ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitimde Program Geliştirme İSL415 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
    2-Eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğin yeri,önemi ve işlevini ifade eder.
    3-Psikolojik danışma ve rehberlikte hizmet alanları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder.
    4-Rehberlikte temel tutum ve anlayış geliştirir.
    5-İlgili yönetmeliklere göre öğretmenlerin rehberlik hizmetlerindeki görev ve sorumluluklarını geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)4416
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   84
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,8 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş
    2 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri
    3 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
    4 Rehberliğin Amaçları
    5 Rehberliğin İlkeleri
    6 Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik
    7 Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik
    8 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi
    9 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi
    10 Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi
    11 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları
    12 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma
    13 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme
    14 Genel Tekrar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Karahan, Fikret; Sardoğan Mehmet. Psikolojik Danışma ve Psikoterapide Kuramlar, Ankara: Nobel Yayınları, , 2000. Tan, Hasan. Psikolojik Yardım İlişkileri Danışma ve Pisikoterapi, Ankara: Meb. Yayınları,1990. Gürhan, Can. Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Ankara: Pegem Akademi Yay., 2014. Özgüven, İbrahim Ethem. Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Ankara: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Eğitim Merkezi Yay., 2007. Karahan, Fikret; Sardoğan, Mehmet. Psikolojik Danışma ve Psikoterapide Kuramlar, Ankara: Nobel Yayınları, 2000.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temelleri, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, rehberliğin amaçları, rehberliğin ilkelerini anlama
    Dersin İçeriği Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Rehberliğin Amaçları, Rehberliğin İlkeleri, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 3
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. 4
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster