ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Din Psikolojisi İSL213 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Din olgusunu psikolojik bakış açısıyla inceleme becerisi kazanır.
    2-Farklı gelişim dönemlerinde bulunan insanlara hizmet sunmasına yardım edecek iletişim becerisi kazanır.
    3-Dinin birey hayatındaki yeri, anlamı ve öneminin farkına varır.
    4-Türk toplum yapısında dinin bireysel ve sosyal işlevlerinin yerini analiz eder.
    5-Bireyin ruh sağlığının korunmasında din faktörünün önemini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   78
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,6 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Psikoloji Bilimi Hakkında Genel Bilgi: Konusu, Amacı, Tarihçesi, Diğer Disiplinlerle İlişkisi, Ekolleri Ve Alt Dalları. K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1
    2 Din Psikolojisinin Konusu, Amacı, Önem ve Gereği, İlkeleri, Tarihçesi, Diğer Bilimlerle İlişkisi. K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 1
    3 Batıda, İslam Dünyasında ve Türkiye`de Din Psikolojisi K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2
    4 Din Psikolojisinin Araştırma Alanları K1 Bölüm 2, K3
    5 Din Psikolojisinde Araştırma Yöntem ve Teknikleri K2 Bölüm 2, K3
    6 Dini Yaşantının Unsurları: Dini İnanç K2 Bölüm 3, K2 Bölüm 4
    7 Dini Düşünce, Dini Şüphe ve DiniTasavvur K2 Bölüm 4, K2 Bölüm 5
    8 Dini Duygu K1 Bölüm 3, K4 Bölüm 1
    9 İbadet ve Dua Psikolojisi K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4
    10 Dini İrade, Günahkarlık Duygusu ve Manevi Arınma İhtiyacı, Tevbe K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4
    11 Dini Şahsiyet K3 Bölüm 4, K4 Bölüm 1
    12 Dini Tutum K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5
    13 Gelişim Dönemleri ve Din K1 Bölüm 6, K2 Bölüm 5
    14 Tasavvuf Psikolojisi K1 Bölüm 6, K2 Bölüm 6
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Semra Nurdan YAĞLI SOYKAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: KÖSE, Ali, (2000). Freud ve Din, İz Yayınları, İstanbul. K2: ALLPORT, Gordon W., (2004).Birey ve Dini, Çev. B. Sambur, Elis Yay., Ankara. K3: ŞENTÜRK, Habil, (1994). Kişilik ve Din, Diyanet İlmi Dergi, C.30, s.3, Ankara, . K4: ŞENTÜRK, (1997). Habil, Din Psikolojisi, Esra Yayınları, İstanbul. K5: HÖKELEKLİ,(1993) Hayati, Din Psikolojisi, T.D.V. Yay. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1: ŞENTÜRK, Habil, (2005). İslami Hayatın Psikolojik Temelleri, Isparta, . YK2: PEKER, Hüseyin, Din Psikolojisi, Samsun, 2000. YK3: KÜÇÜKCAN, Talip-Ali Köse, Doğal Afetler ve Din, İSAM Yay., İstanbul, 2000. YK4: CERTEL, Hüseyin, Din Psikolojisi, Andaç Yay., Ankara, 2003. YK5: ŞENTÜRK, Habil, Freud`un Psikoloji ve Din Anlayışına Eleştirel Bir Yaklaşımı, Dini Araştırmalar, Cilt 7, S.19, 221-229, Ankara, 2004.
    Dersin Amacı Din psikolojisinin tarihi, tanımı, konuları, amaçları, metotları hakkında bilgi vermek ve öğrencinin dini olgulara psikolojik bir perspektifle yaklaşmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Din psikolojisinin alanı, konuları, metodları, psikoloji ve din ilişkisi, dinin motivasyonu, dini gelişim psikolojisi, dini inancın psikolojisi, ibadet psikolojisi, kişilik ve din ilişkisi, sosyal çevre ve din
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 2
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 3
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 2
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 4
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster