılar
|
K1-S. 163
|
12
|
Orta Asyada Kurulan Müslüman Türk Devletleri: Gazneliler, Harezmşahlar
|
K1-S. 183
|
13
|
Büyük Selçuklu Devleti, Anadolu`da Kurulan İlk Müslüman Türk Devleti: Anadolu Selçuklu Devleti Dinî, İlmî ve kültürel Hayat
|
K1-S. 193
|
14
|
Müslüman Türk Devletlerinde Siyasî, İdarî, Askerî, Adlî ve Malî Yapı
|
K1-S. 249
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doçent Dr. Fatih Güzel Doçent Dr. Recep Erkocaaslan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Sema Güldoğan
|
Kaynaklar
|
K1. Bozkurt, N. (2012). Abbasiler Dönemi. Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Turan, O. (2014). Selçuklular Zamanında Türkiye. Pandora Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Abbasi devletleri ile Abbâsî coğrafyasında, Orta Asyada ve Anadolu`da kurulan Müslüman Türk devletleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
Dersin İçeriği
|
Emevi ve Abbasi Devletlerinin siyasi ve sosyal tarihi, Türklerin İslamiyeti kabulü ve tarihiçinde kurulan Müslüman Türk Devletleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
3
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
3
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
5
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
3
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
3
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|