Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Din ve Dinler Tarihi Kavramları
|
K1 Bölüm 1-YK1 Bölüm 1
|
2
|
Dinler Tarihine Giriş
|
K1 Bölüm 1-YK1 Bölüm 1
|
3
|
Dinin Kökeni İle İlgili Teoriler
|
K1 Bölüm 1-YK1 Bölüm 1
|
4
|
Dinlerin Sınıflandırılması
|
K1 Bölüm 1-YK1 Bölüm 2
|
5
|
Dünyada ve Türkiye`de Dinler Tarihi Araştırmaları
|
K1 Bölüm 1-YK1 Bölüm 2
|
6
|
Sabiilik
|
K1 Bölüm 13 -YK1 Bölüm 8
|
7
|
Maniheizm
|
K1, Bölüm 14-YK1, Bölüm 7
|
8
|
Türklerin İslam Öncesi İnançları
|
K1 Bölüm 16-YK1 Bölüm 16
|
9
|
Türklerin İslam Öncesi İnançları
|
K1 Bölüm 16-YK1 Bölüm 16
|
10
|
Mecusilik
|
K1 Bölüm 15-YK1 Bölüm 6
|
11
|
İslam Öncesi Arabistan Bölgesinin İnanç Yapısı
|
K1 Bölüm 17-YK1 Bölüm 5
|
12
|
İslam Öncesi Arabistan Bölgesinin İnanç Yapısı
|
K1 Bölüm 17-YK1 Bölüm 5
|
13
|
Hint Kökenli Dinler: Hinduizm
|
K1 Bölüm 5-YK1 Bölüm 9
|
14
|
Budizm, Caynizm
|
K1 Bölüm 6-YK1 Bölüm 11
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ercan Çelik
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Ercan Çelik
|
Ders Yardımcıları
|
Ar.Gör Murat Kaya
|
Kaynaklar
|
K1: Gündüz, Ş. (2007). Yaşayan Dünya Dinleri. Ankara. Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1:Adam, B. 2018. Dinler Tarihi El Kitabı.Ankara. Grafiker yay.
|
Dersin Amacı
|
Dinsel geleneklerin arka planlarında yer alan temel kavram ve değerleri tanıtmak; farklı din tezahürlerinin anlaşılıp değerlendirilmesine olanak sağlamak; İslam dinini farklı inanç sistemleriyle karşılaştırma yetisi kazandırmak ve farklı din mensubu kişilerle empatik bir ilişki kurulmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Dinler Tarihinin tanımı, konusu, metodu, önemi ve gelişmesi, Din Bilimleri arasındaki yeri, Batı`da, İslam dünyasında ve Türkiye`de Dinler Tarihi çalışmaları, Günümüz Dini Coğrafyası (Yaşayan dinler hakkında genel bilgiler), Gnostik Dinler: Sabiilik ve Maniheizm, Geleneksel Türk Dini, Mecusilik, Uzak Doğu Dinleri: Hinduizm, Budizm, Caynizm ve Sihizm,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
3
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
3
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
4
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
3
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
3
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
3
|