ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Arapça VIII (Klasik Metinler) İSL418 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Klasik Arapça metinleri tanır.
    2-Klasik Arapça metinlerin üslubunu tanır.
    3-Klasik Arapça metinlerin içeriklerinin farkına varır.
    4-Klasik Arapça metinleri (harekesiz) okuyup anlama becerisi edinir.
    5-Klasik Arapça metinleri tahlil etme becerisi edinir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)5525
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   83
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,77 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kelile ve Dimne`den seçme metinler K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1
    2 Kitabu`l-buhala`dan seçme metinler K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1
    3 el-Ikdü`l-Ferîd`den Harun Reşid`in Hutbesi K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1
    4 Kelile ve Dimne`den seçme metinler K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2
    5 Abdullah b. Huzafe ve Peygamberimizin Mektupları K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2
    6 Halid b. Velid`in Peygamberimize mektubu K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2
    7 Halid b. Velid`in Peygamberimize mektubu K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3
    8 Abdullah b. El-Mübarek`in yaşlı kadınla hikayesi K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3
    9 Abdullah b. El-Mübarek`in yaşlı kadınla hikayesi K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3
    10 el-Ikdü`l-Ferîd`den Adil Yöneticinin Özellikleri K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4
    11 El-Kâmil fi`t-TÂrîh`ten 628 yılı olaylarından K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4
    12 Elfu Leyletin ve Leyle`den seçme metinler K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4
    13 Edebü`d-Dünyâ ve`d-Din`den örnekler K1-Bölüm-5, K2-Bölüm-5, YK1-Bölüm-5, YK2-Bölüm-5
    14 Edebü`d-Dünyâ ve`d-Din`den örnekler K1-Bölüm-5, K2-Bölüm-5, YK1-Bölüm-5, YK2-Bölüm-5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Bekir YILDIRIM
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Anonim, (1994), Elfu Leyletin ve Leyle (nşr. Muhsin Mehdi), I-III, Leiden. K2. Beydaba (1966), Kelile ve Dimne, el-Mektebetü`l-Ehliyye, Beyrut.
    Yardımcı Kitap YK1. Anonim, (1994), Elfu Leyletin ve Leyle (nşr. Muhsin Mehdi), I-III, Leiden. YK2. Beydaba (1966), Kelile ve Dimne, el-Mektebetü`l-Ehliyye, Beyrut.
    Dersin Amacı Klasik Arapça Metinleri tanımak ve bunları okuyabilmek
    Dersin İçeriği Arapça seçme metinler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 3
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 2
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 2
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. 1
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster