ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tefsir III İSL329 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ayetlerden çeşitli hükümleri ve prensipleri listeler
    2-Kur`an-ı Kerim` ayetlerini yorumlar
    3-Tefsir kriterlerini surelere uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hucurat suresinin tanıtımı K1, s. 50-75
    2 Hucurat suresinin meali ve içerdiği konular K1, s. 76-100
    3 Hucurat suresi 1. ve 5. ayetlerin tefsiri K1, s. 101-150
    4 Hucurat suresi 6. ve 10. ayetlerin tefsiri K2, s. 50-75
    5 Hucurat suresi 11. ve 13. ayetlerin tefsiri K2, s. 76-100
    6 Hucurat suresi 14. ve 18. ayetlerin tefsiri K2, s. 101-150
    7 Hucurat suresi 9. ve 10. ayetlerin tefsiri K3, s. 50-75
    8 Hucurat suresinden çıkartılan mesajlar K3, s. 76-100
    9 İsra suresi 22. ve 39. ayetlerin tefsiri K3, s. 101-150
    10 İsra suresi 22. ve 39. ayetlerin tefsiri K4, s. 50-75
    11 Mü?minun suresi 1. ve 11. ayetlerin tefsiri K4, s. 76-100
    12 İnsan suresinin meal ve tefsiri K5, s. 50-75
    13 Sabuni tefsirinden örnek metin okuma K5, s. 76-100
    14 Taberî ve Râzî tefsirlerinden örnek metinler K6, s. 50-75
    Ön Koşul -----
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Burhan ÇONKOR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Taberî, Muhammed b. Cerîr. (1420). Câmiu`l-beyân an te`vîli âyi`l- Kur`ân. Thk. Ahmed Muhammed Şâkir. 24 Cilt. B.y.: Müessetü`r-Risâle. K2. Âlûsî, Ebu`s-Senâ Şihâbuddîn Mahmûd b. Abdillah. (2001). Ruhu`l-meânî fî tefsîri`l-Kurâni`l-azîm. 15 Cilt. Beyrût: Dâru`l-Kütübi`l-ilmiyye. K3. İbn Kesîr, Ebu`l-Fidâ İsmail b. Ömer. (1999). Tefsîru`l-Kur`âni`l-azîm. Thk. Sami b. Muhammed Selâme. 8 Cilt. Beyrut: Dâru`t-Taybe. K4. Mâtürîdî, Ebu Mansur Muhammed b. Muhammed. (2004). Te`vilâtü ehli`s-sünne. Thk. Fatma Yusuf Heymi. 5 Cilt. Beyrut: Müessesetü`r-Risâle. K5. İbn Atiyye, Ubû Muhammed Abdulhak. (h. 1422). el-Muharraru`l-vecîz fî tefsîr-i kelâmi`l-vecîz. Thk. Abdusselâm Abdüşşâfî Muhammed. 5 Cilt. Beyrut: Dâru`l-kütübi`l-ilmiyye. K6. Mevdudî, Ebu`l-A`lâ. (1996). Tefhimü`l-Kur`ân. 7 Cilt. Trc. Muhammed Han Kayani - Ali Ünal - Hamdi Aktaş - Nazife Şişman - Yusuf Karaca - İsmail Bosnalı. İstanbul: İnsan Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Cassâs, Ebû Bekir Ahmet b. Ali er-Razi. (1992). Akâmü`l-Kur`ân. Thk. Muhammed es-Sadık el-Kamhâvî. 5 cilt. Beyrut: Dâru ihyâi`t-türâsi`l-Arabi. YK2. Derveze, İzzet. (2014). et-Tefsîru`l-hadîs. 7 Cilt. Trc. Şaban Karataş - Ahmet Çelen -Mehmet Çelen - Ekrem Demir. İstanbul: Düşün Yayıncılık. YK3. İbn Âşûr, Muhammed et-Tâhir b. Muhammed. (1984). et-Tahrîr ve`t-tenvîr. 30 Cilt. Tunis: ed-Dârü`t- Tunusiyye.
    Dersin Amacı Kur?an?ı tefsir edebilme becerisinin geliştirilmesi
    Dersin İçeriği İlgili sureler, temel kaynaklardan istifade edilerek tefsir edilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. -
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 2
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 4
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. 4
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 3
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 3
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster