ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kur`an Okuma ve Tecvid V İSL301 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kur`an`ı ezberleme tekniklerini tanımlar.
    2-Harfleri, mahreç yerleri ve sıfatlarına uygun bir şekilde telaffuz eder.
    3-İstiâze-Besmele Vecihleri, Tekbir, Tehlil vecihleri ile Kur`an okunuş usullerini bilir.
    4-Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur`an`ın 17-20. cüzlerini "talim usulü" çerçevesinde yüzünden doğru bir şekilde telaffuz eder.
    5-Hucurat, Rahman sureleri ile Bakara 153-157, Mü`minûn 1-11 ayetlerini ezberden doğru bir şekilde telaffuz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)6636
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   94
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,13 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hafızlık ve Kur`an ezberletme teknikleri, Kur`an`ın 321-326 sayfalarının yüzünden okunması, Hucurât 1-4. ayetlerin ezberlenmek üzere talimle okunması. K1, K2; YK1, YK2.
    2 İstiâze ve Besmele Vecihleri, Kur`an`ın 327-334. sayfalarının yüzünden okunması, Hucurât 5-10. ayetlerin ezberlenmek üzere talimle okunması, Hucurât 1-4. ayetlerin ezbere okunması. K1, K2; YK1, YK2.
    3 İstiâze ve Besmele Vecihleri, Kur`an`ın 335-340. sayfalarının yüzünden okunması, Hucurât 11-13. ayetlerin ezberlenmek üzere talimle okunması, Hucurât 1-10. ayetlerin ezbere okunması. K1, K2; YK1, YK2.
    4 Tekbir ve tehlîl konusunun işlenmesi, Kur`an`ın 341-345. sayfalarının yüzünden okunması, Hucurât 14-18. ayetlerin ezberlenmek üzere talimle okunması, Hucurât 1-13. ayetlerin ezbere okunması. K1, K2; YK1, YK2.
    5 Tekbir ve tehlîl konusunun işlenmesi, Kur`an`ın 346-351. sayfalarının yüzünden okunması, Hucurât Suresinin ezbere okunması K1, K2; YK1, YK2.
    6 Huruf-u Mukattaa`nın okunuşu, Kur`an`ın 352-356. sayfalarının yüzünden okunması, Bakara 153-157 ayetlerin ezberlenmek üzere talimle okunması. K1, K2; YK1, YK2.
    7 Sürat yönünden Kur`an okunuş şekilleri Kur`an`ın 358-362. sayfalarının yüzünden okunması, Mü`minûn 1-11. ayetlerin ezberlenmek üzere talimle okunması, Bakara 153-157. ayetlerin ezbere okunması. K1, K2; YK1, YK2.
    8 Lahn tanımı, çeşitleri ve hükmü, Kur`an`ın 363-367. sayfalarının yüzünden okunması, Rahmân Suresi 1-16. ayetlerin ezberlenmek üzere talimle okunması, Mü`minûn 1-11. ayetlerin ezbere okunması K1, K2; YK1, YK2.
    9 Temsîlî Okuma ve Esasları, Kur`an`ın 368-372. sayfalarının yüzünden okunması, Rahmân Suresi 17-32, ayetlerin ezberlenmek üzere talimle okunması, Rahmân Suresi 1-16. ayetlerin ezbere okunması. K1, K2; YK1, YK2.
    10 Kur`an tilavetinde dudak talimi, Kur`an`ın 373-377. sayfalarının yüzünden okunması, Rahmân Suresi 33-40. ayetlerin ezberlenmek üzere talimle okunması, Rahmân Suresi 1-32 ayetlerin ezbere okunması. K1, K2; YK1, YK2.
    11 Kur`an-ı Kerim okuyuş hataları, Kur`an`ın 378-384. sayfalarının yüzünden okunması, Rahmân Suresi 41-53. ayetlerin ezberlenmek üzere talimle okunması, Rahmân Suresi 1-40. ayetlerin ezbere okunması. K1, K2; YK1, YK2.
    12 Tilavet Secdesi, Kur`an`ın 385-389. sayfalarının yüzünden okunması, Rahmân Suresi 54-67. ayetlerin ezberlenmek üzere talimle okunması, Rahmân Suresi 1-53. ayetlerin ezbere okunması. K1, K2; YK1, YK2.
    13 Kur`an`ın 390-395. sayfalarının yüzünden okunması, Kıraatı Hafs Rivâyeti ve özellikleri, Rahmân Suresi 68-78. ayetlerin ezberlenmek üzere talimle okunması, Rahmân Suresi 1-67. ayetlerin ezbere okunması. K1, K2; YK1, YK2.
    14 Kur`an`ın 396-400. sayfalarının yüzünden okunması, Kıraatı Hafs Rivâyeti ve özellikleri, daha önceki bilgilerle birlikte Tecvid tahlilleri, Rahmân Suresinin ezbere okunması. K1, K2; YK1, YK2.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Abdülhekim Ağırbaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Yahya ARSLAN Öğr. Gör. Sibel KARACA Öğr. Gör. Neslihan POLAT
    Kaynaklar K1: Kur`an-ı Kerim. K2: Pakdil, R. (2014). Ta`lim Tecvid ve Kıraat. İstanbul: İFAV Yayınları. K3: Çetin, A. (2013). Kur`an Okuma Esasları. Bursa: Emin Yayıınları. K4: Karaçam, İ. (2011). Kur`ân-ı Kerîm`in Nüzûlü ve Kıraati. İstanbul: İFAV Yayınları. K5: Temel, N. (2009). Kıraat ve Tecvîd Istılahları. İstanbul: İFAV Yayınları. K6: Ünlü, Demirhan. (1993). Kur`an-ı Kerim`in Tecvidi. Ankara: TDV Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1: Cemal b. İbrahim el-Kırş.(2012). Dirâsetü`l-Mehâric ve`s-Sıfat. Mısır YK2: İbnü`l-Cezerî, Muhammed. en-Neşr fi`l-kırââti`l-aşr. Thk. Ali Muhammed Dabbâ`. 2 Cilt. Beyrut: Dâru`l-kütübi`l-`ilmiyye, ts. YK3: İbn Mücâhid, Ebû Bekr. (1972). Kitâbu`s-seb`a fi`l-kırâât. Thk. Şevkî Dayf. Kahire: Dâru`l-meârif. YK4: Maşalı, Mehmet Emin. (2016). Tarihi ve Temel Meseleleriyle Kıraat İlmi. Ankara: Otto.
    Dersin Amacı Sağlıklı bir Kur`an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur`an`ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir.
    Dersin İçeriği Kur`an`ın yüzünden okunması. Ezberlerin talimi ve dinlenilmesi. Tecvid kurallarının anlatılması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 5
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. 5
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 4
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster