ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Günümüz Hadis Problemleri İSL414 BAHAR 2+0 S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Günümüzde hadis ve sünnet kavramları konusunda ortaya çıkan yeni tanım ve yaklaşımları analiz eder.
    2-Sünnetin günümüz için anlamı, önemi ve değeri konusunda temel bilgi ve yaklaşımları değerlendirir.
    3-Sünnete yöneltilen itirazlar ve tenkitleri tahlil eder.
    4-Çağımızda ortaya çıkan sünnete yönelik farklı yaklaşımları tanır.
    5-Oryantalisterin ve modernistlerin sünnet hakkındaki yaklaşımlarını değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)339
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   67
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,23 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sünnet ve Hadisin Mahiyeti
    2 Sünnetin Kaynağı
    3 Sünnetin Önemi ve Bağlayıcılığı
    4 Sünnetin Bilgi Değeri
    5 Sünnetin Etkisi ve Günümüz İçin Anlamı
    6 Sünnet Karşıtlığının Tarihçesi ve Yöneltilen İtirazlar
    7 Sünnete Yöneltilen İtirazlara Cevaplar
    8 Sünnete Yöneltilen İtirazlar Hakkında Genel Değerlendirmeler
    9 Hadis Külliyatına Yöneltilen Tenkitler
    10 Sahabeye Yöneltilen Tenkitler
    11 Hadisin Nakline Yönelik Eleştiriler: Sened Tenkidi
    12 Hadisin Nakline Yönelik Eleştiriler: Metin Tenkidi
    13 Hadisin Nakline Yönelik Eleştiriler: Metin Tenkidi
    14 Sünnetin Etkisi ve Günümüz İçin Anlamı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Hikmetullah ERTAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar el-Kardavi, Yusuf, Sünneti Anlamada Yöntem, trc. Bünyamin Erul, Kayseri: Rey Yayıncılık, 1993. Kırbaşoğlu, M. Hayri, İslam Düşüncesinde Sünnet, Ankara: Fecr Yayınevi, 1993. Brown, Daniel, İslam Düşüncesinde Sünneti Yeniden Düşünmek, trc. Sabri Kızılkaya-Salih Özer, Ankara: Ankara Okulu Yayınları, 2002. Osmani, M. Taki, Sünnetin Değeri ve Bağlayıcılığı, trc. Mehmet Özşenel, İzmir, Işık Akademi Yayınları, 2007. Erdoğan, Mehmet, Vahiy-Akıl Dengesi Açısından Sünnet, İstanbul: İfav Yayınları, 2001.
    Yardımcı Kitap Osmani, M. Taki, Sünnetin Değeri ve Bağlayıcılığı, trc. Mehmet Özşenel, İzmir, Işık Akademi Yayınları, 2007. Erdoğan, Mehmet, Vahiy-Akıl Dengesi Açısından Sünnet, İstanbul: İfav Yayınları, 2001.
    Dersin Amacı Günümüzde hadis ilmi, hadis tarihi ve hadis usulü ile ilgili olarak tartışma konusu olan problemlerin tespit ve çözümleri konusunda öğrenciyi kanaat sahibi kılmak.
    Dersin İçeriği Bu derste hadis ve sünnetin tanımı, dindeki yeri ve önemi, geçmişten günümüze hadis karşıtlığı, hadise yöneltilen tenkitler ve cevapları, günümüzde tartışma konusu olan hadisle ilgili problemler ele alınıp tartışılmakta ve çözümler üzerinde durulmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 5
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 4
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 4
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. 3
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 4
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster