Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Tanımlar, uygulamalar ve problemler
|
|
2
|
Doğrudan ölçme, dolaylı ölçme, ölçek, ölçüt, bağıl ve mutlak ölçüt, ölçmede hata türleri ve ölçek çeşitleri (Sınıflama, sıralama, eşit aralıklı ve oranlı ölçekler) Mutlak ve bağıl değerlendirme
|
|
3
|
Bir ölçme aracında bulunması gereken özellikler: geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık
|
|
4
|
Geçerlik ile güvenirlik arasındaki ilişki, ölçmede güvenirlik nasıl hesaplanır?
|
|
5
|
Test analizleri: Güçlük indeksi ve ayırt ediciliğin hesaplanması
|
|
6
|
Sözlü sınavlar, kısa cevap testleri, doğru yanlış testleri, eşleştirmeli testler ve çoktan seçmeli testler
|
|
7
|
Merkezi yığılma ölçüleri (mod, medyan, aritmetik ortalama)
|
|
8
|
Merkezi dağılım ölçüleri (ranj, standart kayma, çeyrek kayma, normal dağılım)
|
|
9
|
Test puanları üzerinde bazı istatistiksel işlemler: Z ve T puanının hesaplanması
|
|
10
|
Duyuşsal Alan davranışlarının ölçülmesi: İlgi, tutum ve eğilim testleri
|
|
11
|
Psikomotor alan davranışlarının ölçülmesi: Performans testleri ve portfolyo değerlendirme
|
|
12
|
Test geliştirme ve soru hazırlama teknikleri
|
|
13
|
Ölçme sonuçlarının çeşitli grafiklerle gösterilmesi
|
|
14
|
Ölçme sonuçlarının çeşitli grafiklerle gösterilmesi
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hasan Coşkun
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları.
|
Kaynaklar
|
Turgut M. F. (1984) Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme Saydam Matbaacılık 3. Baskı Ankara
Tekin H. (2003) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Matabacılık
Güler, N. (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi
|
Yardımcı Kitap
|
Tekin H. (2003) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Matabacılık
Güler, N. (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi
|
Dersin Amacı
|
Ders yeni hem geleneksel hem de alternatif ölçme değerlendirme yöntemleri hakkında öğretmen adaylarının hazırbulunuşluklarını artırmak ve daha özgün sürece dayalı ölçme değerlendirme yöntemlerini keşfetmelerine yardım etmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Ölçme ve değerlendirme, değerlendirme yaklaşımları, test türleri, izleme ve başarı testlerinin geliştirilmesi, sınav sorusu yazma teknikleri, not verme. Alternatif ölçme değerlendirme teknikleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
-
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|