Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tefsir usulü ve temel kaynakları
|
K1, s. 21-24
|
2
|
Genel olarak vahiy ve Kur`ân vahyi
|
K1, s. 24-48
|
3
|
Kur`ân`ın yazılması, derlenmesi ve çoğaltılması
|
K1, s. 49-56
|
4
|
Kur`ân`a hareke ve nokta konulması, Kur`ân metninin tertibi, yedi harf ve kıraatlar
|
K1, s. 57-65
|
5
|
Kur`ân`ın lafzıyla ilgili ilimlerden Üslûbu`l-Kur`ân, Mübhemâtu`l-Kur`ân, Garîbu`l-Kur`ân
|
K1, s. 66-75
|
6
|
Kur`ân`ın lafzıyla ilgili ilimlerden Vücûh ve Nezâir, Aksâmu`l-Kur`ân
|
K1, s. 76-104
|
7
|
Kur`ân`ın anlamıyla ilgili ilimlerden Müteşâbihü`l-Kur`ân, Hurûf-i Mukattaa
|
K1, s. 105-117
|
8
|
Kur`ân`ın anlamıyla ilgili ilimlerden İ`câzu`l-Kur`ân, Müşkilü`l-Kur`ân
|
K1, s. 119-128
|
9
|
Kur`ân`ın anlamıyla ilgili ilimlerden Tekrâru`l-Kur`ân, Mecâzu`l-Kur`ân
|
K1, s. 128-142
|
10
|
Kur`ân`ın anlamıyla ilgili ilimlerden Münâsebâtu`l-Kur`ân, Fezâilü`l-Kur`ân
|
K1, s. 143-166
|
11
|
Tarih içerikli ilimlerden Esbâb-ı Nüzûl ve Mekkî-Medenî
|
K1, s. 167-229
|
12
|
Kur`ân`ın anlamıyla ilgili ilimlerden Muhkem- Müteşabih ve Nâsih Mensûh
|
K1, s. 220-264
|
13
|
Tarih içerikli ilimlerden Kısasu`l-Kur`an
|
K1, s. 265-296
|
14
|
Kur`ân`ı anlamanın ve yorumlamanın temel ilkeleri
|
K1, s. 299-340
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Burhan Conkor
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Burhan Çonkor
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları.
|
Kaynaklar
|
K1. Demirci, M. (2013). Tefsir Usûlü. İstanbul: İFAV yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Subhî, Sâlih. (ts.). Mebâhis fî ulûmi`l-Kur`an. İstanbul: Derseâdet.
YK2. Mennâu`l-Kattân. (1990). Mebâhis fî ulûmi`l-Kur`an. Beyrut: Müessesetü`r-risâle.
YK3. Zehebî, Muhammed Hüseyin. (2000). et-Tefsîr ve`l-müfessirûn. 3 Cilt. Kahire: Mektebetü Vehbe.
|
Dersin Amacı
|
Kur`ân`ın doğru bir şekilde anlaşılabilmesi ve yorumlanabilmesi için gerekli olan ilimler hakkında bilgi edinmek
|
Dersin İçeriği
|
Kur`an-ı Kerim`in doğru anlaşılabilmesi için bilinmesi gereken ilimler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
2
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
3
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
4
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
4
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
3
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
3
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
4
|