ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mukayeseli İbadetler Fıkhı İSL120 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İbadet kavramını ve ibadetlerin amacını karşılaştırmalı olarak tanımlar.
    2-Zekat ibadetinin kimlere ne ölçüde verileceğini sıralar.
    3-Hac ve umrenin nasıl yapılacağını özetler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   77
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,57 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hanefi ve Şafii mezhepleri açısından ibadet kavramı K1-Sayfa 1-5, YK1- Bölüm 1
    2 Hanefi ve Şafii mezheblerine göre Abdest-I K1-Sayfa 5-20, YK1- Bölüm 1
    3 Hanefi ve Şafii mezheblerine göre Abdest-II K1-Sayfa 20-35, YK1- Bölüm 1
    4 Hanefi ve Şafii mezheblerine göre Namaz -I K1-Sayfa 35-45, YK1- Bölüm 2
    5 Hanefi ve Şafii mezheblerine göre Namaz -II K1-Sayfa 50-55, YK1- Bölüm 2
    6 Hanefi ve Şafii mezheblerine göre Namaz -III K1-Sayfa 57-62, YK1- Bölüm 2
    7 Hanefi ve Şafii mezheblerine göre Oruç-I K1-Sayfa 65-70, YK1- Bölüm 3
    8 Hanefi ve Şafii mezheblerine göre Oruç-II K1-Sayfa 75-79, YK1- Bölüm 3
    9 Hanefi ve Şafii mezheblerine göre Zekat -I K1-Sayfa 82-88, YK1- Bölüm 3
    10 Hanefi ve Şafii mezheblerine göre Zekat -II K1-Sayfa 95-105, YK1- Bölüm 3
    11 Hanefi ve Şafii mezheblerine göre Zekat -III K1-Sayfa 110-120, YK1- Bölüm 4
    12 Hanefi ve Şafii mezheblerine göre Hac ve Umre -I K1-Sayfa 125-140, YK1- Bölüm 4
    13 Hanefi ve Şafii mezheblerine göre Hac ve Umre -II K1-Sayfa 140-160, YK1- Bölüm 4
    14 Hanefi ve Şafii mezheblerine göre Kurban İbadeti K1-Sayfa 160-180, YK1- Bölüm 4
    Ön Koşul -----------------
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mehmet Ali AYTEKİN Doç. Dr. Cemil LİV Dr. Öğrt. Üyesi Hidayet ZERTÜRK
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Cemil Liv

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Mevsıli, Abdullah b. Mahmud. (2016). el-Muhtar. Tekin Kitabevi, Konya.
    Yardımcı Kitap YK1. Komisyon. (2012). İslam Hukuku. Grafiker Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Öğrencilere ibadet kavramı, ibadetlerin hedefleri, ibadetin birey ve toplum üzerindeki etkileri, ibadetin çeşitleri ve şartlarını yönelik temel prensiplerin verilmesidir.
    Dersin İçeriği Öğrencilere ibadet kavramı, ibadetlerin hedefleri, ibadetin birey ve toplum üzerindeki etkileri, ibadetin çeşitleri ve şartlarını yönelik temel prensiplerin verilmesidir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 2
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 3
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 2
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. 3
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 5
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 4
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster