Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İslamiyet´in Doğuşu ve Dönemin Genel Özellikleri
|
|
2
|
Hz. Peygamber Döneminde Arap Yarımadasında İslamiyet´in Yayılışı
|
|
3
|
Arap Yarımadası Dışına İslam´ın İlk Seferleri
|
|
4
|
Dört Halife Döneminde İslamiyet´in Yayılışı
|
|
5
|
Dört Halife Döneminde İslamiyet´in Yayılışı
|
|
6
|
Emeviler Döneminde İslam Fetihleri
|
|
7
|
Emeviler Döneminde İslamiyet´in Yayılışıyla İlgili Problemler
|
|
8
|
Abbasi Halifeliği ve İslamiyet´in Yayılışı
|
|
9
|
İspanya´da İslamiyet´in Yayılışı
|
|
10
|
X. Yüzyılda İslam Dünyasında Siyasi Durum
|
|
11
|
X. Yüzyılda Dini ve Kültürel Değişimler
|
|
12
|
Yayılış Tarihinin Problemleri
|
|
13
|
İslam´ın Yayılışı ve Batı Dünyasına Etkileri
|
|
14
|
İslam´ın Yayılmasıyla Ortaya Çıkan Ekonomik Kazanımlar ve Karşılaşılan Sorunlar
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Fatih GÜZEL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Hüseyin Algül, İslam Tarihi I-IV, İstanbul, 1991.
Adem Apak, Anahatlarıyla İslam Tarihi I-IV, İstanbul, 2011.
H. Dursun Yıldız, Doğuşundan Günümüze Büyük İslam Tarihi, İstanbul, 1989.
Arnold T.W, İslamın Yayılış Tarihi, Ankara, 1982.
Ebu`l-Fazl İzzeti, İslamın Yayılış Tarihine Giriş, İstanbul, 2003.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Başlangıcından günümüze İslâmiyet´in yayılışı ile ilgili etmenleri ve sorunları sebep sonuç ilişkisi bağlamında analiz etmek.
|
Dersin İçeriği
|
İslam´ın Doğuşu, Hz. Peygamber Sonrasında Yayılış Tarihi, İslamiyet´in Yayılış Yolları, Anadolu, Mısır, Orta Asya, Kuzey Afrika ve İspanya`da İslam`ın yayılışı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
4
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
3
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
4
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
5
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
4
|