ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İslam Hukuk Usulü II İSL206 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Fıkıh usulünün elfaz konularını örneklendirir.
    2-Hüküm çıkarma yöntemlerini analiz eder.
    3-Olayları metodolojik bakış açısıyla değerlendirir.
    4-Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir.
    5-Hukuk metinleri üzerinde yorumlar yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   78
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,6 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İstinbat Metodları
    2 Manaya Göre Lafzın Tabi Tutulduğu Ayrımlar
    3 Va?z Olunduğu Mana Bakımından Lafızlar
    4 Kullanıldığı Mana Bakımından Lafızlar
    5 Manaya Delâletinin Açıklığı Bakımından Lafızlar
    6 Manaya Delâletinin Kapalılığı Bakımından Lafızlar
    7 Manaya Delâletinin Şekli Bakımından Lafızlar
    8 Hanefîlerin Dışındakilere Göre Delâletin Nevileri
    9 "Mefhûmü`l-Muvâfaka" "Mefhûmü`l-Muhâlefe"
    10 Hüküm, Hâkim, Mahkûm Aleyh, Mahkûm Fîh Kavramları
    11 Azimet ve Ruhsat
    12 Hükmün Kısımları
    13 Ehliyet ve Kısımları
    14 Ehliyet ve Kısımları
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Cemil Liv
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar Zekiyyüddin Şaban İslam hukuk ilminin esasları (Usulü?l-Fıkh), Terc. İbrahim Kafi Dönmez. Ankara: Türki,ye Diyanet Vakfı Yayınları, 1990.
    Yunus Apaydın, İslam HukukUsulü, Kayseri: Kimlik Yayınları, 2017.
    Abdullah Kahraman, Fıkıh Usulü, İstanbul: Rağbet Yayınları, 2010.
    Muhammede Ebu Zehra, İslam Hukuku Metodolojisi, Terc. Abdulkadir Şener, İstanbul: Fecr Yayınları, 2005.
    Abdulkerim Zeydan, İslam Hukukuna Giriş, Terc. Ali Şafak, İstanbul: Kayıhan Yayınları, 2017.
    Saffet Köse, İslam Hukukuna Giriş, Hikmetevi Yayınları, 2012.
    Yunus Apaydın, İslam Hukukuna Giriş, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2010.
    Yardımcı Kitap Abdulkerim Zeydan, İslam Hukukuna Giriş, Terc. Ali Şafak, İstanbul: Kayıhan Yayınları, 2017.
    Saffet Köse, İslam Hukukuna Giriş, Hikmetevi Yayınları, 2012.
    Yunus Apaydın, İslam Hukukuna Giriş, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2010.
    Dersin Amacı Dini delillerden çıkarılan hükümler ve hüküm çıkarma yöntemleri hakkında bilgi vermek.
    Dersin İçeriği Hüküm, hakim ve nasları anlamanın ve hüküm çıkarmanın yolları. İçtihat ve mezhepler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 5
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 3
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 4
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 3
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster