ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kelam II İSL314 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Peygamberlere olan ihtiyacı ve onların sıfatlarını tanımlar.
    2-Peygamberlerin görevlerini dinî aklî delillerle birlikte açıklar.
    3-Kutsal kitaplara ilişkin temel hususları değerlendirir.
    4-Meleklerin temel niteliklerini, görevlerini ve insanla olan ilişkilerini tanımlar.
    5-Cin ve şeytanın niteliklerini, bunların insanla olan ilişkilerini tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)5735
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   93
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,1 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Nübüvvetin imkanı ve gerekliliği
    2 Peygamberlik ve peygamberlere iman
    3 Peygamberlerin sıfatları ve dereceleri
    4 Mucize, mucize çeşitleri ve olağanüstü haller
    5 Kutsal kitaplara iman, Kur`an ve diğer kutsal kitaplar ve özellikleri
    6 Meleklere iman, melek kavramı, özellikleri ve çeşitleri
    7 Şeytan ve cin, özellikleri, fonksiyonları
    8 Ahiret hayatına iman ve ahiretin varlığının ispatı
    9 Ahiret hayatının evreleri kabir hayatı ve özellikleri
    10 Kıyamet alametleri: büyük küçük alametler
    11 Öldükten sonra dirilmenin imkanı, ispatı ve önemi
    12 Haşir ve mahşer, Defterlerin dağıtılması, amellerin tartılması
    13 Hesap, Mizan, Havz, Sırat, Araf ve Ehli Araf
    14 Cennet ve cehennemin varlığı, gereği ve özellikleri
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Yaşar Ünal
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar Topaloğlu, Bekir, Kelam İlmi: Giriş, İstanbul: Selçuk Yayınları, 1981. ,Aydın, Mehmet Din Felsefesi, Ankara: Selçuk Yayınları, 1992. Çelebi, İlyas-Topaloğlu, Bekir-Yavuz, Y. Şevki, İslam`da İnanç Esasları, İstanbul: Selçuk Yayınları, 1998. Kılavuz, Ahmed Saim, Anahatlarıyla İslam Akaidi ve Kelama Giriş, İstanbul: Selçuk Yayınları, 2004.
    Yardımcı Kitap Topaloğlu, Bekir, Kelam İlmi: Giriş, İstanbul: Selçuk Yayınları, 1981. ,Aydın, Mehmet Din Felsefesi, Ankara: Selçuk Yayınları, 1992. Çelebi, İlyas-Topaloğlu, Bekir-Yavuz, Y. Şevki, İslam`da İnanç Esasları, İstanbul: Selçuk Yayınları, 1998. Kılavuz, Ahmed Saim, Anahatlarıyla İslam Akaidi ve Kelama Giriş, İstanbul: Selçuk Yayınları, 2004.
    Dersin Amacı İslam inanç esaslarını konu alan Kelam problemleri üzerinde, akıl ve nakil çerçevesinde bilimsel metotlarda, yeterlilik kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği İslam dininin temel iman ve akaid meseleleri (Nübüvvet, peygamberlerin nitelikleri, ilahî kitaplar, melek, cin, şeytan, kıyamet ve ahirettin gerçekliği, kabir hayatı, cennet, cehennem gibi konular ) dini naslar ve aklî delillerle işlenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 5
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 5
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 4
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 3
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. 3
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 3
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 4
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster