Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kelile ve Dimne`den seçme metinler
|
K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1
|
2
|
Kitabu`l-buhala`dan seçme metinler
|
K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1
|
3
|
el-Ikdü`l-Ferîd`den Harun Reşid`in Hutbesi
|
K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1
|
4
|
Kelile ve Dimne`den seçme metinler
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2
|
5
|
Abdullah b. Huzafe ve Peygamberimizin Mektupları
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2
|
6
|
Halid b. Velid`in Peygamberimize mektubu
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2
|
7
|
Halid b. Velid`in Peygamberimize mektubu
|
K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3
|
8
|
Abdullah b. El-Mübarek`in yaşlı kadınla hikayesi
|
K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3
|
9
|
Abdullah b. El-Mübarek`in yaşlı kadınla hikayesi
|
K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3
|
10
|
el-Ikdü`l-Ferîd`den Adil Yöneticinin Özellikleri
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4
|
11
|
El-Kâmil fi`t-TÂrîh`ten 628 yılı olaylarından
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4
|
12
|
Elfu Leyletin ve Leyle`den seçme metinler
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4
|
13
|
Edebü`d-Dünyâ ve`d-Din`den örnekler
|
K1-Bölüm-5, K2-Bölüm-5, YK1-Bölüm-5, YK2-Bölüm-5
|
14
|
Edebü`d-Dünyâ ve`d-Din`den örnekler
|
K1-Bölüm-5, K2-Bölüm-5, YK1-Bölüm-5, YK2-Bölüm-5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Bekir YILDIRIM
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Anonim, (1994), Elfu Leyletin ve Leyle (nşr. Muhsin Mehdi), I-III, Leiden.
K2. Beydaba (1966), Kelile ve Dimne, el-Mektebetü`l-Ehliyye, Beyrut.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Anonim, (1994), Elfu Leyletin ve Leyle (nşr. Muhsin Mehdi), I-III, Leiden.
YK2. Beydaba (1966), Kelile ve Dimne, el-Mektebetü`l-Ehliyye, Beyrut.
|
Dersin Amacı
|
Klasik Arapça Metinleri tanımak ve bunları okuyabilmek
|
Dersin İçeriği
|
Arapça seçme metinler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
3
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
2
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
2
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
1
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|