ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öğretmenlik Uygulaması İSL408 BAHAR 2+6 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler gerçek sınıf ortamında Öğretimi planlar ve uygular.
    2-Öğretim sürecini değerlendirir.
    3-Sınıf yönetimi ile ilgili becerileri uygular.
    4-Uygun öğretim yöntemi ve teknikleri kullanarak dersi planlar.
    5-Okul yönetimi ile resmi prosedürleri tanımlar.
    6-Uygun değerlendirme yöntemlerini uygular.
    7-Öğretim araç, gereç ve materyallerini kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)148112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)133
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje01010100
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   245
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,17 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tanışma ve Dönem Planının hazırlanması
    2 Soru sorma alıştırmaları ile ilgili plan hazırlama ve uygulama , idari çalışmalar.
    3 Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü planı hazırlama uygulama, idari çalışmalar.
    4 Öğrenci çalışmalarını değerlendirme, idari çalışmalar
    5 Ders kitaplarından yararlanma, e-okul çalışmaları
    6 Öğrencilerle grup çalışmaları planı yapma ve uygulama.
    7 Öğrencilerle grup çalışmaları yapma ve uygulama
    8 Öğrenci çalışmalarını değerlendirme ve kayıt tutma
    9 Test hazırlama puanlama ve test sonuçlarını analiz etme, e-okul çalışmaları
    10 Öğretimde gösterimlerden yararlanma
    11 Dersin planlanması etkinliklerine katılma, e-okul çalışmaları
    12 Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, portföy hazırlama
    13 Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, portföy hazırlama
    14 Öğretmenlik uygulaması çalışmalarının değerlendirilmesi
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi; Nas, Recep. İnsan Olmak Öğretmen Olmak, Isparta: Ezgi Kitabevi, 2012. Alkan, Şenol. Çocuk Gözüyle Öğretmen Olmak, Ankara: Berikan Yayınevi, 2014.
    Yardımcı Kitap Nas, Recep. İnsan Olmak Öğretmen Olmak, Isparta: Ezgi Kitabevi, 2012. Alkan, Şenol. Çocuk Gözüyle Öğretmen Olmak, Ankara: Berikan Yayınevi, 2014.
    Dersin Amacı Öğretmen adaylarına sınıf içinde (gerçek sınıf ortamında) öğretmenlik becerisi kazandırmak.
    Dersin İçeriği Haftada bir tam gün ya da iki yarım gün (minimum 12 hafta) öğretmen adaylarının bizzat sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanmasına ve belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretmesi , Milli Eğitim Kanun ve Yönetmeliklerinin incelenmesi ve e-okul çalışmaları.Öğretmenlik Uygulaması değerlendirilmesi ve paylaşılması).
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 2
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 3
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 2
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. 3
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster