Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Din Eğitimi İle İlgili Temel Kavramların Tanımı ve Açıklanması
|
K1, s. 19-35; K2, s. 20-35.
|
2
|
Eğitim-Din, Eğitim-İnsan, Eğitim-Devlet, Din-İnsan, Din-Devlet İlişkileri Çerçevesinde Niçin Din Eğitimi
|
K1, s. 41-54; K2, s.40-65.
|
3
|
Din Eğitimi Biliminin Tanımı, Gayesi, Alanı, Görevleri Ve Bilimler Arasındaki Yeri.
|
K1, s. 59-81; K2, s.70-85.
|
4
|
Din Eğitimi ve Din Eğitimi Tarihi.
|
K1, s. 87-106; K3,s. 50-75.
|
5
|
Din Eğitimi Biliminin Problem ve Araştırma Alanları.
|
K1, s. 67-81; K3, s. 80-95.
|
6
|
Ailede Din Eğitimi ve Problemleri.
|
K1, s. 353-367; K3, s.100-125.
|
7
|
Örgün Din Eğitimi Alanları.
|
K1, s.87-135; K2, s.90-120.
|
8
|
İlköğretim ve Ortaöğretimde Din Öğretimi ve Problemleri.
|
K1, s. 113-143; K2, s.125-140.
|
9
|
İmam Hatip Liseleri ve Din Öğretimi.
|
K1, s. 143-177; K2, s. 145-160.
|
10
|
Yüksek Öğretimde Din Öğretimi.
|
K1 s. 177-197; K2, s. 165-180.
|
11
|
Yaygın Din Eğitimi Alanları ve Problemleri.
|
K1, s. 275-297; K3, s.128-140.
|
12
|
Cami ve Din Eğitimi
|
K1, s. 297-324, K3, s. 145-160.
|
13
|
Kur`an Kursları ve Din Eğitimi.
|
K1, s. 324-353; K2, s.185-200.
|
14
|
Dini Sosyal Hizmet Alanları
|
K1, 373-401; K3, s. 165-180.
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Yüksel
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Zeynep Yüksel
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Mahmut Zengin, (2018). Din Eğitimi ve Öğretiminde Yapılandırmacı Yaklaşım, İstanbul: Dem Yayınları.
K2. Mustafa Köylü, (2014). Yetişkinlik Dönemi Din Eğitimi, İstanbul: Dem Yayınları.
K3. Cemal Tosun, (2015). Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bireyin din ile ilişkilerini araştırarak, bu ilişki çerçevesinde insanların hayatın bütünlüğü içerisinde ilahi iradeye uygun davranışlar geliştirmesine yardımcı olmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Din eğitimiyle ilgili bazı kavramlar, din eğitiminin alanları, ilkeleri, metotları, diğer dallarla ilişkileri, İslam din eğitiminin tarihi gelişimi, bilim dalı olarak ortaya çıkışı, dini gelişim teorileri, din ve öğrenme, Türkiye`de din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları, dini öğreten personelin yetiştirilmesi, bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
4
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
4
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
3
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
4
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
3
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
5
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
3
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
4
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
3
|