Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Din sosyolojisinin tanımı ilgili olduğu bilimler ve kavramlar
|
|
2
|
Din sosyolojisinin Batı`da doğuş nedenleri
|
|
3
|
Kurucu sosyologlar hakkında genel bilgi
|
|
4
|
Din sosyolojisinin konusu ve metodu
|
|
5
|
Din sosyolojisinin tarihçesi
|
|
6
|
Din sosyolojisinin sistematik problemleri
|
|
7
|
Din, birey, toplum ve dini tecrübe I
|
|
8
|
Din, birey, toplum ve dini tecrübe II
|
|
9
|
Sosyal süreçler ve din
|
|
10
|
Dini gruplar
|
|
11
|
Sosyal kurumlar ve din
|
|
12
|
Modernleşme ve din
|
|
13
|
Küreselleşme ve din
|
|
14
|
Yeni dini hareketler
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa YILDIRIM
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları.
|
Kaynaklar
|
Kurt, Abdurrahman , Din Sosyolojisi, Bursa: Sentez Yayıncılık, 2012.
Bilgin, Vejdi. Bizi Kuşatan Toplum, Bursa: Düşünce Kitabevi, 2009.
Günay, Ünver. Din Sosyolojisi, İstanbul, İnsan Yayınları, 1998.
Akyüz, Niyazi ve Çapcıoğlu, İhsan (ed.). Ana Başlıklarıyla Din Sosyolojisi, Ankara: Gündüz Eğt. ve Yay., 2010.
Er, İzzet. Din Sosyolojisi, Ankara: Akçağ Yayınları, 2008.
Zuckerman, Phil. (çev. İhsan Çapcıoğlu ve Halil Aydınalp). Din Sosyolojisine Giriş, Ankara: Birleşik Yayınevi, 2006.
Çiftçi, Adil (der. ve çev.). Din ve Modernlik, Ankara :Ankara Okulu Yayınları, 2004.
|
Yardımcı Kitap
|
Er, İzzet. Din Sosyolojisi, Ankara: Akçağ Yayınları, 2008.
Zuckerman, Phil. (çev. İhsan Çapcıoğlu ve Halil Aydınalp). Din Sosyolojisine Giriş, Ankara: Birleşik Yayınevi, 2006.
Çiftçi, Adil (der. ve çev.). Din ve Modernlik, Ankara :Ankara Okulu Yayınları, 2004.
|
Dersin Amacı
|
Din sosyolojisinin doğuşu, gelişimi; din sosyolojisinde ortaya çıkan temel kuramlar ve uygulamalı din sosyolojisi çalışmaları hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Din Sosyolojisinin tanımı, amaçları, alanı, temelleri, genel ve özel din sosyolojileri, uygulamalı din sosyolojisi çalışmaları ve din sosyolojisinde yeni yaklaşımlar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
4
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
4
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
4
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
5
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
4
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
4
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
5
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
4
|