ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Din Felsefesi İSL402 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Din felsefesinin amaç, konu ve yöntemini açıklar.
    2-Din felsefesinin yakın disiplinlerle olan ilişkisini analiz eder.
    3-Din felsefesinin temel problemlerine ilişkin ana yaklaşımları karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
    4-Dini inançlar konusunda rasyonel, objektif, kapsayıcı ve tutarlı davranışları tanır.
    5-Farklı dini inançları eleştirel bakış açısıyla analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Terim ve Disiplin olarak Din Felsefesinin Din Bilimleriyle olan ilişkisi K1 Bölüm 1
    2 Terim ve Disiplin olarak Din Felsefesinin Din Bilimleriyle olan ilişkisi K1 Bölüm 1
    3 Tanrı`nın Varlığına İlişkin Kanıtlar: Tanrı`nın varlığını kanıtlamanın imkanı ve gereğine dair tartışmalar K1 Bölüm 2
    4 Ontolojik ve Kozmolojik Kanıtlar K1 Bölüm 2
    5 Teleolojik ve Dini Tecrübe Kanıtı K1 Bölüm 3
    6 Ahlâk Kanıtı K1 Bölüm 3
    7 Tanrı`nın Sıfatları K1 Bölüm 4
    8 Kötülük Problemi ve Teodise K1 Bölüm 4
    9 Determinizm ve İnsan Hürriyeti K1 Bölüm 5
    10 Tanrı-âlem İlişkisi ve Çeşitli Tanrı Tasavvurları K1 Bölüm 5
    11 Deizm, Panteizm, Pan-enteizm K1 Bölüm 6
    12 Ateizm ve Dayandığı Teoriler K1 Bölüm 6
    13 Ölüm ve Sonrası: Ölümsüzlük K1 Bölüm 7
    14 Din, Sanat ve Ahlak K1 Bölüm 7
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Semra Nurdan YAĞLISOYKAN
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Zeynep Yüksel

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar K1.Sarıkçıoğlu. Ekrem. (1983) Dinler Tarihi. İstanbul: Bayrak Yayımcılık,. K2.Iqbal, Muhammed. (1968) The Reconstruction of Religious Thought in İslam, Lahore.
    Yardımcı Kitap YK1.Taylan, Necip. (1979) İlim ve Din. İstanbul: Çağrı Yayınları.
    Dersin Amacı Din felsefesi disiplininin amaç, konu ve yöntemini tanır. Din felsefesinin yakın disiplinlerle olan ilişkisini kavrar. Din felsefesinin temel problemlerine ilişkin ana yaklaşımları karşılaştırmalı olarak bilir. İslam düşüncesinin genel yapısını kavrar.
    Dersin İçeriği Din nedir? İnsanlık, dini tecrübe boyutunu nasıl ifade etmiştir? Dinin felsefe ile ilişkisi nedir? Tanrı`nın varlığı hakkında deliller. Tanrı hakkında konuşmanın güçlüğü. Din dilinin yapısı. Tanrı`nın adaleti ve kötülük problemi, Tanrı`nın bilgisi ve insan hürriyeti. Tanrı alem ilişkisi. Teizm, Panteizm, Deizm, Panenteizm, Ateizm problemi. Kötülük problemi ve ateizm. Ölümden sonraki hayat, ruh-beden ilişkisi. Din bilim ilişkisi ve mucize. Din ahlak ilişkisi. Din sanat ilişkisi. Dini çeşitlilik ve dini çoğulculuk gibi meselelerin ele alınması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 4
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 4
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster