ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tefsir Tarihi İSL113 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tefsir tarihini analiz eder.
    2-Kur`an tefsirinde farklı yorumların çıkış sebeplerini tanımlar.
    3-Başlangıcından günümüze tefsir ilminin gelişimini açıklar.
    4-Tefsir çeşitleri ve ekolleri arasındaki farkları ayırt eder.
    5-Tefsir literatürü hakkında kapsamlı açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   78
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,6 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tefsirin tanımı ve niteliği, tefsirde farklı yorumların ortaya çıkmasının sebepleri K1, s. 27-47
    2 Hz. Peygamber`in Kur`ân`ı tefsiri K1, s. 48-62
    3 Sahâbenin Kur`ân`ı tefsiri K1, s. 63-80
    4 Tâbiûn`un Kur`ân`ı tefsiri K1, s. 81-93
    5 İlk yazılan tefsirler K1, s. 94-104
    6 Rivâyet tefsiri K1, s. 105-118
    7 Dirâyet tefsiri K1, s. 119-158
    8 Konulu tefsir K1, s. 159-195
    9 Mezhebî tefsirler K1, s. 196-208
    10 İşârî tefsir ekolü K1, s. 209-223
    11 Fıkhî tefsirler K1, s. 224-234
    12 İlmî tefsir ekolü K1, s. 234-245
    13 İctimâî tefsir ekolü K1, s. 246-252
    14 Modernist tefsir ekol K1, s. 252-280
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Burhan Conkor
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar K1. Demirci, M. (2013). Tefsir Tarihi. İstanbul: İFAV yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Subhî, S. (ts.). Mebâhis fî ulûmi`l-Kur`an. İstanbul: Derseâdet. YK2. Mennâu`l-Kattân. (1990). Mebâhis fî ulûmi`l-Kur`an. Beyrut: Müessesetü`r-risâle. YK3. Zehebî, (2000). et-Tefsîr ve`l-müfessirûn. 3 Cilt. Kahire: Mektebetü Vehbe.
    Dersin Amacı Tefsir çeşitleri, tefsirde farklı yorumların çıkış sebepleri, tefsirin doğuşu ve gelişimi, tefsirin tedvini ve tarihten günümüze tefsir ekolleri ve Kur`ân`a yaklaşımlar hakkında bilgi vermek.
    Dersin İçeriği Tefsirin doğuşu Tefsirin tanımı ve niteliği Tefsirde farklı yorumların ortaya çıkmasının sebepleri Hz. Peygamber`in Kur`ân`ı tefsiri Sahâbe ve Tâbiûn`un Kur`ân`ı tefsiri İlk yazılan tefsirleri Rivâyet tefsiri Dirâyet tefsiri Konulu tefsir Mezhebî tefsirler İşârî tefsir ekolü Fıkhî tefsirler İlmî tefsir ekolü, İctimâî tefsir ekolü ve İctimâî tefsir ekolü
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 3
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 3
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. 4
    11 Temel dini metinleri anlar. 3
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster