ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Din Eğitimi İSL214 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Din eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
    2-Din Eğitimi biliminin tanımı, amacı, alanı, görev ve metodlarını tanımlar.
    3-Din eğitimi biliminin diğer bilim dalları arasındaki yeri konusunda değerlendirir.
    4-Din eğitiminde program ve metodoloji sorunlarını sınıflandırır.
    5-Örgün ve yaygın din eğitimi kategorize eder.
    6-Ailede din eğitiminin nasıl yapılması gerektiğini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)7428
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Din Eğitimi İle İlgili Temel Kavramların Tanımı ve Açıklanması K1, s. 19-35; K2, s. 20-35.
    2 Eğitim-Din, Eğitim-İnsan, Eğitim-Devlet, Din-İnsan, Din-Devlet İlişkileri Çerçevesinde Niçin Din Eğitimi K1, s. 41-54; K2, s.40-65.
    3 Din Eğitimi Biliminin Tanımı, Gayesi, Alanı, Görevleri Ve Bilimler Arasındaki Yeri. K1, s. 59-81; K2, s.70-85.
    4 Din Eğitimi ve Din Eğitimi Tarihi. K1, s. 87-106; K3,s. 50-75.
    5 Din Eğitimi Biliminin Problem ve Araştırma Alanları. K1, s. 67-81; K3, s. 80-95.
    6 Ailede Din Eğitimi ve Problemleri. K1, s. 353-367; K3, s.100-125.
    7 Örgün Din Eğitimi Alanları. K1, s.87-135; K2, s.90-120.
    8 İlköğretim ve Ortaöğretimde Din Öğretimi ve Problemleri. K1, s. 113-143; K2, s.125-140.
    9 İmam Hatip Liseleri ve Din Öğretimi. K1, s. 143-177; K2, s. 145-160.
    10 Yüksek Öğretimde Din Öğretimi. K1 s. 177-197; K2, s. 165-180.
    11 Yaygın Din Eğitimi Alanları ve Problemleri. K1, s. 275-297; K3, s.128-140.
    12 Cami ve Din Eğitimi K1, s. 297-324, K3, s. 145-160.
    13 Kur`an Kursları ve Din Eğitimi. K1, s. 324-353; K2, s.185-200.
    14 Dini Sosyal Hizmet Alanları K1, 373-401; K3, s. 165-180.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Yüksel
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Zeynep Yüksel

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Mahmut Zengin, (2018). Din Eğitimi ve Öğretiminde Yapılandırmacı Yaklaşım, İstanbul: Dem Yayınları. K2. Mustafa Köylü, (2014). Yetişkinlik Dönemi Din Eğitimi, İstanbul: Dem Yayınları. K3. Cemal Tosun, (2015). Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bireyin din ile ilişkilerini araştırarak, bu ilişki çerçevesinde insanların hayatın bütünlüğü içerisinde ilahi iradeye uygun davranışlar geliştirmesine yardımcı olmaktır.
    Dersin İçeriği Din eğitimiyle ilgili bazı kavramlar, din eğitiminin alanları, ilkeleri, metotları, diğer dallarla ilişkileri, İslam din eğitiminin tarihi gelişimi, bilim dalı olarak ortaya çıkışı, dini gelişim teorileri, din ve öğrenme, Türkiye`de din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları, dini öğreten personelin yetiştirilmesi, bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 3
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 4
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 3
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. 5
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 3
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 4
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster