ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    DİN SOSYOLOJİSİ İSL309 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Din sosyolojisinin temel kavramlarını tanır.
    2-Din sosyolojisinde kullanılan araştırma yöntemlerini listeler.
    3-Dinin toplum hayatındaki yeri, anlamı ve önemini fark eder.
    4-Toplumsal bütünlüğün sağlanmasında din faktörünün önemini kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)5735
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   93
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,1 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Din sosyolojisinin tanımı ilgili olduğu bilimler ve kavramlar
    2 Din sosyolojisinin Batı`da doğuş nedenleri
    3 Kurucu sosyologlar hakkında genel bilgi
    4 Din sosyolojisinin konusu ve metodu
    5 Din sosyolojisinin tarihçesi
    6 Din sosyolojisinin sistematik problemleri
    7 Din, birey, toplum ve dini tecrübe I
    8 Din, birey, toplum ve dini tecrübe II
    9 Sosyal süreçler ve din
    10 Dini gruplar
    11 Sosyal kurumlar ve din
    12 Modernleşme ve din
    13 Küreselleşme ve din
    14 Yeni dini hareketler
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Mustafa YILDIRIM
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar Kurt, Abdurrahman , Din Sosyolojisi, Bursa: Sentez Yayıncılık, 2012. Bilgin, Vejdi. Bizi Kuşatan Toplum, Bursa: Düşünce Kitabevi, 2009. Günay, Ünver. Din Sosyolojisi, İstanbul, İnsan Yayınları, 1998. Akyüz, Niyazi ve Çapcıoğlu, İhsan (ed.). Ana Başlıklarıyla Din Sosyolojisi, Ankara: Gündüz Eğt. ve Yay., 2010. Er, İzzet. Din Sosyolojisi, Ankara: Akçağ Yayınları, 2008. Zuckerman, Phil. (çev. İhsan Çapcıoğlu ve Halil Aydınalp). Din Sosyolojisine Giriş, Ankara: Birleşik Yayınevi, 2006. Çiftçi, Adil (der. ve çev.). Din ve Modernlik, Ankara :Ankara Okulu Yayınları, 2004.
    Yardımcı Kitap Er, İzzet. Din Sosyolojisi, Ankara: Akçağ Yayınları, 2008. Zuckerman, Phil. (çev. İhsan Çapcıoğlu ve Halil Aydınalp). Din Sosyolojisine Giriş, Ankara: Birleşik Yayınevi, 2006. Çiftçi, Adil (der. ve çev.). Din ve Modernlik, Ankara :Ankara Okulu Yayınları, 2004.
    Dersin Amacı Din sosyolojisinin doğuşu, gelişimi; din sosyolojisinde ortaya çıkan temel kuramlar ve uygulamalı din sosyolojisi çalışmaları hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
    Dersin İçeriği Din Sosyolojisinin tanımı, amaçları, alanı, temelleri, genel ve özel din sosyolojileri, uygulamalı din sosyolojisi çalışmaları ve din sosyolojisinde yeni yaklaşımlar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 5
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 4
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. 4
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 5
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster