ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İSLAM TARİHİ I İSL104 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dört Halife Dönemine ait gelişmeleri karşılaştırır.
    2-Emevi ve Abbasi tarihini açıklar
    3-Bu dönemlerde yaşanan dini, siyasi ve sosyal gelişmeleri analiz eder
    4-Bu dönemlere ait kurumsal ve sanatsal gelişmeleri analiz eder.
    5-Siyasi, ekonomik ve sosyal gelişmeler ve değişimler hakkında yorum ve analiz becerisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   78
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,6 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hz. Peygamber`in Vefatından Sonra Yöneticinin Belirlenmesi Sorunu ve Hz. Ebu Bekir Dönemi
    2 Hz. Ömer Dönemi
    3 Hz. Ömer Dönemi
    4 Hz. Osman Dönemi
    5 Hz. Osman Dönemi İç Karışıklıklar
    6 Hz. Ali Dönemi
    7 Hz. Ali Dönemi
    8 Dört Halife Dönemi: Siyasi ve Sosyo-Ekonomik Tarihe Genel Bir Bakış
    9 Dört Halife Dönemi: Siyasi ve Sosyo-Ekonomik Tarihe Genel Bir Bakış
    10 Emevî Devleti`nin Kuruluşunu Sağlayan Siyasî ve Askerî Gelişmeler
    11 Muaviye, Yezid dönemi, Kerbela Olayı, Tevvabun hareketi ve Harre Vak`ası
    12 Hilafetin Mervanilere İntikali: Mervan ve Abdülmelik b. Mervan Dönemi
    13 Abdülmelik b. Mervan`ın Oğulları ile Ömer b. Abdülaziz Dönemleri
    14 Yıkılış Dönemi Halifeleri ve Emevî Devletinin Yıkılışı, Abbâsî İhtilali
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Fatih Güzel
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar Adem Apak, Ana Hatlarıyla İslam Tarihi I-IV, Ensar Neşriyat Mustafa Fayda, Hulefa-i Raşidin Devri Murat, İstanbul, 2013. Eyüp Baş, İslam Tarihi, Ankara, 2013. Sabri Hizmetli, İslam Tarihi İlk Dönem, Ankara, 2001. Nuri Ünlü, İslam Tarihi I, İstanbul, 2012. Komisyon, Asr-ı Saadette İslam I-V, İstanbul, 1995.
    Yardımcı Kitap Adem Apak, Ana Hatlarıyla İslam Tarihi I-IV, Ensar Neşriyat Mustafa Fayda, Hulefa-i Raşidin Devri Murat, İstanbul, 2013. Eyüp Baş, İslam Tarihi, Ankara, 2013. Sabri Hizmetli, İslam Tarihi İlk Dönem, Ankara, 2001. Nuri Ünlü, İslam Tarihi I, İstanbul, 2012. Komisyon, Asr-ı Saadette İslam I-V, İstanbul, 1995.
    Dersin Amacı Genel Dünya Tarihi içinde Dört Halife ve Emeviler dönemini iyi bir şekilde şekilde öğrenmek
    Dersin İçeriği Dört halife Dönemi ve Emeviler Devleti
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 5
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 5
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 5
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 5
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 4
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster