Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sünnet ve Hadisin Mahiyeti
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Sünnetin Kaynağı
|
K1, Bölüm 2
|
3
|
Sünnetin Önemi ve Bağlayıcılığı
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Sünnetin Bilgi Değeri
|
K1, Bölüm 4
|
5
|
Sünnetin Etkisi ve Günümüz İçin Anlamı
|
K1, Bölüm 5
|
6
|
Sünnet Karşıtlığının Tarihçesi ve Yöneltilen İtirazlar
|
K1, Bölüm 6
|
7
|
Sünnete Yöneltilen İtirazlara Cevaplar
|
K1, Bölüm 7
|
8
|
Sünnete Yöneltilen İtirazlar Hakkında Genel Değerlendirmeler
|
K2, Bölüm 1
|
9
|
Hadis Külliyatına Yöneltilen Tenkitler
|
K2, Bölüm 2
|
10
|
Sahabeye Yöneltilen Tenkitler
|
K2, Bölüm 3
|
11
|
Hadisin Nakline Yönelik Eleştiriler: Sened Tenkidi
|
K2, Bölüm 4
|
12
|
Hadisin Nakline Yönelik Eleştiriler: Metin Tenkidi
|
K2, Bölüm 5
|
13
|
Hadisin Nakline Yönelik Eleştiriler: Metin Tenkidi
|
K2, Bölüm 6
|
14
|
Sünnetin Etkisi ve Günümüz İçin Anlamı
|
K2, Bölüm 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Arif Gezer Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Hanek
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
k1. Kardavi, Yusuf. (1993). Sünneti Anlamada Yöntem. Rey Yayıncılık, Kayseri.
K2. Kırbaşoğlu, M. Hayri. (1993). İslam Düşüncesinde Sünnet. Fecr Yayınları, Ankara.
K3. Brown, Daniel. (2002). İslam Düşüncesinde Sünneti Yeniden Düşünmek, Ankara Okulu Yayınları, Ankara.
K4. Osmani, M. Taki. (2007). Sünnetin Değeri ve Bağlayıcılığı, Işık Akademi Yayınları, İzmir.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Erdoğan, Mehmet. (2001). Vahiy-Akıl Dengesi Açısından Sünnet, İfav Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Günümüzde hadis ilmi, hadis tarihi ve hadis usulü ile ilgili olarak tartışma konusu olan problemlerin tespit ve çözümleri konusunda öğrenciyi kanaat sahibi kılmak.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste hadis ve sünnetin tanımı, dindeki yeri ve önemi, geçmişten günümüze hadis karşıtlığı, hadise yöneltilen tenkitler ve cevapları, günümüzde tartışma konusu olan hadisle ilgili problemler ele alınıp tartışılmakta ve çözümler üzerinde durulmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
2
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
3
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
4
|