Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kur`an`ın 501-508. sayfalarının yüzünden okunması
|
|
2
|
Hadr, Tedvir ve Tahkik usullerinin uygulanması, Kur`an`ın 509-516. sayfalarının yüzünden okunması, Hucurat Suresinin ezbere okunması
|
|
3
|
Hadr, Tedvir ve Tahkik usullerinin uygulanması, Kur`an`ın 517-524. sayfalarının yüzünden okunması, Hucurat Suresinin ezbere okunması
|
|
4
|
Hadr, Tedvir ve Tahkik usullerinin uygulanması, Kur`an`ın 525-532. sayfalarının yüzünden okunması, Hucurat Suresinin ezbere okunması
|
|
5
|
Kıraat çeşitleri konusunun işlenmesi, Kur`an`ın 533-540. sayfalarının yüzünden okunması, Rahman Suresinin ezbere okunması
|
|
6
|
Kıraat çeşitleri konusunun işlenmesi, Kur`an`ın 541-548. sayfalarının yüzünden okunması, Rahman Suresinin ezbere okunması
|
|
7
|
Sahih Kıraatin kabul şartları konusunun işlenmesi, Kur`an`ın 549-556. sayfalarının yüzünden okunması, Rahman Suresinin ezbere okunması
|
|
8
|
Kıraatlerin Mütevatirliği konusunun işlenmesi, Kur`an`ın 557-564. sayfalarının yüzünden okunması, Rahman Suresinin ezbere okunması
|
|
9
|
Kıraatlerin Mütevatirliği konusunun işlenmesi, Kur`an`ın 565-572. sayfalarının yüzünden okunması, Vakıa Suresinin ezbere okunması
|
|
10
|
Mahreç ve Sıfat çalışması, Kur`an`ın 573-580. sayfalarının yüzünden okunması, Vakıa Suresinin ezbere okunması
|
|
11
|
Mahreç ve Sıfat çalışması, Kur`an`ın 581-588. sayfalarının yüzünden okunması, Vakıa Suresinin ezbere okunması
|
|
12
|
Mahreç ve Sıfat Çalışması, Kur`an`ın 589-604. sayfalarının yüzünden okunması, Vakıa Suresinin ezbere okunması
|
|
13
|
Mahreç ve Sıfat Çalışması, Fetih Suresinin ezbere okunması
|
|
14
|
Fetih Suresinin ezbere okunması
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Burhan Çonkor
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları.
|
Kaynaklar
|
Karaçam, İsmail. Kur`ân-ı Kerîm`in Nüzûlü ve Kıraati. İstanbul: İFAV Yayınları, 2011.
Temel, Nihat. Kıraat ve Tecvîd Istılahları. İstanbul: İFAV Yayınları, 2009.
Ünlü, Demirhan. Kur`an-ı Kerim`in Tecvidi. Ankara: TDV Yayınları, 1993.
Uygun, Hamdi. Uygulamalı Kur`an Tecvidi. İstanbul: Kayıhan Yayınları, 2005.
|
Yardımcı Kitap
|
İbnü`l-Cezerî, Muhammed. en-Neşr fi`l-kırââti`l-aşr. Thk. Ali Muhammed Dabbâ`. 2.Cilt. Beyrut:Dâru`l-kütübi`l-`ilmiyye, ts.
İbn Mücâhid, Ebû Bekr. Kitâbu`s-seb`a fi`l-kırâât. Thk. Şevkî Dayf. Kahire: Dâru`l-meârif, 1972.
Altıkulaç, Tayyar. İbnü`l-Cezerî. Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi. 20: 551-557. İstanbul:TDV Yayınları, 1999.
Maşalı, Mehmet Emin. Tarihi ve Temel Meseleleriyle Kıraat İlmi. Ankara: Otto, 2016.
|
Dersin Amacı
|
Sağlıklı bir Kur`an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur`an`ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Kur`an`ın yüzünden okunması. Ezberlerin talimi ve dinlenilmesi. Tecvid kurallarının anlatılması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
4
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
4
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
5
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
3
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
4
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
4
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
4
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|