Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Psikoloji Bilimi Hakkında Genel Bilgi: Konusu, Amacı, Tarihçesi, Diğer Disiplinlerle İlişkisi, Ekolleri Ve Alt Dalları.
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1
|
2
|
Din Psikolojisinin Konusu, Amacı, Önem ve Gereği, İlkeleri, Tarihçesi, Diğer Bilimlerle İlişkisi.
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 1
|
3
|
Batıda, İslam Dünyasında ve Türkiye`de Din Psikolojisi
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2
|
4
|
Din Psikolojisinin Araştırma Alanları
|
K1 Bölüm 2, K3
|
5
|
Din Psikolojisinde Araştırma Yöntem ve Teknikleri
|
K2 Bölüm 2, K3
|
6
|
Dini Yaşantının Unsurları: Dini İnanç
|
K2 Bölüm 3, K2 Bölüm 4
|
7
|
Dini Düşünce, Dini Şüphe ve DiniTasavvur
|
K2 Bölüm 4, K2 Bölüm 5
|
8
|
Dini Duygu
|
K1 Bölüm 3, K4 Bölüm 1
|
9
|
İbadet ve Dua Psikolojisi
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4
|
10
|
Dini İrade, Günahkarlık Duygusu ve Manevi Arınma İhtiyacı, Tevbe
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4
|
11
|
Dini Şahsiyet
|
K3 Bölüm 4, K4 Bölüm 1
|
12
|
Dini Tutum
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5
|
13
|
Gelişim Dönemleri ve Din
|
K1 Bölüm 6, K2 Bölüm 5
|
14
|
Tasavvuf Psikolojisi
|
K1 Bölüm 6, K2 Bölüm 6
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Semra Nurdan YAĞLI SOYKAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: KÖSE, Ali, (2000). Freud ve Din, İz Yayınları, İstanbul.
K2: ALLPORT, Gordon W., (2004).Birey ve Dini, Çev. B. Sambur, Elis Yay., Ankara.
K3: ŞENTÜRK, Habil, (1994). Kişilik ve Din, Diyanet İlmi Dergi, C.30, s.3, Ankara, .
K4: ŞENTÜRK, (1997). Habil, Din Psikolojisi, Esra Yayınları, İstanbul.
K5: HÖKELEKLİ,(1993) Hayati, Din Psikolojisi, T.D.V. Yay. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: ŞENTÜRK, Habil, (2005). İslami Hayatın Psikolojik Temelleri, Isparta, .
YK2: PEKER, Hüseyin, Din Psikolojisi, Samsun, 2000.
YK3: KÜÇÜKCAN, Talip-Ali Köse, Doğal Afetler ve Din, İSAM Yay., İstanbul, 2000.
YK4: CERTEL, Hüseyin, Din Psikolojisi, Andaç Yay., Ankara, 2003.
YK5: ŞENTÜRK, Habil, Freud`un Psikoloji ve Din Anlayışına Eleştirel Bir Yaklaşımı, Dini Araştırmalar, Cilt 7, S.19, 221-229, Ankara, 2004.
|
Dersin Amacı
|
Din psikolojisinin tarihi, tanımı, konuları, amaçları, metotları hakkında bilgi vermek ve öğrencinin dini olgulara psikolojik bir perspektifle yaklaşmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Din psikolojisinin alanı, konuları, metodları, psikoloji ve din ilişkisi, dinin motivasyonu, dini gelişim psikolojisi, dini inancın psikolojisi, ibadet psikolojisi, kişilik ve din ilişkisi, sosyal çevre ve din
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
2
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
3
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
4
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
5
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
2
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
4
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
5
|