ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sınıf Yönetimi İSL318 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları tanır.
    2-Sınıf ortamında etkili iletişim kurar.
    3-Farklı disiplin modellerini karşılaştırır.
    4-Olumlu ve güvenli bir öğrenme ortamı oluşturur.
    5-Öğretim faaliyetlerinin nasıl yapılacağını planlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)4624
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   82
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,73 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar
    2 Sınıf yönetiminin alanı ve boyutları
    3 Sınıf yönetimi modelleri
    4 Sınıf yönetimini yakın ve uzak çevresi
    5 Sınıfın fiziksel ortamının düzenlenmesi
    6 Öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması
    7 Sınıf kuralları ve işlemleri
    8 Sınıf kuralları ve işlemleri
    9 Öğrencilerin derse hazırlanması ve güdülenmesi
    10 Sınıf iletişimi
    11 Zaman yönetimi
    12 Farklı özelliklerdeki sınıfların yönetilmesi
    13 Olumlu sınıf iklimini oluşturulması
    14 İstenmeyen davranışların önlenmesi
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar Karip, E. (Ed.). (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem. Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı. Münire E. (2005). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. Muharrem Y. (2006). Öğrenciyi Tanıma Teknikleri ve Sınıf içi Rehberlik Etkinlikleri. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap Münire E. (2005). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. Muharrem Y. (2006). Öğrenciyi Tanıma Teknikleri ve Sınıf içi Rehberlik Etkinlikleri. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
    Dersin Amacı Kendi sınıf yönetimi anlayışını oluşturma, uygun öğrenme ortamlarını hazırlamayı bilme, istenmeyen davranışlarla başa geçme stratejileri oluşturma, öğretmenlik mesleğine ilişkin olumlu tutum geliştirme.
    Dersin İçeriği Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıf yönetimini alanı, boyutları, modelleri, sınıf yönetimini etkileyen faktörler, sınıfta uygun fiziksel, psikolojik ve sosyal ortamın hazırlanması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 3
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. 5
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 5
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster