ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hadis Usulü İSL114 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hadisin başlangıçtan günümüze kadar geçirdiği aşamaları açıklar
    2-Hadis tarihindeki önemli simaları eserleri tanır.
    3-Hadis Usûlünün temel kavramlarını tanımlar.
    4- Hadis Tarihinin ve usulünün temel meselelerini analiz eder.
    5-Hadis ravilerinin tabakalarını tanır ve cerh ve ta´dil açısından değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   78
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,6 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hadis usulüne giriş, tanımı konusu ve gayesi
    2 Hadis usulünün doğuşu ve gelişimi
    3 Hadis usulünün temel kavramları
    4 Hadis, sünnet, eser kavramları
    5 Sened, metin, rivayet, dirayet kavramları
    6 Ravi ve Muhaddis kavramları
    7 Hadis Tarihinin Problemleri
    8 Hadis usulü eserleri
    9 Senedin incelenmesi, Sahâbe, Tâbiûn, Etbâu-Tâbiîn
    10 Ravide aranan nitelikler (adalet, zabt), Ravinin tadili ve cerhi, Ravide cerh ve tadilin birleşmesi, Ravinin cerh ve tadilinde kullanılan lafızlar, Ravinin âdâbı, Ravinin hadis öğrenme yolları
    11 Metnin İncelenmesi: Eldeki bilgilerle karşılaştırma, Dil özellikleri
    12 Hadislerin tasnifi, Makbul hadisler, Sahih ve Hasen hadis Merdud hadisler: Zayıf hadis: Mürsel, Munkatı, Mual, Muallak, Mudelles
    13 Merdud hadisler: Muallel, Muzdarib, Maklub, Şâz, Munker, Metruk, Mevzu hadis, tarihçesi, hadis uydurma sebepleri, tanıma yolları
    14 Muşterek Hadis çeşitleri: Kudsi, Merfu, Mevkuf, Maktu, Musned, Muttasıl, Muanan , Mudrec, Haber-i Vâhid, Meşhur, Aziz, Ferd, Garîb, Musahhaf, Muharref, Mutâbî, Şâhid, Muhkem, Muhtelif
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Hikmetullah Ertaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar İsmail Lütfi Çakan, Hadis Usulü, İstanbul: M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, 2012.
    Abdullah Aydınlı, Hadis Tespit Yöntemi Hadis Usulü, İstanbul: Rağbet Yayınları, 2016.
    Yardımcı Kitap İsmail Lütfi Çakan, Hadis Usulü, İstanbul: M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, 2012.
    Abdullah Aydınlı, Hadis Tespit Yöntemi Hadis Usulü, İstanbul: Rağbet Yayınları, 2016.
    Dersin Amacı Hadis usulünün temel kavramlarını eserleri tanıtmak.
    Dersin İçeriği Bu derste başlangıçtan günümüze hadis usulü, temel konuları, eserleri ve kavramlarıyla incelenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 5
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 3
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 5
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 3
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster