ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kelam Tarihi İSL212 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hz. Peygamber ve sahabe dönemi Kelamını tanımlar.
    2-İlk dönem kelamını tanır.
    3-Akaid terimini tanımlar.
    4-Mutezile mezhebini tanır ve değerlendirir.
    5-Kelam tarihinin mütekaddimin ve müteahhirin dönemlerini özetler.
    6-Yeni ilm-i Kelam dönemini tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)7535
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   93
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,1 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Akaid ve kelam ilişkisi; tanımları, ayrıştığı noktalar
    2 Kelamın konusu ve amacı
    3 Kelamın diğer ilimlerle olan bağlantısı
    4 Kelamın doğuşuna etki eden faktörler
    5 Kelamın doğuşu, Hâricilik, Şia, Muezile ve diğer ekollerin oluşumu
    6 Genel hatlarıyla Ehl-i sünnet düşüncesi
    7 Eşarî ve Eşarîlik
    8 Eş´ari´den önceki Ehl-i Sünnet Kelam alimleri
    9 Eşariliğin başlıca temsilcileri
    10 İmam el-Matüridi ve Matüridilik
    11 Matüridiliğin başlıca temsilcileri
    12 Gazzali sonrası kelam; felsefi kelam; özellikleri ve temsilcileri
    13 Osmanlı Dönemi Kelamcıları ve eserleri
    14 Yeni Kelam İlmi Dönemi: Temsilcileri, eserleri, temel
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Yaşar Ünal
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar İbrahim Bulut, Peygamber ve Mucize, İstanbul: Rağbet Yayınları, 2001.
    Emrullah Yüksel, Sistematik Kelam, İstanbul: Rağbet Yayınları, 2005.
    Mevlut Özler, İslam Düşüncesinde Tevhid, İstanbul: Nun Yayıncılık, 1995.
    Emrullah Yüksel, Sistematik Kelam, İstanbul: İz Yayınları, 2005.
    Mehmet Şevki Aydın, Din Felsefesi, Ankara: Selçuk Yayınları, 1996.
    Metin Yurdagür, Allahın Sıfatları, İstanbul: Selçuk Yayınları, 1984.
    Reşid Rıza, Muhammedî Vahiy (trc. Salih Özer), Ankara: Selçuk Yayınları, 1991.
    Adil Bebek, Olağanüstü Olaylar ve Aralarındaki Farklar Mucize Keramet Sihir, İstanbul: Selçuk Yayınları, 1998.
    Saim Kılavuz, İslam Akaid ve Kelama Giriş, İstanbul: Ensar Yayınları, 2004.
    Yardımcı Kitap Reşid Rıza, Muhammedî Vahiy (trc. Salih Özer), Ankara: Selçuk Yayınları, 1991.
    Adil Bebek, Olağanüstü Olaylar ve Aralarındaki Farklar Mucize Keramet Sihir, İstanbul: Selçuk Yayınları, 1998.
    Saim Kılavuz, İslam Akaid ve Kelama Giriş, İstanbul: Ensar Yayınları, 2004.
    Dersin Amacı İslam inanç esaslarını konu alan Kelam problemleri üzerinde, akıl ve nakil çerçevesinde bilimsel metotlarda, yeterlilik kazandırmak.
    Dersin İçeriği Kelam ilminin fikir boyutunun ortaya çıkışını oluşturan Hz. Muhammed ve sahabiler dönemi, akaid, ilk kelamcılar, Matüridi ve Eş´ari alimler ve onları takip edenler, mütekaddimin, müteahhirin ve yeni kelam ilmi dönemleri işlenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 5
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 5
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 4
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. 5
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster