ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kur`an Okuma ve Tecvid V İSL301 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kur`an`ı ezberleme tekniklerini tanımlar.
    2-Harfleri, mahreç yerleri ve sıfatlarına uygun bir şekilde telaffuz eder.
    3-Sahih Kıraatların Kabul Şartları ve Kıraat Çeşitleri ile Kıraatların Mütevatirliği Meselesini analiz eder.
    4-Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur`an`ın 26-30. cüzlerini "talim usulü" çerçevesinde yüzünden doğru bir şekilde okur.
    5-Hucurat, Rahman ve Vakıa surelerini ezberden doğru bir şekilde okur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)6636
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   94
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,13 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kur`an`ın 401-408. sayfalarının yüzünden okunması
    2 Hafızlık ve Kur`an ezberletme teknikleri, Kur`an`ın 409-416. sayfalarının yüzünden okunması, Mülk Suresinin ezbere okunması
    3 Huruf-i Mukattaa`nın okunuşu, Kur`an`ın 417-424. sayfalarının yüzünden okunması, Mülk Suresinin ezbere okunması
    4 Kıraat konusunun işlenmesi, Kur`an`ın 425-432. sayfalarının yüzünden okunması, Mülk Suresinin ezbere okunması
    5 Kıraatlerin kaynağı konusunun işlenmesi, Kur`an`ın 433-440. sayfalarının yüzünden okunması, Mülk Suresinin ezbere okunması
    6 Yedi Harf konusunun işlenmesi, Kur`an`ın 441-448. sayfalarının yüzünden okunması, Nebe` Suresinin ezbere okunması
    7 Kur`an`ın 449-456. sayfalarının yüzünden okunması, Nebe` Suresinin ezbere okunması
    8 Kur`an`ın 457-464. sayfalarının yüzünden okunması, Nebe` Suresinin ezbere okunması
    9 Kur`an`ın 465-472. sayfalarının yüzünden okunması, Fetih Suresinin ezbere okunması
    10 Mahreç ve Sıfat çalışması, Kur`an`ın 473-480. sayfalarının yüzünden okunması, Fetih Suresinin ezbere okunması
    11 Mahreç ve Sıfat çalışması, Kur`an`ın 481-488. sayfalarının yüzünden okunması, Fetih Suresinin ezbere okunması
    12 Mahreç ve Sıfat Çalışması, Kur`an`ın 489-500. sayfalarının yüzünden okunması, Fetih Suresinin ezbere okunması
    13 Mahreç ve Sıfat Çalışması, Fetih Suresinin ezbere okunması
    14 Fetih Suresinin ezbere okunması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Burhan Çonkor
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Karaçam, İsmail. Kur`ân-ı Kerîm`in Nüzûlü ve Kıraati. İstanbul: İFAV Yayınları, 2011. Temel, Nihat. Kıraat ve Tecvîd Istılahları. İstanbul: İFAV Yayınları, 2009. Ünlü, Demirhan. Kur`an-ı Kerim`in Tecvidi. Ankara: TDV Yayınları, 1993. Uygun, Hamdi. Uygulamalı Kur`an Tecvidi. İstanbul: Kayıhan Yayınları, 2005.
    Yardımcı Kitap İbnü`l-Cezerî, Muhammed. en-Neşr fi`l-kırââti`l-aşr. Thk. Ali Muhammed Dabbâ`. 2.Cilt. Beyrut:Dâru`l-kütübi`l-`ilmiyye, ts. İbn Mücâhid, Ebû Bekr. Kitâbu`s-seb`a fi`l-kırâât. Thk. Şevkî Dayf. Kahire: Dâru`l-meârif, 1972. Altıkulaç, Tayyar. İbnü`l-Cezerî. Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi. 20: 551-557. İstanbul:TDV Yayınları, 1999. Maşalı, Mehmet Emin. Tarihi ve Temel Meseleleriyle Kıraat İlmi. Ankara: Otto, 2016.
    Dersin Amacı Pratik düzeyde harflerin mahrec ve sıfatlarına uygun bir şekilde, müfredatta belirlenen sureleri ezbere ve yine belirtilmiş cüzleri yüzüne okuma, ilgili sayfaların mealleri, tecvid kaynaklarının tanıtımı ve teorik-uygulamalı tecvid bilgisinin kazandırılması
    Dersin İçeriği Kur`an surelerinden bazılarının Ezberi, yüzünden okuma kurallarının uygulamaları, Tecvid Bilgisi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 5
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. 5
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 4
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 4
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster