Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Tanımlar, uygulamalar ve problemler
|
|
2
|
Doğrudan ölçme, dolaylı ölçme, ölçek, ölçüt, bağıl ve mutlak ölçüt, ölçmede hata türleri ve ölçek çeşitleri (Sınıflama, sıralama, eşit aralıklı ve oranlı ölçekler) Mutlak ve bağıl değerlendirme
|
|
3
|
Bir ölçme aracında bulunması gereken özellikler: geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık
|
|
4
|
Geçerlik ile güvenirlik arasındaki ilişki, ölçmede güvenirlik nasıl hesaplanır?
|
|
5
|
Test analizleri: Güçlük indeksi ve ayırt ediciliğin hesaplanması
|
|
6
|
Sözlü sınavlar, kısa cevap testleri, doğru yanlış testleri, eşleştirmeli testler ve çoktan seçmeli testler
|
|
7
|
Merkezi yığılma ölçüleri (mod, medyan, aritmetik ortalama)
|
|
8
|
Merkezi dağılım ölçüleri (ranj, standart kayma, çeyrek kayma, normal dağılım)
|
|
9
|
Test puanları üzerinde bazı istatistiksel işlemler: Z ve T puanının hesaplanması
|
|
10
|
Duyuşsal Alan davranışlarının ölçülmesi: İlgi, tutum ve eğilim testleri
|
|
11
|
Psikomotor alan davranışlarının ölçülmesi: Performans testleri ve portfolyo değerlendirme
|
|
12
|
Test geliştirme ve soru hazırlama teknikleri
|
|
13
|
Ölçme sonuçlarının çeşitli grafiklerle gösterilmesi
|
|
14
|
Ölçme sonuçlarının çeşitli grafiklerle gösterilmesi
|
|