Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hz. Peygamber`in Örnekliği ve Dindeki yeri
|
K1,bölüm 1
|
2
|
Rivayet Dönemi: Hicri I. ve II. Asırlar; Hz. Peygamber ve Sahabe Dönemi
|
K1,bölüm 2
|
3
|
Tabiin ve Tebe-i Tabiin Dönemi
|
K1,bölüm 2
|
4
|
İsnad Faaliyetinin Doğuşu ve Gelişmesi
|
K1,bölüm 3
|
5
|
Cerh ve Tadîl Hareketi (Hadis Tenkitçiliği)`nin Doğuşu ve Gelişmesi
|
K2,bölüm 1
|
6
|
Yazılı Rivayete Geçiş
|
K2,bölüm 2
|
7
|
Ekoller: Ehl-i Hadis, Ehl-i Rey vd.
|
K2,bölüm 2
|
8
|
Hicri III. Asır: Ekoller Arası Tartışmalar
|
K2,bölüm 3
|
9
|
Temel Hadis Kaynaklarının Yazılması
|
K3,bölüm 1
|
10
|
Hicri IV. Ve V. Asır: Hadis Usulü Eserlerinin Yazılması
|
K3,bölüm 2
|
11
|
Nakil Dönemi: Siyasi ve Fikri Gelişmeler
|
K3,bölüm 2
|
12
|
Otoriterleşme ve Daru?l-Hadisler
|
K3,bölüm 3
|
13
|
Son Dönem: Oryantalistler
|
K4,bölüm 1
|
14
|
İslam Dünyası ve Hadis
|
K4,bölüm 2
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim HANEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Ar. Gör. Nurdan GENÇ
|
Kaynaklar
|
K1. Aydınlı, Abdullah. (2012). Hadis Tarihi Ders Notları, İFAV Yayınları, İstanbul.
K2. Yücel, Ahmet. (2012). Hadîs Târihi. İFAV Yayınları, İstanbul.
K3. Kuzudişli, Bekir. (2019). Hadis Tarihi. Kayıhan Yayınları, İstanbul.
K4. Koçyigit, Talat. (1988). Hadis Tarihi. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Kuzudişli, Bekir. (2019). Hadis Tarihi. Kayıhan Yayınları, İstanbul.
YK2. Koçyigit, Talat. (1988). Hadis Tarihi. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Hadis tarihindeki dönemleri, önemli eserleri, şahısları ve temel kavramlarını tanımak.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste başlangıçtan günümüze hadis tarihi, temel konuları, eserleri ve kavramları incelenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
4
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
4
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
3
|