ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tefsir Usulü İSL110 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kur`ân`ı doğru bir şekilde yorumlar.
    2- Kur`an ayetlerinin doğru yorumlanması için gerekli metodlarını analiz eder.
    3- Kur`an`ın yanlış yorumlarının farkına varır.
    4- Kur`an`ı methodlarıyla doğru açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   78
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,6 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tefsir usulü ve temel kaynakları
    2 Genel olarak vahiy ve Kur`ân vahyi
    3 Kur`ân`ın yazılması, derlenmesi ve çoğaltılması
    4 Kur`ân`a hareke ve nokta konulması, Kur`ân metninin tertibi, yedi harf ve kıraatlar
    5 Kur`ân`ın lafzıyla ilgili ilimlerden Üslûbu`l-Kur`ân, Mübhemâtu`l-Kur`ân, Garîbu`l-Kur`ân
    6 Kur`ân`ın lafzıyla ilgili ilimlerden Vücûh ve Nezâir, Aksâmu`l-Kur`ân
    7 Kur`ân`ın anlamıyla ilgili ilimlerden Müteşâbihü`l-Kur`ân, Hurûf-i Mukattaa
    8 Kur`ân`ın anlamıyla ilgili ilimlerden İ`câzu`l-Kur`ân, Müşkilü`l-Kur`ân
    9 Kur`ân`ın anlamıyla ilgili ilimlerden Tekrâru`l-Kur`ân, Mecâzu`l-Kur`ân
    10 Kur`ân`ın anlamıyla ilgili ilimlerden Münâsebâtu`l-Kur`ân, Fezâilü`l-Kur`ân
    11 Tarih içerikli ilimlerden Esbâb-ı Nüzûl
    12 Tarih içerikli ilimlerden Esbâb-ı Nüzûl
    13 Tarih içerikli ilimlerden Esbâb-ı Nüzûl
    14 Kur`ân`ı anlamanın ve yorumlamanın temel ilkeleri
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Burhan Conkor
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar Cerrahoğlu, İsmail. Tefsir Usûlü. Ankara: TDV Yayınları, 2012. Demirci, Muhsin. Tefsir Usûlü. İstanbul: İFAV yayınları, 2013. Çetin, Abdurrahman. Kur`an İlimleri ve Kur`an-ı Kerîm Tarihi. İstanbul: Dergâh Yayınları, 2012. Suyûtî, Ebu`l-Fadl Celâlüddîn Abdurrrahman. el- İtkân fî ulûmi`l- Kur`ân. Thk. Muhammed Ebû`l-Fadl İbrâhîm. 4 Cilt. Beyrut: Dâru`l-marife, 1974. Zerkeşî, Ebû Abdullah Bedreddin Muhammed. el-Burhân fî ulûmi`l-Kur`ân. Thk. Ebu`l-Fadl İbrâhîm. 4 Cilt. Beyrut: Dâru ihyâi`l-kütübi`l-Arabiyye, 1957
    Yardımcı Kitap Subhî, Sâlih. Mebâhis fî ulûmi`l-Kur`an. İstanbul: Derseâdet, ts. Mennâu`l-Kattân. Mebâhis fî ulûmi`l-Kur`an. Beyrut: Müessesetü`r-risâle, 1990. Zehebî, Muhammed Hüseyin. et-Tefsîr ve`l-müfessirûn. 3 Cilt. Kahire: Mektebetü Vehbe, 2000.
    Dersin Amacı Kur`ân`ın doğru bir şekilde anlaşılabilmesi ve yorumlanabilmesi için gerekli olan ilimler hakkında bilgi edinmek
    Dersin İçeriği Kur`an-ı Kerim`in doğru anlaşılabilmesi için bilinmesi gereken ilimler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 5
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 3
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. 3
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 4
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 3
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster