Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş
|
|
2
|
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri
|
|
3
|
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
|
|
4
|
Rehberliğin Amaçları
|
|
5
|
Rehberliğin İlkeleri
|
|
6
|
Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik
|
|
7
|
Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik
|
|
8
|
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi
|
|
9
|
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi
|
|
10
|
Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi
|
|
11
|
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları
|
|
12
|
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma
|
|
13
|
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme
|
|
14
|
Genel Tekrar
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hasan Coşkun
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Karahan, Fikret; Sardoğan Mehmet. Psikolojik Danışma ve Psikoterapide Kuramlar, Ankara: Nobel Yayınları, , 2000.
Tan, Hasan. Psikolojik Yardım İlişkileri Danışma ve Pisikoterapi, Ankara: Meb. Yayınları,1990.
Gürhan, Can. Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Ankara: Pegem Akademi Yay., 2014.
Özgüven, İbrahim Ethem. Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Ankara: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Eğitim Merkezi Yay., 2007.
Karahan, Fikret; Sardoğan, Mehmet. Psikolojik Danışma ve Psikoterapide Kuramlar, Ankara: Nobel Yayınları, 2000.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temelleri, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, rehberliğin amaçları, rehberliğin ilkelerini anlama
|
Dersin İçeriği
|
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Rehberliğin Amaçları, Rehberliğin İlkeleri, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
3
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
4
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|