Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İstinbat Metodları
|
K1-Sayfa 1-5, YK1- Bölüm 1
|
2
|
Manaya Göre Lafzın Tabi Tutulduğu Ayrımlar
|
K1-Sayfa 5-20, YK1- Bölüm 1
|
3
|
Va?z Olunduğu Mana Bakımından Lafızlar
|
K1-Sayfa 20-35, YK1- Bölüm 1
|
4
|
Kullanıldığı Mana Bakımından Lafızlar
|
K1-Sayfa 35-45, YK1- Bölüm 2
|
5
|
Manaya Delâletinin Açıklığı Bakımından Lafızlar
|
K1-Sayfa 50-55, YK1- Bölüm 2
|
6
|
Manaya Delâletinin Kapalılığı Bakımından Lafızlar
|
K1-Sayfa 57-62, YK1- Bölüm 2
|
7
|
Manaya Delâletinin Şekli Bakımından Lafızlar
|
K1-Sayfa 65-70, YK1- Bölüm 3
|
8
|
Hanefîlerin Dışındakilere Göre Delâletin Nevileri
|
K1-Sayfa 75-79, YK1- Bölüm 3
|
9
|
"Mefhûmü`l-Muvâfaka"
"Mefhûmü`l-Muhâlefe"
|
K1-Sayfa 82-88, YK1- Bölüm 3
|
10
|
Hüküm, Hâkim, Mahkûm Aleyh, Mahkûm Fîh Kavramları
|
K1-Sayfa 95-105, YK1- Bölüm 3
|
11
|
Azimet ve Ruhsat
|
K1-Sayfa 110-120, YK1- Bölüm 4
|
12
|
Hükmün Kısımları
|
K1-Sayfa 125-140, YK1- Bölüm 4
|
13
|
Ehliyet ve Kısımları
|
K1-Sayfa 140-160, YK1- Bölüm 4
|
14
|
Ehliyet ve Kısımları
|
K1-Sayfa 160-180, YK1- Bölüm 4
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Cemil Liv
Doç. Dr. Mehmet Ali AYTEKİN
Dr. Öğrt. Üyesi Hidayet ZERTÜRK
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Hidayet Zertürk
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Şaban, Zekiyyüddin. (1990). İslam hukuk ilminin esasları (Usulü`l-Fıkh). Terc. İbrahim Kafi Dönmez. Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Köse, Saffet. (2012). İslam Hukukuna Giriş, Hikmetevi Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Dini delillerden çıkarılan hükümler ve hüküm çıkarma yöntemleri hakkında bilgi vermek.
|
Dersin İçeriği
|
Hüküm, hakim ve nasları anlamanın ve hüküm çıkarmanın yolları. İçtihat ve mezhepler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
3
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
5
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
4
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
3
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
2
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
3
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|