Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Nübüvvetin imkanı ve gerekliliği
|
K1 (s. 12-27), K2 (s. 18-23), K3 (s. 35-46), YK1 (s. 60-77)
|
2
|
Peygamberlik ve peygamberlere iman
|
K1 (s. 17-29), K2 (s. 18-25), K3 (s. 39-49), YK1 (s. 65-77)
|
3
|
Peygamberlerin sıfatları ve dereceleri
|
K1 (s. 22-37), K2 (s. 28-33), K3 (s. 45-56), YK1 (s. 70-87)
|
4
|
Mucize, mucize çeşitleri ve olağanüstü haller
|
K1 (s. 27-39), K2 (s. 28-35), K3 (s. 49-59), YK1 (s. 75-87)
|
5
|
Kutsal kitaplara iman, Kur`an ve diğer kutsal kitaplar ve özellikleri
|
K1 (s. 22-37), K2 (s. 28-33), K3 (s. 45-56), YK1 (s. 70-87)
|
6
|
Meleklere iman, melek kavramı, özellikleri ve çeşitleri
|
K1 (s. 22-37), K2 (s. 28-33), K3 (s. 45-56), YK1 (s. 70-87)
|
7
|
Şeytan ve cin, özellikleri, fonksiyonları
|
K1 (s. 32-47), K2 (s. 38-43), K3 (s. 55-66), YK1 (s. 80-97)
|
8
|
Ahiret hayatına iman ve ahiretin varlığının ispatı
|
K1 (s. 37-49), K2 (s. 38-55), K3 (s. 59-69), YK1 (s. 85-97)
|
9
|
Ahiret hayatının evreleri kabir hayatı ve özellikleri
|
K1 (s. 42-57), K2 (s. 48-53), K3 (s. 65-76), YK1 (s. 90-107)
|
10
|
Kıyamet alametleri: büyük küçük alametler
|
K1 (s. 42-57), K2 (s. 48-53), K3 (s. 65-76), YK1 (s. 90-107)
|
11
|
Öldükten sonra dirilmenin imkanı, ispatı ve önemi
|
K1 (s. 47-59), K2 (s. 58-65), K3 (s. 69-79), YK1 (s. 95-107)
|
12
|
Haşir ve mahşer, Defterlerin dağıtılması, amellerin tartılması
|
K1 (s. 47-59), K2 (s. 58-65), K3 (s. 69-79), YK1 (s. 95-107)
|
13
|
Hesap, Mizan, Havz, Sırat, Araf ve Ehli Araf
|
K1 (s. 52-67), K2 (s. 58-63), K3 (s. 75-86), YK1 (s. 100-117)
|
14
|
Cennet ve cehennemin varlığı, gereği ve özellikleri
|
K1 (s. 57-69), K2 (s. 68-75), K3 (s. 79-89), YK1 (s. 105-117)
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yaşar Ünal
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Hatice Polat
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları.
|
Kaynaklar
|
K1. Kılavuz, A. (2019). Anahatlarıyla İslam Akaidi ve Kelama Giriş, Ensar Neşriyat, İstanbul.
K2. Topaloğlu, B. (2012). Kelam İlmi: Giriş, Damla Yayınları, İstanbul.
K3. Gölcük, Ş. (2014). Kelâm, Tekin Kitapevi, Konya.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Yüksel, E. (2005). Sistematik Kelâm, İz Yayıncılık, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
İslam inanç esaslarını konu alan Kelam problemleri üzerinde, akıl ve nakil çerçevesinde bilimsel metotlarda, yeterlilik kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
İslam dininin temel iman ve akaid meseleleri (Nübüvvet, peygamberlerin nitelikleri, ilahî kitaplar, melek, cin, şeytan, kıyamet ve ahirettin gerçekliği, kabir hayatı, cennet, cehennem gibi konular ) dini naslar ve aklî delillerle işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
1
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
3
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
2
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
3
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
3
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
1
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|