ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Arapça VII (Konuşma-Anlama) İSL405 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Okunan metinleri, izlenen olayı sözlü açıklar.
    2-Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltir.
    3-Herhangi bir konuda fikrini söyler.
    4-Topluluk karşısında bir olayı, anıyı anlatır.
    5-İzlenen olay, film, tiyatroyu sözlü olarak değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)6636
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   94
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,13 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Meeting and Greating
    2 Celebration
    3 Speaking about yourself
    4 Shopping
    5 Interview
    6 Restaurant
    7 Way Description
    8 Listening Stories
    9 Telling Stories
    10 At Airport
    11 Marketing
    12 At hospital
    13 Speaking about your country
    14 Saying Goodbye
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Görevlisi Kuteybe Ferhad
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar Komisyon, el-Arabiyyetü beyne yedeyk : kitabü`t-talib, Riyad : el-Arabiyye li`l-Cemia, 2005. Abdurrahman b. İbrahim Fevzan, Muhtar et-Tahir Hüseyin, Muhammed Abdülhalik Muhammed Fazlel-Mucemü`l-Arabi beyne yedeyk. Riyad : el-Arabiyye li`l-Cemia, 1425.
    Yardımcı Kitap Komisyon, el-Arabiyyetü beyne yedeyk : kitabü`t-talib, Riyad : el-Arabiyye li`l-Cemia, 2005. Abdurrahman b. İbrahim Fevzan, Muhtar et-Tahir Hüseyin, Muhammed Abdülhalik Muhammed Fazlel-Mucemü`l-Arabi beyne yedeyk. Riyad : el-Arabiyye li`l-Cemia, 1425.
    Dersin Amacı Öğrencinin farklı düzeylerde dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümleyebilmesi temel dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmesi ve ileri düzeyde Arapça iletişim kurabilmesini sağlamayı hedefler.
    Dersin İçeriği Günlük Arapça konuşmalar, selamlaşma, tanışma, hastane, restaurant, havaalanı.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 4
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster