Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Terim ve Disiplin olarak Din Felsefesinin Din Bilimleriyle olan ilişkisi
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Terim ve Disiplin olarak Din Felsefesinin Din Bilimleriyle olan ilişkisi
|
K1 Bölüm 1
|
3
|
Tanrı`nın Varlığına İlişkin Kanıtlar: Tanrı`nın varlığını kanıtlamanın imkanı ve gereğine dair tartışmalar
|
K1 Bölüm 2
|
4
|
Ontolojik ve Kozmolojik Kanıtlar
|
K1 Bölüm 2
|
5
|
Teleolojik ve Dini Tecrübe Kanıtı
|
K1 Bölüm 3
|
6
|
Ahlâk Kanıtı
|
K1 Bölüm 3
|
7
|
Tanrı`nın Sıfatları
|
K1 Bölüm 4
|
8
|
Kötülük Problemi ve Teodise
|
K1 Bölüm 4
|
9
|
Determinizm ve İnsan Hürriyeti
|
K1 Bölüm 5
|
10
|
Tanrı-âlem İlişkisi ve Çeşitli Tanrı Tasavvurları
|
K1 Bölüm 5
|
11
|
Deizm, Panteizm, Pan-enteizm
|
K1 Bölüm 6
|
12
|
Ateizm ve Dayandığı Teoriler
|
K1 Bölüm 6
|
13
|
Ölüm ve Sonrası: Ölümsüzlük
|
K1 Bölüm 7
|
14
|
Din, Sanat ve Ahlak
|
K1 Bölüm 7
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Semra Nurdan YAĞLISOYKAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Zeynep Yüksel
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları.
|
Kaynaklar
|
K1.Sarıkçıoğlu. Ekrem. (1983) Dinler Tarihi. İstanbul: Bayrak Yayımcılık,.
K2.Iqbal, Muhammed. (1968) The Reconstruction of Religious Thought in İslam, Lahore.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Taylan, Necip. (1979) İlim ve Din. İstanbul: Çağrı Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Din felsefesi disiplininin amaç, konu ve yöntemini tanır. Din felsefesinin yakın disiplinlerle olan ilişkisini kavrar. Din felsefesinin temel problemlerine ilişkin ana yaklaşımları karşılaştırmalı olarak bilir. İslam düşüncesinin genel yapısını kavrar.
|
Dersin İçeriği
|
Din nedir? İnsanlık, dini tecrübe boyutunu nasıl ifade etmiştir? Dinin felsefe ile ilişkisi nedir? Tanrı`nın varlığı hakkında deliller. Tanrı hakkında konuşmanın güçlüğü. Din dilinin yapısı. Tanrı`nın adaleti ve kötülük problemi, Tanrı`nın bilgisi ve insan hürriyeti. Tanrı alem ilişkisi. Teizm, Panteizm, Deizm, Panenteizm, Ateizm problemi. Kötülük problemi ve ateizm. Ölümden sonraki hayat, ruh-beden ilişkisi. Din bilim ilişkisi ve mucize. Din ahlak ilişkisi. Din sanat ilişkisi. Dini çeşitlilik ve dini çoğulculuk gibi meselelerin ele alınması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
4
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
4
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
4
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
4
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|